Gjest M_mann22 Skrevet 30. november 2009 #1 Skrevet 30. november 2009 Hei. Har et lite spørsmål her til damene. Når du går på P-piller, hvor ofte har du da mensen? Altså, hvor mange brett tar du sammenhengende? Kjæresten har plutselig, på innspill fra sin mor, bestemt seg for at det er best å gå tre uker på og en av, uansett. Hvor vanlig er det?
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #2 Skrevet 30. november 2009 Når man går på p-piller er ikke mensen ekte. Egget løsner selv om man hopper over brett, og det faller ut bare med slim, ikke noe blod. Derfor "slimer" jenter som ikke får den mensen en del. Jeg har tatt sammenhengende brett i snart 3 år etter legens anbefaling grunnet store plager med mensensmerter som ikke lot seg bremse av noe. Slipper også store problemer med hodepine.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #3 Skrevet 30. november 2009 Jeg tar kun ett og ett brett. Altså tre uker med piller, en uke uten (hvor jeg da får mensen). Hopper over mensen av og til og begynner direkte på nytt brett, men kun hvis det passer utrolig dårlig å få mensen (stort sett i forbindelse med ferie eller lignende)
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Skrevet 30. november 2009 Tror det er det vanligste å ta en friuke når juksepillene kommer, men det gidder ikke jeg. Tar vel tre brett i slengen og så kommer mensen. Slik jeg har skjønt det, så er det ikke farlig å gjøre det slik. Gidder ikke blø mer enn nødvendig for å si det slik. har gjort det i flere år nå, og det står bra til med meg.
Gjest Emmanuelle Skrevet 30. november 2009 #5 Skrevet 30. november 2009 Jeg går på cerazette og har mensen når cerazette føler det er på tide, jeg har null kontroll .
Minttu Skrevet 30. november 2009 #6 Skrevet 30. november 2009 Jeg går også på cerazette, blødde i to uker da jeg begynte. Det er 2år siden og har vel hatt rundt 3-4 småblødninger, bittelitt i en dag eller to er vel mange piller som man går på en pille i 3 uker også er det noe annet en uke og da får du mensen, slik er vel ikke disse, tar de samme pillene hele tia.
*Numi* Skrevet 30. november 2009 #7 Skrevet 30. november 2009 Én gang hver måned. Det er greit å ha den synes jeg, For å se at ting er som de skal. Tar jeg flere brett i slengen uten mellomrom synes jeg at jeg har lett for å spotte litt likevel, så da kan jeg heller ta en "ordentlig" runde, slik at jeg slipper slik ukontrollerbar spotting. Blir det litt kjedelig for deg, TS, at kjæresten din har mensen én uke i måneden?
Gjest TS Skrevet 30. november 2009 #8 Skrevet 30. november 2009 Én gang hver måned. Det er greit å ha den synes jeg, For å se at ting er som de skal. Tar jeg flere brett i slengen uten mellomrom synes jeg at jeg har lett for å spotte litt likevel, så da kan jeg heller ta en "ordentlig" runde, slik at jeg slipper slik ukontrollerbar spotting. Blir det litt kjedelig for deg, TS, at kjæresten din har mensen én uke i måneden? Hei igjen. Takk for mange gode svar. Ikke takk til sistemann som bruker passiv- aggressive hersketeknikker for å hinte til at jeg er en dårlig fyr som faktisk synes det er litt kjedelig at 9-10 dager hver måned skal gå med til å ha mensen når kjæresten ikke synes det er nødvendig, men gjør det fordi moren sier det er lurt. Det må faktisk være lov å spørre.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #9 Skrevet 30. november 2009 Hei igjen. Takk for mange gode svar. Ikke takk til sistemann som bruker passiv- aggressive hersketeknikker for å hinte til at jeg er en dårlig fyr som faktisk synes det er litt kjedelig at 9-10 dager hver måned skal gå med til å ha mensen når kjæresten ikke synes det er nødvendig, men gjør det fordi moren sier det er lurt. Det må faktisk være lov å spørre. Det er jo akkurat like lurt å ha det som å ikke ha det.. Alle leger jeg har diskutert dette med har sagt at p-pille mensen er fake mensen. Så om hun har det 1 gang i året eller 1 gang i måneden er ett fett. Bare så det er sagt, siden moren mente det var lurest med 1 gang i mnd. Om hun skulle bli gravid forsvinner ikke denne mensen
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 30. november 2009 #10 Skrevet 30. november 2009 Hei igjen. Takk for mange gode svar. Ikke takk til sistemann som bruker passiv- aggressive hersketeknikker for å hinte til at jeg er en dårlig fyr som faktisk synes det er litt kjedelig at 9-10 dager hver måned skal gå med til å ha mensen når kjæresten ikke synes det er nødvendig, men gjør det fordi moren sier det er lurt. Det må faktisk være lov å spørre. Det var da bare en uskyldig kommentar, såpass må du da vel tåle? Hvis dama di har mensen i 9-10 dager så synes jeg virkelig synd på henne. Jeg har aldri hørt om noen som har mensen i så mange dager.
Gjest Iah Skrevet 30. november 2009 #11 Skrevet 30. november 2009 Når man går på p-piller er ikke mensen ekte. Egget løsner selv om man hopper over brett, og det faller ut bare med slim, ikke noe blod. Derfor "slimer" jenter som ikke får den mensen en del. Jeg har tatt sammenhengende brett i snart 3 år etter legens anbefaling grunnet store plager med mensensmerter som ikke lot seg bremse av noe. Slipper også store problemer med hodepine. Nei nei nei. Hele hensikten med p-piller er jo at man ikke har eggløsning, derfor er det ikke noe egg som løsner. Jeg pleier å ha mensen ca annenhver måned. Går det lenger spotter jeg.
