Supramundane Skrevet 2. juli 2010 #301 Del Skrevet 2. juli 2010 Åhh, helg! Håper du får en fin en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 4. juli 2010 Forfatter #302 Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Tusen Takk Jeg har hatt en kjempefin helg!! Kjørte hjem over to dager ( en tur på ca 6 timer ) slik at vi kunne overnatte på et koselig gjestegiveri. Stopper der når vi kan, for de har så god mat og fin atmosfære. Og så feiret vi bursdagen min littegrann før vi kjørte videre. Vi var innom båten vår også ( stakkar, den skriker etter litt maling .. må få gjort noe med det denne måneden ) før det var hjem og kos. Det var utrolig fint å hente hundene igjen .. og gjett om de husker at vi går tur hver dag klokka 16?!? Det var ingen bønn altså, enda jeg helst ville sitte ved PCen og laste ned mye fint på min nye fin-fiiiiine ipod touch :rødme: Mmmmm ... det er virkelig godt å være hjemme igjen Nå har KjæresteMannen plutselig sovnet her ved min side Han har virkelig hatt noen lange og tøffe dager, så vår vin og ost og kjeks og romantisk musikk gjorde nok sin virkning på go'ingen min Helt greit det, for da får jeg litt tid til å leke med leketøyet mitt til han våkner igjen, og daaa ... Håper dere også har hatt en suveren helg! Endret 4. juli 2010 av fairygirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 5. juli 2010 #303 Del Skrevet 5. juli 2010 (endret) Høres ut som en finfin helg! Herlig når man kan NYTE dagene og bare kose seg! Og du? Gratulerer med dagen!!! Hvilken dag er den store dagen?? Endret 5. juli 2010 av Roadrunner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 5. juli 2010 Forfatter #304 Del Skrevet 5. juli 2010 Takk Jeg feirer dagen min med både dronningen og amerikanerne, for å si det sånn Det var ikke meningen at vi skulle være på veien på dagen min, men jeg syntes det ble kos, jeg -- slik det utviklet seg. Idag er jeg bare sløv. Den minste voffen har ikke viket fra min side siden vi hentet hundene Det er sol ute og jeg vil helst bare sitte helt i ro med en bok og bursdagspresang; min egen ipod og litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 5. juli 2010 #305 Del Skrevet 5. juli 2010 Gratulerer på etterskudd! Du, hvordan syns du det er å ha hund? Når de ikke er valper lengre mener jeg, hvor mye arbeid er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #306 Del Skrevet 6. juli 2010 Takk, Supra! Jeg er egentlig et kattemenneske, og synes hunder krever mer. MEN. Det er utrolig hyggelig selskap i de :rødme: Jeg er heller egentlig ikke et rutimemenneske, og hunder trenger rutiner. Det fine er at de på en måte hjelper til å holde på dem, spesielt det å gå tur (de vet alltid når klokka nærmer seg 16; bra bonus for meg som da får beveget meg mer ) og det å bli matet. Ellers er det viktig med jevnlig stell ( børsting, klippe klørne, besøke dyrlegen, etc )Ved å legge dette inn i en kalender; to-do sammen med andre ting jeg trenger å gjøre, synes jeg det igrunnen går veldig greit! Vi går også turer om morgenen eller kvelden, men det er bare når vi har lyst, for vi har stor hage for hundene å boltre seg i, slik at det er ikke en dyd av nødvendighet å gå mer enn den ene lange turen vår på ettermiddagen. Siden vi reiser en del har det vært viktig at de har et annet hjem å være i når vi er borte; det har vi heldigvis klart å få til. Kennel syntes vi ikke var så moro, uansett hvor flinke de var med hundene. Nå er de hos mennesker de kjenner godt de gangene vi trenger pass for dem. Funker fint. Ellers er det masse kos å ha de i hus Da vi kom hjem nå sist, var det bare sååååå fint når minstehunden krøllet seg opp ved siden av meg og ble der i timer .. Håper dette hjalp litt? Vurderer dere å få hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. juli 2010 #307 Del Skrevet 6. juli 2010 Hund er helt fantastisk! Men kan nok ikke sammenlignes med å ha katt... Katter er mer selvstendige, klarer seg alene noen dager dersom den får mat og gjerne blitt sluppet inn/ut. Hunder er flokkdyr og klarer seg ikke så bra alene. Noen timer mens man er på jobb går gjerne bra, men så er det godt å få flokken hjem igjen. De er mer sosiale, og "krever" derfor mer av eieren. Turer, mat, stell, lek, oppdragelse etc. Men du så moro! Jeg er veldig glad i katter også, men kunne ikke helt tenke meg katt selv. De blir for selvstendige, og jeg føler ikke jeg får samme forholdet til en katt. En hund er mer bånd, mer ansvar, men også mer kos og gøy synes jeg... Men det er mine tanker... Har vokst opp med hund, men ikke hatt katt hjemme (dog både naboer, venninner og bekjente med katt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #308 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg vokste opp med begge deler, og elsket den kombinasjonen :rødme: Den ene sorten fikk meg til å havne opp i skyene og den andre sorten fikk meg ned på landjorda igjen Og katter trenger mer oppmerksomhet enn mange tror ... Jeg syntes jeg fikk veldig god og kjærlig kontakt med kattene våre; finnes knapt noe bedre lyd enn en katt som maler Kontakten ble spesielt bedre etter at jeg leste en fantastisk bok om katter, skrevet litt som en roman, som lærte meg hvordan katter kommuniserer, og hvordan en kan kommunisere tilbake Når feks jeg trodde de var stae, var det egentlig det at de prøvde å lære *meg* noe og syntes sikkert jeg var utrooolig treglært Ellers støtter jeg RR; gode, sosiale rutiner med hunder er viktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 6. juli 2010 #309 Del Skrevet 6. juli 2010 Katter trenger nok absolutt mer kontakt enn man tror ja. Men de har nok som du sier litt andre måter å kommunisere på, derfor blir de kanskje mer misforstått (folk tolker feil). Og en kjælen katt er jo superkoselig! Men er nok et hundemenneske jeg altså... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 6. juli 2010 Forfatter #310 Del Skrevet 6. juli 2010 Nå var jeg jo veldig glad for familiehunden også, må jeg si og synes det er fint å ha hunder nå ... da vi hentet dem nå sist fikk vi vite at de hadde hatt besøk av en katt og det hadde gått bedre enn fryktet (katten ble ikke ansett som mat, feks ) Så .. hvem vet .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 6. juli 2010 #311 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg har alltid ønsket meg hund, og det er absolutt noe som er aktuelt i fremtiden. Slik vi bor nå så blir det feil med tanke på reisingen vår. Vi vil ikke klare å følge den opp så godt som den trenger (blir en del kennel). Men jeg har lekt med tanken i maaaange år! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #312 Del Skrevet 7. juli 2010 Supra da ordner det seg! Apropos hund: http://www.dagbladet.no/tegneserie/nemi/ (7.juli-stripa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juli 2010 #313 Del Skrevet 7. juli 2010 Ser det er flere enn meg som er oppe sent! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #314 Del Skrevet 7. juli 2010 JUPP!! Jeg er egentlig et veeeldig naturlig nattmenneske men har lært meg å tilpasse meg min kjære Men vi har hatt en aldeles artig og fuktig aften, og siden han sovnet før vi fant senga ... ... så surfes det her med de beste samvittighetene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juli 2010 #315 Del Skrevet 7. juli 2010 Hehehe, skjønner. Jeg har lagt min for kvelden jeg også, og sitter her og surfer. Våknet med hodepine i dag, så da prøvde jeg bare å sove videre for å bli kvitt den. Vips så var døgnrytmen ute på vidden igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #316 Del Skrevet 7. juli 2010 Mmmm... stod opp til et udde tidspunkt sjøl .. og siden jeg trenger veldig lite søvn, og kan ha ferie når jeg vil ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juli 2010 #317 Del Skrevet 7. juli 2010 Godt vi er flere i samme båt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #318 Del Skrevet 7. juli 2010 Hooooboooooy KjæresteMannen våknet til rundt 04 og da .. rett og slett ... festet vi ... Så dagen idag har vært en spontan "bed-in" Men etterhvert ga voffene meg klaaar beskjed om at det er på tide å gå tur (utrolig hvor god de er til å skjønne klokka ) så da kom vi igang med hverdagslivet igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 7. juli 2010 #319 Del Skrevet 7. juli 2010 Festet dere klokken 4?? :ler: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 7. juli 2010 Forfatter #320 Del Skrevet 7. juli 2010 Jupp!! Til 07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå