Gå til innhold

Sette sammen pepperkakehuset med glasur istedet for sukkerlake?


Jade

Anbefalte innlegg

Dere som setter sammen pepperkakehus med glasur istedet for sukkerlake, bruker dere en spesiell oppskrift så den skal bli sterkere, eller bruker dere bare melis og vann som vanlig (holder det?).

Ser for meg at hele pepperkakehuset raser fra hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bruk eggehvite istedenfor vann. Litt usikker på om det er best å stivpiske den først eller om du bare blander melis og eggehvite fra starten av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Her i huset er vi voksne som ikke spiser pepperkakehuset etter jul, så jeg bruker limpistol. Pynter med melis etterpå så det ikke syns.. Holder mye bedre og veldig mye mindre jobb å få til å sitte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stivpisk eggehvite, ha i melis til det knapt går ann å vispe lengere. Par dråper sitron.

Her er glasuren stivere enn selve huset, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkerlake... :fnise: Tror ikke det er særlig holdbart. Har aldri brukt annet enn knekk selv, men melis høres ut som en god ide!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sukkerlake... :fnise: Tror ikke det er særlig holdbart. Har aldri brukt annet enn knekk selv, men melis høres ut som en god ide!

Huffda! Mente selvsagt knekk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest hobbysnekkern

Smeltet sukker er sterkest av alt, og spiselig (pass plombene) du kan jo lime møbler med det... Men til pynten blir det bra med melis og eggehvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smelter en pose Smørbukk. Genialt. Smaker Smørbukk, og blir litt sprøere knekk enn bare av sukker, så det er lettere å spise. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...