Envy Skrevet 30. november 2009 #12 Skrevet 30. november 2009 Jeg vil nå si meg enig med den moren om at det er lurt å ha mensen 1 gang i mnd jeg da. Det har seg jo faktisk slik av vi kvinner er skapt slik fra naturens side, at man skal ha mensen 1 gang i mnd :gjeiper: Jeg for min del har helst mensen en gang i mnd, men hender jeg utsetter hvis "det passer dårlig med mensen". Min samboer har ingen problemer med at dama hans er frisk og sunn og får mensen 1 gang i mnd. :klø: Da vet man jo dessuten at alt er som det skal!
The Kitten Skrevet 30. november 2009 #13 Skrevet 30. november 2009 Det var da bare en uskyldig kommentar, såpass må du da vel tåle? Hvis dama di har mensen i 9-10 dager så synes jeg virkelig synd på henne. Jeg har aldri hørt om noen som har mensen i så mange dager. Kanskje dama til ts lyver på seg noen ekstra dager med mensturasjon. Som svar til ts: Jeg går ikke på p-piller selv, men hadde jeg gjort det ville jeg tatt hoppet over et brett fire til seks ganger årlig.
Gjest TS Skrevet 30. november 2009 #14 Skrevet 30. november 2009 Det var da bare en uskyldig kommentar, såpass må du da vel tåle? Hvis dama di har mensen i 9-10 dager så synes jeg virkelig synd på henne. Jeg har aldri hørt om noen som har mensen i så mange dager. Og det fortsetter... Det har ingen ting med hva jeg tåler, men hva jeg tolererer. Seriøst, du må gi deg med å trykke andre ned for å hevde deg selv. Det merkes veldig lett at noen prøver å manipulere andre. For ikke å spore av, vil jeg bare komme med en liten korreksjon: hun har "bare" mensen i 6-7 dager, men det er alltids 1-2 dager før og etter hvor hun føler seg "ekkel" og vi ikke kan være på badet sammen, etc.
Gjest strykebrett Skrevet 30. november 2009 #15 Skrevet 30. november 2009 Jeg har mensen kanskje en gang i året eller noe. Gidder ikke å ha det når jeg kan slippe.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #16 Skrevet 30. november 2009 Jeg har mensen 8-10 ganger i året. Heldigvis har jeg mensen kun i 2-3 dager, så det er ikke noe stort problem. "Liker" det i den forstand at jeg slipper å tenke på småblødninger, og følger også at det da til en viss grad blir kontrollert at alt er ok. Hvis jeg hadde hatt mensen i 9-10 dager hver måned hadde jeg nok tenkt annerledes. Det er fryktelig lenge, og jeg tror ikke jeg hadde orket å være plaget 1/3 av måneden.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #17 Skrevet 30. november 2009 Det er jo akkurat like lurt å ha det som å ikke ha det.. Alle leger jeg har diskutert dette med har sagt at p-pille mensen er fake mensen. Så om hun har det 1 gang i året eller 1 gang i måneden er ett fett. Bare så det er sagt, siden moren mente det var lurest med 1 gang i mnd. Om hun skulle bli gravid forsvinner ikke denne mensen Å?? Jeg har alltid trodd at viss dama får mensen, så kan hun ikke være gravid... ?
Envy Skrevet 30. november 2009 #18 Skrevet 30. november 2009 Om hun skulle bli gravid forsvinner ikke denne mensen Det stemmer ikke helt da.. Jeg vet om opptil fler som har blitt gravide mens de gikk på pilla (pga dårlig kombinasjon med andre piller, glemte piller etc) og jo, "pillemensen" forsvinner, men det tar gjerne et par mnd før den gjør så. For ikke å spore av, vil jeg bare komme med en liten korreksjon: hun har "bare" mensen i 6-7 dager, men det er alltids 1-2 dager før og etter hvor hun føler seg "ekkel" og vi ikke kan være på badet sammen, etc. Skjønner godt at hun er litt satt ut av spill et par dager før, kanskje hun er plaget med menssmerter? Jeg for min del føler meg heller ikke på topp rett før mensen dukker opp. Hvis du ikke tåler at dama har mensen bør du seriøst vurdere å finne deg en mann, så slipper du hele styret (dessuten kan hun vel runke og suge deg selv om hun har mensen? Jeg for min del får ihvertfall dårlig samvittighet for nøden sambo, og ender som regel opp med å gi han hvertfall en bj eller to i løpet av "uka" )
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #19 Skrevet 30. november 2009 Og det fortsetter... Det har ingen ting med hva jeg tåler, men hva jeg tolererer. Seriøst, du må gi deg med å trykke andre ned for å hevde deg selv. Det merkes veldig lett at noen prøver å manipulere andre. For ikke å spore av, vil jeg bare komme med en liten korreksjon: hun har "bare" mensen i 6-7 dager, men det er alltids 1-2 dager før og etter hvor hun føler seg "ekkel" og vi ikke kan være på badet sammen, etc. Hva du tolererer?? Hva fan er det for en kommentar? Er du bedre som skal kontrollere mensen på dama di?! Eller manipulere henne til å IKKE høre på sin mor for din skyld?
Renesmee Skrevet 30. november 2009 #20 Skrevet 30. november 2009 Det er ikke så dumt av dama di å ha mensen når hun skal. Da får hun fulgt med at alt er som det skal. Ikke risikerer hun at hun kan være gravid uten å merke det heller. Jenter er alt for ukritiske til å fylle kroppen med hormoner i form av p-piller uten å tenke over konsekvensene. Å ha mensen en gang i uka men å kunne hoppe over en gang eller to innimellom hvis det passer dårlig med mensen (sydentur f.eks) er ikke det dummeste du kan gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå