Rosalie Skrevet 30. november 2009 #1 Del Skrevet 30. november 2009 Sju av ti pepperkakehus har alvorlige feil og mangler, ifølge SINTEF Byggforsk. Dårlig prosjektledelse og utførelse, samt feil valg av byggematerialer ser ut til å være hovedårsaken. http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyheter/Unn...r-forskriftene/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. november 2009 #2 Del Skrevet 30. november 2009 God informasjon. Men jeg savnet info om at det er lurt å søke byggeløyve og andre godkjenninger før man begynner å bygge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 30. november 2009 #3 Del Skrevet 30. november 2009 Visste faktisk ikke at byggforskserien var utvidet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #4 Del Skrevet 30. november 2009 God informasjon. Men jeg savnet info om at det er lurt å søke byggeløyve og andre godkjenninger før man begynner å bygge. Nå er vel de fleste pepperkakehus mindre enn 15 kvm som utløser krav om meldign, så dersom du ikke setter det i vinduet slik at naboen kan se det og det dermed vil utløse krav om nabovarsel vil jeg tro det går greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leirbål Skrevet 30. november 2009 #5 Del Skrevet 30. november 2009 Nå er vel de fleste pepperkakehus mindre enn 15 kvm som utløser krav om meldign, så dersom du ikke setter det i vinduet slik at naboen kan se det og det dermed vil utløse krav om nabovarsel vil jeg tro det går greit... Ok. Da får jeg sette det et annet sted. Og så kan jeg glede meg over at jeg slipper kommunale avgifter på huset mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlilje Skrevet 30. november 2009 #6 Del Skrevet 30. november 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #7 Del Skrevet 30. november 2009 Her er det jo bare å gå foran og erkjenne at juksing med limpistol (vi spiser ikke huset) fungerte dårlig når huset ble varmet opp av innvendig belysning... Den ærverdige kirken med glassmalerier og utskjæringer, ble trist og sadelformet over "ryggen" på en eneste kveld Anbefaler også å la byggingen ta sin tid, og legge seg i tide. Klokken fire om natten slurves det mye med både byggtekniske finesser og glovarm (og gjerne svidd) karamell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kamela Skrevet 1. desember 2009 #8 Del Skrevet 1. desember 2009 Sju av ti pepperkakehus har alvorlige feil og mangler, ifølge SINTEF Byggforsk. Dårlig prosjektledelse og utførelse, samt feil valg av byggematerialer ser ut til å være hovedårsaken. http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyheter/Unn...r-forskriftene/ Godt noen tar dette på alvor - god hjelp til frustrerte byggherrer/damer. Hos oss pleier huset å bli mykt, sikkert på grunn av høy luftfuktighet. Kanskje jeg bør investere i en mini-byggtørker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosteskaft Skrevet 1. desember 2009 #9 Del Skrevet 1. desember 2009 Herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 1. desember 2009 #10 Del Skrevet 1. desember 2009 festlig sak... Så på illustrasjonen at hendene var tegna inn uten beskyttelse!! Jeg har satt sammen pepperkakehus i vel 12 år og har perfeksjonert denne..."kunsten"; jeg bruker arbeidshansker! Å brenne seg på glovarmt sukker er inni graanskauen vondt!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2009 #11 Del Skrevet 1. desember 2009 festlig sak... Så på illustrasjonen at hendene var tegna inn uten beskyttelse!! Jeg har satt sammen pepperkakehus i vel 12 år og har perfeksjonert denne..."kunsten"; jeg bruker arbeidshansker! Å brenne seg på glovarmt sukker er inni graanskauen vondt!! Du bør sende en mail til Sintef og be dem gå foran som gode forbilder når det gjelder HMS! De bør snarest revidere illustrasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå