Gå til innhold

Unngå byggeskader - bak pepperkakehus etter forskriftene


Rosalie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God informasjon. Men jeg savnet info om at det er lurt å søke byggeløyve og andre godkjenninger før man begynner å bygge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God informasjon. Men jeg savnet info om at det er lurt å søke byggeløyve og andre godkjenninger før man begynner å bygge. ;)

Nå er vel de fleste pepperkakehus mindre enn 15 kvm som utløser krav om meldign, så dersom du ikke setter det i vinduet slik at naboen kan se det og det dermed vil utløse krav om nabovarsel vil jeg tro det går greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel de fleste pepperkakehus mindre enn 15 kvm som utløser krav om meldign, så dersom du ikke setter det i vinduet slik at naboen kan se det og det dermed vil utløse krav om nabovarsel vil jeg tro det går greit...

Ok. Da får jeg sette det et annet sted.

Og så kan jeg glede meg over at jeg slipper kommunale avgifter på huset mitt. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det jo bare å gå foran og erkjenne at juksing med limpistol (vi spiser ikke huset) fungerte dårlig når huset ble varmet opp av innvendig belysning... Den ærverdige kirken med glassmalerier og utskjæringer, ble trist og sadelformet over "ryggen" på en eneste kveld :fnise: Anbefaler også å la byggingen ta sin tid, og legge seg i tide. Klokken fire om natten slurves det mye med både byggtekniske finesser og glovarm (og gjerne svidd) karamell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sju av ti pepperkakehus har alvorlige feil og mangler, ifølge SINTEF Byggforsk. Dårlig prosjektledelse og utførelse, samt feil valg av byggematerialer ser ut til å være hovedårsaken.

http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyheter/Unn...r-forskriftene/

:ler:

Godt noen tar dette på alvor - god hjelp til frustrerte byggherrer/damer.

Hos oss pleier huset å bli mykt, sikkert på grunn av høy luftfuktighet. Kanskje jeg bør investere i en mini-byggtørker :idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: festlig sak...

Så på illustrasjonen at hendene var tegna inn uten beskyttelse!! Jeg har satt sammen pepperkakehus i vel 12 år og har perfeksjonert denne..."kunsten"; jeg bruker arbeidshansker! Å brenne seg på glovarmt sukker er inni graanskauen vondt!! :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: festlig sak...

Så på illustrasjonen at hendene var tegna inn uten beskyttelse!! Jeg har satt sammen pepperkakehus i vel 12 år og har perfeksjonert denne..."kunsten"; jeg bruker arbeidshansker! Å brenne seg på glovarmt sukker er inni graanskauen vondt!! :forvirret:

Du bør sende en mail til Sintef og be dem gå foran som gode forbilder når det gjelder HMS! De bør snarest revidere illustrasjonene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...