Sandman Skrevet 23. august 2003 #1 Del Skrevet 23. august 2003 Ofte ser vi, gjerne på Samliv eller Seksualitet, at faste brukere i blant opptrer som "Gjest nå" eller "Anonym nå", for ikke å røpe sitt nick og hvilken fast bruker de er. Det er gjerne hvis det er noen personlige og private problemer de har, som de vil spørre om. Dette skjønner jeg ikke helt. ALLE er jo anonyme her, selv som fast bruker med nick, så det skulle ikke være noe til hinder for å bruke nicket også i slike spørsmål. Betyr dette at noen prøver "å bygge en vellykket image" her inne, til tross for at saker og ting egentlig skurrer litt? ...og blir dere så knyttet til et fritt valgt eget nick, at nicket på en måte "blir" dere i det virkelige liv, slik at dere må "beholde noe" for dere selv? ...eller er "Gjest nå" som regel faste brukere, som pleier en del omgang med andre brukere i det virkelige liv, hvor bekjentskapene kjenner deres virkelige navn/identitet, og derfor vil skjule evt problemer for disse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 23. august 2003 #2 Del Skrevet 23. august 2003 ALLE er ikke anonyme her.... og muligens noen har ett så KINCKY opplegg som de trenger råd til at det ville ødelagt hele profilen og alt de hadde bygget opp om noen skulle ane hvem det var... for de fleste er jo gangske vellykka her, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. august 2003 #3 Del Skrevet 23. august 2003 For alt man vet, så kan naboen være her inne. Og naboen kan jo ha gjenkjent meg/deg. Ellers er det jo en kjent sak at folk har en tendens til å "henge seg opp i" ting en eller annen har sagt i en eller annen tråd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 23. august 2003 #4 Del Skrevet 23. august 2003 Uansett om man er aldri så anonym her inne, så har det hendt at noen har "avslørt" noen.. Og mange her inne kjenner hverandre IRL. Og dette med å ta vare på et image (som du ser på som noe negativt)? Er ikke et tegn på sosial inteligens, at man også her inne gjør seg anonym for sine KG venner hvis man vil spørre om noe utpreget pinlig? Hvis du, Sandman hadde fått et pinlig problem du kanskje kunne fått hjelp til å løse her inne, ville ikke du da valgt å være anonym slik at du slapp at alle her skulle vite at du har "sånne og slike problemer"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 23. august 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 23. august 2003 Hvis du' date=' Sandman hadde fått et pinlig problem du kanskje kunne fått hjelp til å løse her inne, ville ikke du da valgt å være anonym slik at du slapp at alle her skulle vite at du har "sånne og slike problemer"?[/quote'] Hei Embla! Hvis XXXXX XXXXXX, dvs Sandman i RL, hadde hatt et privat problem som jeg ville spørre noen om, så hadde jeg nok vært svært selektiv når det gjaldt hvem som ble innvolvert. Men som Sandman på KG, tror jeg nesten ikke det er noen grenser for hva jeg kunne spørre om, hvis jeg visste at noen her kunne være behjelpelig. Men det kan jo ha sammenheng med at jeg føler meg "tilstrekkelig" anonym her, eller at jeg er svært naiv... Hvis jeg f eks visste at jeg kunne få hjelp her med følgende: *at jeg er notorisk utro *at jeg sliter med fengselstilværelsen *at jeg er voldelig *at jeg har syfilis *at jeg har angst og depresjoner *at jeg liker Rune Rudberg *at jeg drikker en flaske gin hver dag osv.. ...så hadde spørsmålet kommet tvert... Jeg ER jo anonym, trenger ikke beskytte meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 23. august 2003 #6 Del Skrevet 23. august 2003 Hadde ikke du noen problemer med doggystylen og vond lukt da Sandman ? * Gliser ondskapsfullt* Jeg logger ikke på som gjest fordi jeg bare vil vise mine positive og vellykkede sider her inne jeg. Problemene mine tar jeg opp med de ansatte på sykehuset når jeg er innlagt der. Ooooops. Eh - er gjest nå altså ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 23. august 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 23. august 2003 Hadde ikke du noen problemer med doggystylen og vond lukt da Sandman ? * Gliser ondskapsfullt* Jo, der har vi et eksempel på min manglende evne til å være anonym om privatlivet... ...det er ingen tvil om at doggy'n, selv med sine mange andre fortreffeligheter, gir større muligheter for odører av vekslende kvalitet til å trenge opp i neseborene, enn f eks misjonæren... ...derfor spurte jeg om det var sært at jeg benyttet klesklyp i nesa under bakfra-aktiviteter... ...ønsker deg en doggy-fri helg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. august 2003 #8 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har sagt så mye om studier, aldre bosted osv, at for alt jeg vet kan noen vite hvem jeg er. Det er greit nok. Men hvis jeg har et svært privat spørsmål v typen: pappa slår ammma; er det ikke sikkert at jeg ønsker at mine kollegaer el skal vite dette. Må allikevel innrømme at mange her virker svært perfekte. lurer derfor litt når gjest nå kommer, for ser jo at en del sliter med svært vanskelige ting i ny og ne... Har vel vært gjest 2-3 ganger, og kun hvis jeg har noe svææært privat å spørre om. De som derimot logger seg ut for å slenge dritt (eks til meg...), de synes jeg godt kan være ærlige.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 23. august 2003 #9 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg synes det er greit om folk er "gjest nå" når det er type "sensitive /private spørsmål" de skal ha svar på - eller ønsker belyst.. Selv om det ikke er for å bevare den "perfekte imagen" her inne - så er det enkelte ting en ikke ønsker at skal forbindes med nicket... Men derimot folk som er gjester og slenger "dritt" til andre - har jeg lite sansen for - det er bare "feigt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 23. august 2003 #10 Del Skrevet 23. august 2003 Hva hvis d er no jeg ikke vil at sambis skal vite......og han vet hvem jeg er her inne????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 23. august 2003 #11 Del Skrevet 23. august 2003 Samboeren vet mitt nick - hva om vi får problemer, da skriver jeg ikke som Vega, kanskje i dagboka - men ikke under samliv. Tror sønnen min kanskje vet nicket mitt, men er ikke sikker - han har jo kommet inn her, og kan ha lest Vega øverst i høyre hjørne, bak ryggen min... Vet ikke. Vi er anonyme - ja - men i hvilken grad? Kan hende f.eks. en av mine barndomsvenninner har lagt sammen to pluss to, og funnet ut hvem jeg er, selv om jeg ikke har noen tro på det. Ikke sikkert jeg vil like å få ting spredd i hjembyen, av mer personlig karakter. Men - det kan godt være vi unnlater mye om oss selv her inne, i alle fall av negativ art, for å bygge opp et vellykket image, men kanskje også for ikke å bli gjenkjent... Hvis jeg fortalte hvilke problemer jeg f.eks. hadde i forfjor, at jeg kanskje måtte på sykehus tre ganger osv., kansjke var utsatt for en ulykke, eller hadde nervesammenbrudd, eller ranet en bank - for den saks skyld - da ville jo sjansen øke for at noen kunne kjenne meg igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå