Gjest Rekaaa Skrevet 30. november 2009 #21 Skrevet 30. november 2009 Blir veldig feil å bruke det som straff, tror det kun vil gjøre vondt verre og ikke føre dere et skritt nærmere mindre sinne, tvertimot.
Miko Skrevet 30. november 2009 #22 Skrevet 30. november 2009 Små barn - store barn, har man først innført en tradisjon med adventskalender er det svært kjærkommen for alle barn - også de store. For en tenåring som har sitt å stri med vil dette være et lyspunkt i en kanskje ellers grå og vanskelig dag. La kalendertradisjonen være slik hun er vant til uavhengig av oppførsel og humør.
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2009 #23 Skrevet 30. november 2009 Jeg har en lillesøster på 15 år, som er i nøyaktig samme situasjon som du beskriver, TS. Hun er minstemann, og den eneste igjen i huset av søsknene. Hun er sint hele tiden nå, alt er galt og hun føler at kommunikasjonen ikke fungerer, at hun ikke blir tatt på alvor.Hun har mye engstelse i seg, og føler at alle andre familier er så mye bedre enn hennes. Hvis dette er noe lignende som din datter går gjennom ville jeg ALDRI tatt fra henne kalenderen.. ALDRI! Min lillesøster trenger oppmerksomhet og å føle seg spesiell og verdsatt av familien.. Kanskje din datter trenger det samme, mens du tror at du gjør alt du kan?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2009 #24 Skrevet 10. desember 2009 Sett fram gaven kvelden før og la henne åpne den når hun selv vil. Det er viktig for tenåringer at tradisjonene følges, så i det minste noe er som normalt. For kropp, sinn og følelser er jo helt annerledes enn det var tidligere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå