snixy Skrevet 28. november 2009 #1 Del Skrevet 28. november 2009 Hei. Er det noen som har oppskrift på julekjeks som ser ut som sjakkruter? Husker at mormor har brukt å lage de. Husker at hun blandet kakaopulver i halve deigen og rullet 4 pølser. 2 "svarte" og 2 "hvite". Er det noen som vet hva jeg prøver å fram til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2009 #2 Del Skrevet 28. november 2009 Jeg skal lage disse i kveld eller i morgen, her er en oppskrift jeg fant: Sjakkruter 400 g smør 150 g sukker 600 g hvetemel 3 ss kakao 1½ ss vaniljesukker Kna sammen smør, sukker og mel. Del deigen i to og kna vaniljesukker inn i den ene delen og kakao i den andre. Del så både den lyse og den mørke deigen i to og rull alle fire emnene til lange pølser. Legg en lys og en mørk ved siden av hverandre og omvendt oppå. Sett kaldt noen timer. Skjær i ca 3 mm tykke skiver som legges på stekebrett. Stek ved 225 grader i 8-10 minutter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snixy Skrevet 29. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 29. november 2009 Tusen takk! Skal i gang med julebakinga så fort jeg har tatt en blund etter en lang arbeidshelg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #4 Del Skrevet 29. november 2009 Jeg eeeeeelsker sjakkruter. Veldig enkle og lage, og så er de sååå gode. Det er det jeg baker til jul i år hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå