Gå til innhold

Frøken Fe Fornyer seg

fairygirl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:gjeiper:

Ja, det får en si Sauen! Hyggelig at du og RR har tatt dere en tur innom :jepp: --- jeg skulle skrive igår, men rakk bare innom og lese meg opp hos dere og de andre dagbøkene, så var jeg ut igjen!

Vi fikk nemlig låne en henger i hele helgen og tok en større tur hver dag .. og vips er huset tilnærmet tomt :overrasket: Det gjenstår å tømme alle faste skapene, og boder, og de skal jeg bruke litt tid på ... :hjerte: Mannen foreslo at vi kunne overnatte i det nye huset igår, men jeg synes det er så koselig å ligge på madrass i "vår" stue (enn så lenge) foran den store, fine peisen vår, og ha et lite bål i det i kveldinga... Vi har kjøleskap, vaskemaskin og en såkalt slow cooker (crockpot) enda, i tillegg til kontorpultene og stolene våre, så vi kan fint bli her i noen dager til --- Det gjenstår litt å gjøre i det andre huset før vi kan flytte ordentlig inn, så vi har plassert det meste i ett, eget rom (men sengene er på plass).. ganske greit det også, for da kan vi ta ting ut etterhvert som vi vet hvor de skal ...?

Idag skal jeg ta det litt med ro. Kan kjenne i kroppen at det har blitt bært og båret i tre dager til ende :) --- Etter en :kaffekopp: tenkte jeg å gyve litt løs på julepynten! Har noen fine plastbokser de kan plasseres i, så nuh skal det sorteres og pakkes fornuftig. Så langt har vi hatt det liggende i et skap. Vært greit nok, men ikke så praktisk med hensynt til flytting :fnise:

Ha en god mandag der ute! :klemmer: og :kaffekopp:

Det skal bli rart å flytte, men mange ting vil bli mer praktisk for oss, så jeg tenker jeg vil merke det raskt i hverdagen. blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

Så bra at dere fikk gjort masse i helga! Dyktige!

Når regner du med at dere er fast bosatt i nye huset?

Kos deg i dag, og slapp godt av med god samvittighet.

Fairy til lading i dag :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fairy til lading :jepp: Det likte jeg :) Takk, det skal jeg! Fint vær ute, så jeg koser meg :kaffekopp:

Offisiell overtaking er 1.september, men det har passet for alle at vi flyttet inn sakte men sikkert fra denne helgen. Du kan si at 80% av jobben er gjort, den som tar 20% av tiden ( sies det ) -- nå gjenstår de stridige 20% som kan ta 80% av tiden ( sies det ), iallefalll hvis vi er nøye. Og det vil vi være! Garasje - ops, den hadde jeg glemt :overrasket: ( fortrengt? :fnise: ) og bod. Skap med mye rart i. Og så er det selve vaskingen av huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en lite oppdatering av lista:

NEDPAKKING AV ROM:

Stue - tomt

Kjøkken - halvparten av skapene tømt

Bad - tomt

Soverom 1 - litt rusk igjen

Soverom 2 - tomt

Kontor - kun skrivebordene, og det som er på de, igjen

syrom - tomt

storskap 1 - sengetøyet & håndklær pakket ned

storskap 2 - regnskap osv pakket ned

bod - tatt 1/4 del av boden

garasje - ignoreres foreløpig :ler:

Det kommer seg :( --- og det til tross for at igårkveld ble det masse kos istedet for hus :rødme: --- det ble litt vanskelig å stå opp idag :fnise:

Det er ekko i stua nå :overrasket:

Alle gulv har fått seg en sveip idag, og det samme har kjøkkenskapene som er tomme, men det blir vel noen runder med vasking senere også; litt mer nøye.

Nå fikk jeg lyst til å ha noe varmt i koppen, for idag er det hustrig ute, gitt! :kaffekopp:

Tar en tur innom dagbøkene deres igjen når jeg har fått roet hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Se her, det begynner jo virkelig å komme seg! Ikke dårlig :nigo:

Må passe på at du får slappet litt av innimellom, fairy!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Se her, det begynner jo virkelig å komme seg! Ikke dårlig :nigo:

Må passe på at du får slappet litt av innimellom, fairy!

:klem:

:hallo: RR!

Takk for omtanken :klem: -- jeg har heldigvis blitt flink til å ta ting etappevis :jepp: (Det er deilig å se at det går framover!!) Dessuten får vi hjelp til å vaske oss ut av huset, og det er alltid fint; glad for den hjelpen! :)

Så fokuserer jeg heller på å ta bestemmelser når det gjelder løsøre og slike ting, og pakke ned knusbare saker på en forsvarlig måte i tiden framover :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskehjelp er alltid kjekt. :jepp:

Det er det :jepp: Og i denne sammenhengen er det spesielt kjekt, siden fokuset har begynt å forflytte seg fra det "gamle" til det "nye" ... da er det kjekt å få bistand, for å holde fokuset oppe til vi er i mål!

Dagen idag har begynt rolig .. :hjerte: Mannen har begynt å ta det mer med ro på kveldene, og vips blir det mye kos og sene kvelder i heimen gitt :rødme: ... ikke like lett å sprette ut av sengen på morgenen da :fnise:( ehhh... madrassen, nå om dagen )

Men Men. Har da en plan, og skal tusle etter den. Blir mye sortering :gjeiper: Heldigvis har jeg et sted å levere det vi ikke lenger vil ha, og det gjør sorteringen lettere på en måte .. men ja; må gå noen runder med meg sjøl, gitt ...

Jaja, :kaffekopp: hjelper alltid :ler:

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt dere får noen koselige kvelder (på camping på stuegulvet) innimellom all flyttingen. Er viktig å kose seg litt også! :jepp:

:natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

igår ble det sjampis da vi fyrte opp peisen i det nye huset for første gang :rødme:

Før det, fikk vi bokhyllene og alle bøkene på plass, og vi sov i senga vår i det som blir vårt nye soverom :hjerte:

Joda, skal nok trives der :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny oppsummering :)

NEDPAKKING AV ROM:

Kjøkken - det meste av fat og glass etc er pakket ned

Soverom 1 - bare klærne til :hjerte: mannen igjen (og litt til)

storskap 1 - gi bort haugen har blitt større

storskap 2 - halvparten er pakket ned

bod - tatt 1/4 del av boden *kremt* ignoreres litt :fnise:

garasje - ignoreres foreløpig :ler:

Kontor - vi bruker det fortsatt som arbeidsplass fram til lør.

Stue - tomt

Bad - tomt

Soverom 2 - tomt

syrom - tomt

gangen - tomt

Gått litt senere nå, men det visste jeg jo; går det for fort, pakker jeg ned unødvendige ting :rolleyes:

Det var spennende å være i nyhuset igår :hoppe: men vi må nok finne en foreløpig løsning for større ting, som vi bruker sjelden. Container, kanskje? :klø:

Ellers er det jo gøy å organisere hjemmet sitt i nye omgivelser, synes jeg :jepp:

Nuh skal vi slappe av litt, før leggetid :rødme:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har nedtellingen begynt for alvor :overrasket:

Ligger litt etter skjema til Suzi, da :ler: men tirsdag tar vi farvel med gammelhuset :kose:

Hatt det fint her!! :jepp:

Idag blir det mye oppsamlingsesker; der ditt og datt og dill og dall, som det ikke er nok av i hver kategori til å få sine egne esker, men som likevel er nyttige ting å ha (kleshengere feks) havner :)

Nå er det slutt på gi bort / kaste fokus ( selv om det fortsatt skjer ) denne helgen skal *alt* ut! :gjeiper:

Men nå har jeg iallefall en liten :kaffekopp: pause

Ha en fin-fin helg! :sol:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri malla, for en spennende tid med flytting og nyhus. Så flinke dere har vært! Det er knallhardt arbeid å flytte syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk :klem: De siste 20% tar jaggu tid, når vi gjør det på denne måten :gjeiper:

Er litt melankonsk idag; huset vårt er jo så fint :rødme: Men Men --- har flyttet mye i mitt liv, og vet at vi vil få det fint i neste fase også :jepp:

Vi har også måttet utsette flyttinga av de siste møblene, men det er alltid noe å pusle med helt til det siste. Og morgendagen står i vaskingens tegn ( når huset står tomt :overrasket: )

:kaffekopp: i solveggen nå, så får jeg vel komme igang med det siste...

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ekstra :klemmer: til SuperStudentene; ønsker dere mange, fine lesestunder, Supra og Bippe!

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Superhektisk dag på jobb i dag, og ble sittende over en god time. Men tar en kjapp dagbokrunde nå :nigo:

Nærmer seg virkelig med flyttingen av de siste tingene ser jeg. Dere er gode!

Trøtt i dag jeg.. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake i boka og bøkene og KG og i det hele tatt :hoppe:

Første helg i nytt hjem :strix:

Kontoret vårt er nå satt opp og internettet er på plass, så da kan man vel si at hverdagen så og si har begynt :ler:

Det blir en del pusling i heimen en del dager framover, til vi har fått alt på plass. Men det er bare gøy! :jepp:

Ellers er vel status denne, at til tross for mye enkel karbomat i flytteperioden, som pizza-pasta-ostesmørbrød, og vin & øl, gikk jeg ned en kilo :overrasket::fnise: Vi laget oss også grønnsaksgryte og lignende i noen dager i peisen; det var kos ... men nå gleder jeg meg til å leke meg ordentlig på kjøkkenet igjen med :hjerte: Mannen :)

Ha en fiin lørdag der ute!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...