Gå til innhold

Ser han på meg som en kompis rett og slett?

Gjest Frustrert og betatt

Anbefalte innlegg

Jeg er helt enig i at menn også er mennesker, og personlig syns jeg det er kjemperart hvis ikke menn har de samme variablene i forhold til det å vise interesse osv som jenter har.

Men det er jo bare det at hvis man enten spør på forum som her, eller leser diverse (utrolig teite) jenteblader så er det samme budskap overalt; DU VET OM EN MANN ER INTERESSERT.

Håper det er noen gutter her som kan avkrefte det, for jeg tror ikke på det egenltig, men man begynner jo å lure :P

Hvordan skal du kunne vite om han er interessert?

Og hvordan skal du kunne vite hva han egentlig er interessert i?

Ingen kan vite noe som helst om hva et annet menneske vil.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_anonym_*
Hvordan skal du kunne vite om han er interessert?

Og hvordan skal du kunne vite hva han egentlig er interessert i?

Fordi det liksom ikke er noen tvil da. Han viser det og tar initiativ osv.

Jeg personlig tror dette er individuelt og ikke kjønnsavhengig, men man får jo inntrykk av at det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det liksom ikke er noen tvil da. Han viser det og tar initiativ osv.

Jeg personlig tror dette er individuelt og ikke kjønnsavhengig, men man får jo inntrykk av at det er det.

Du kan tro og anta at det som blir sagt er sant.

Men vite det kan du aldri.

Og som du sier, noen individer er til å stole på, mens andre ikke er til å stole på. Men hvordan ser man forskjellen på dem?

Det eneste man kan vite er at alle er ute etter fordeler.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*
Du kan tro og anta at det som blir sagt er sant.

Men vite det kan du aldri.

Og som du sier, noen individer er til å stole på, mens andre ikke er til å stole på. Men hvordan ser man forskjellen på dem?

Jeg mente mer at det er ikke sånn at alle gutter syns det er helt greit å ta intiativ f.eks. Det finnes sjenerte gutter, usikre gutter, gutter som tenker på om jenta er interessert og ikke har guts til å prøve osv osv i det uendelige. Akkurat som at det finnes jenter som ikke er analyserende og sjenerte osv. Det er vel personlighetstrekk og situasjonsavhengige faktorer som ikke har noe med kjønn og gjøre :)

Hvordan man kan se forskjell på hvem som er til å stole på og ikke, tja, det er vanskelig å si:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente mer at det er ikke sånn at alle gutter syns det er helt greit å ta intiativ f.eks. Det finnes sjenerte gutter, usikre gutter, gutter som tenker på om jenta er interessert og ikke har guts til å prøve osv osv i det uendelige. Akkurat som at det finnes jenter som ikke er analyserende og sjenerte osv. Det er vel personlighetstrekk og situasjonsavhengige faktorer som ikke har noe med kjønn og gjøre :)

Hvordan man kan se forskjell på hvem som er til å stole på og ikke, tja, det er vanskelig å si:P

Jepp, det finnes gutter som er like forskjellige som natt og dag.

Akkurat som det finnes jenter som er tilsvarende ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være at han er interessert, men føler som deg at det er vanskeligere å ta kjemien mellom dere et steg videre...?

Vanskelig problemstilling, spesielt ettersom dere er venner. Da er det kanskje ikke like enkelt å spørre rett ut om han vil noe mer, liksom. Hva med å flørte (litt) uskyldig og se om han responderer? Får du ingen respons, kan du alltids fleipe det bort. Man må vel kanskje begynne med små steg for å finne ut hva han tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En veldig utadvendt og sosial mann jeg kjenner er en av de som ikke får rotet seg til å ta initiativ.

Han har flere ganger vært forelsket, men ikke greid å vise det.

Derfor har han ikke blitt oppfattet som noe annet enn en god venn av damene.

Så de finnes de også. Han har ikke et sjenert ben i kroppen untatt hvis han er forelsket, og skal ta initiativ. Det får han ikke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjenert kar
Jeg er helt enig i at menn også er mennesker, og personlig syns jeg det er kjemperart hvis ikke menn har de samme variablene i forhold til det å vise interesse osv som jenter har.

Men det er jo bare det at hvis man enten spør på forum som her, eller leser diverse (utrolig teite) jenteblader så er det samme budskap overalt; DU VET OM EN MANN ER INTERESSERT.

Håper det er noen gutter her som kan avkrefte det, for jeg tror ikke på det egenltig, men man begynner jo å lure :P

Man trenger ikke vite om en mann er interessert.. Jeg er slik at hvis jeg er interessert i noe mer med en jente, og hun gir tydelige signaler tilbake, kan jeg vente en evighet med å ta initiativ.. jeg kan faktisk trekke meg unna fordi jeg blir nervøs, og vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg, eller hva jeg skal si.. har vel en mild form for sosial angst, noe mange (både menn og kvinner) har. Jeg vet om mange kompiser av meg som har lignende problemer.. så da håper jeg det er avkreftet.. man vet om en "player" er interessert.. men det er da sånn at laaangt fra alle menn er playere.. jeg husker ikke nøyaktig tallene, men det er vel sånn at ca. 20% av mennene driver med 80% av damene, eller no.. og mange flere menn enn kvinner ender opp som enslige.. tror mye av det kommer av den myten der, i tillegg til det at få jenter blir sjarmert av uerfarne, usikre menn.. når det kommer til 40 år gamle jomfruer, så er nok menn sterkt overrepresentert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo si at det er forskjellig fra mann til mann hvor frempå han er. Noen tør å hoppe ut i det og ta første steget, andre ikkje.

Påstanden: Du vet når en mann er interrisert er bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært helt idiot på å forstå om en kvinne er interessert i meg, og er ofte avhengig av ganske eksplisitt flørting fra hennes side før jeg velger å prøve meg på alvor. Så kjør på, flørt med ham med alt du har, berøring, blikk og språk. Da får du garantert en reaksjon, og den er enten den du ønsker deg eller ikke :)

Endret av Gyldenløwe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...