Gå til innhold

Ledelse og organisasjon på BI eller NKS?

Lady of the lake

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte jeg skulle ta opp til 30 studiepoeng i ledelse/økonomi, evt. organisasjon. Har en annen utdanning fra før, vil bare ha litt av dette, ser pent ut på CV'en vet du. Jeg har tenkt til å ta det deltid, og nettbasert. Nå har jeg et litt kynisk spørsmål. BI har jo alltid vært vel ansett, men på katalogene så virker det som om NKS, i samarbeid med OMH, har et skikkelig bra opplegg. Og NKS er jo selvsagt billigere. Så da kommer spørsmålet mitt (puh): For en arbeidsgiver, som går gjennom CV'er, ser det mye "bedre" ut at man har tatt kursene på BI, eller har etterhvert NKS fått like bra rykte?

Mao: Er det verdt å putte i de tusenlappene ekstra for å få et papir fra BI i stedet for fra NKS?

Spør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg ville prøvd å få tatt det på en høyskole jeg. Det er det beste som er. BI er nok blitt sett på som en bra skole, men har i det siste ikke så veldig bra rykte (alle kommer inn, alle består eksamen) Nå skal jeg ikke si at det er slik altså, jeg har aldri studert der, men jeg vet om folk som har sluttet der for å ta økonomi og administrasjon/ledelse på høyskolen fordi der er så dårlig på BI. NKS kjenner jeg ikke så mye til. Men jeg ville undersøkt om det var mulig å ta det på høyskolen som privatist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart tatt det på BI. Det er en bra skole med et veldig godt innarbeidet opplegg både når det gjelder forelesninger, studentgrupper, og eksamensavvikling. Man får god oppfølging hele veien både på det adm planet og blandt studentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville helt klart tatt det på BI. Det er en bra skole med et veldig godt innarbeidet opplegg både når det gjelder forelesninger, studentgrupper, og eksamensavvikling. Man får god oppfølging hele veien både på det adm planet og blandt studentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt det på NKS. Det at du velger å bruke din egen fritid på å tilegne deg ny kunnskap teller mer enn hvilken utdanningsinstitusjon du har gjort det ved. Jeg forstår det dithen at dette er noe du selv og ikke arbeidsgiver skal betale, og da er det enda en god grunn til å velge rimligste alternativ.

Har selv vurdert disse to opp mot hverandre, og kommer til å gå for det nettbaserte studiet til NKS (hey! kanskje vi kommer til å ta de samme fagene?) av de ovennevnte grunnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...