Gå til innhold

Jeg har mistet valgkortet mitt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:hoppe: Jeg har faderrullan meg funnet det :hoppe:

Så bra da :D

Nå fikk jeg jammen valgkort i posten i dag, selv om de har lagt ut i det vide og brede om at de ikke skulle sende ut valgkort. Så også ett av de tidligere omtalte oppslagene hvor ordet "ikke" var strøket over... :roll: De får bestemt seg... jaja, da vet jeg i hvert fall hvor jeg skal stemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Kjekt å vite hvor man skal stemme ja, det er det jeg trenger valgkortet til også. Har da vel aldri stemt i Bergen før, og da jeg bare har bodd her i denne leiligheta i et år, og ikke har barn i skolealder, så visste jeg faktsik ikke hvor nærmeste barneskole var og hva den het heller... Men, lokalisert, vi skal tusle en tur dit mellom jobb og kamp den dagen, må få tid til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Jeg har ikke fått valgkort!

Og siden vi har flyttet og ikke fått registrert i folkeregistret tidsnok må vi stemme i vår gamle kommune.

Men hvis man forhåndsstemmer er det da samme hvor man stemmer???

I hvilke kommune altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg leste også at man ikke fikk tilsendt valgkort her i Trondheim, men fikk tilsendt et dagen etter at jeg forhåndsstemte.. jeg gjør alltid det, gidder ikke stå i kø hvis jeg ikke må. Det var ikke noe problem, damen måtte ha id, og fant meg på dataen. Hun hadde det slett ikke travelt og ble ikke sur. Før var jeg ikke registrert i trondheim men bodde her, så jeg forhåndsstemte alltid, tror jeg enten fikk valgkort eller ba om å få tilsendt da.

Forhåndsstemme kan du gjøre i hvilken kommune som helst, og så sender de den til riktig telleplass; den kommunen du er registrert i (borte på valgdagen) eller en annen kommune du oppholder deg i.

Forhåndsstemming er på bibl her i byen, før var det på posten.

VesleBråka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter VesleBråka: Forhåndsstemming kan du gjøre i hvilken som helst kommune, de sender stemmene til riktig kommune. Forhåndsstemmingen avsluttes fredagen før slik at stemmene skal komme fram i tide. (Husk det)

Det eneste som er forskjellen er at du ikke kan stemme på personer, kun på partiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da vitterlig stemme på personer ved forhåndsstemming? Så intervju med valgdamene på TV trøndelag (agurknytt..) og da sa de at det var veldig stille og rolig, innimellom litt forklaring av prosedyren med kumm.. hva er det det heter? kumpere? kummerliggjøre? Det er vel den eneste stemmingen på personer man kan gjøre på valgdagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du tilhører en komune i Troms men bor i Oslo,da kan du forhånds.i Oslo.Det er i slike tilfeller at en bare stem. på parti og ikke på kandid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA du kan stemme på personer ved forhåndsstemming. MEN ikke hvis du for tiden oppholder deg i Bergen og må stemme der, men stemmen går til din hjemkommune som da er et annet sted. Da kan du kun stemme på partiet. Ved forhåndsstemming i din egen kommune kan du stemme på personer (som vel heter kumulering, gjorde det i hvert fall før).

Hm... skjønner dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...