Gå til innhold

Frøken Fe Fornyer seg

fairygirl

Anbefalte innlegg

God morgen!

Håper du har hatt en kjempefin påskeferie, Fairygirl! At dere har slappet av, kosa dere og bare hatt det finfint! Jeg har ikke slappet så mye av, men har kosa meg :jepp: Hverdagen kommer alltid litt brått og brutalt, men det går seg gjerne til.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen, Fuggel'n!

Hyggelig at du stakk innom :) Jepp, nå er hverdagen her igjen. Og godt er det :jepp:

Vi hadde mamma på besøk, og har hatt det kjempefint i påsken! Skikkelig avslappende og godt vær. Sistedagen serverte hun verdens beste pannekaker; jeg har alltid spist meg stappmett på dem :fnise: og det var ordentlig moro å se at det gjorde Mannen og :ler: Han pleier ikke å spise seg stappmett, og spesielt ikke på mat med mel i, men mamma sine pannekaker er helt helt uimotståelige :danse:

Nå blir det full fokus på den nye jobben min sammen med venninna mi. Vi har laget noen kjøreregler på hvordan vi samarbeider og alt ser veldig lovende ut. Gleder meg :danser:

:kaffekopp: til den som er innom. Ha en fortreffelig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei!

Plutselig var dagen igang; kom litt brått på :fnise:

Men jeg veksler mellom huslige sysler og mine to jobber; med Mannen og med Venninna. Disse tre aktivitetene utfyller hverandre godt synes jeg, og får dagen til å flyte fint. Innimellom passer jeg på meg sjøl; mat, drikke, trening.

Føler meg nå inspirert til å bli et hakk sunnere, matmessig. Enda mere salater og frukt og frisk juice og vann. Blir fort tyngre mat innimellom, og merker det tar energi. Men jeg er avhengig av å følge en plan for å få det til å funke, for jeg blir fort lei hvis jeg må tenke masse på det :ler: Så da var det jo flaks mamma kjøpte en bok til meg, som hun la merke til at jeg var interessert i :jepp: Det er en bok om råkost, men kan kombineres med annen, mer velkjent mat. Så det skal prøves! Starter om et par uker når jeg har fått oversikt over ingredienser osv. Imellomtiden skal vi spise tom et par av hyllene våre tenker jeg :ler: for å gi plass til alt det nye.

Aj. Jeg har jo helt glemt :kaffekopp: idag!

Herved servert, til både meg sjøl og gjester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vimser innom :vinke:

Synes du er knallflink jeg, som stadig skjerper inn på kostholdet og strammer opp treninga. Flink!! :jepp:

Snart lunsj her, og godt er det. Føles som om timene går i sirup i dag, og for min del kunne klokka like gjerne nærmet seg 16. Har jo vært her en evighet! :fnise: Lang onsdag? :sjenert:

Takker for :kaffekopp: og ønsker deg en finfin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring RR :klemmer:

Hmm... kanskje du og jeg skulle bytte litt tid, da, kanskje .. så min går litt saktere idag, og din går litt raskere? Finnes det en tidsbank et sted, mon tro? :klø: :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam Nam Nam!

LinseCurrySuppa i den nye boka var bare kjempegod!! :danse:

Dette lover godt! :jepp: Masse, gode grønnsaker helt til topps i kasserollen og så lot jeg den småkoke i 45 minutter, så den fikk godgjøre seg... Vi spiste av hjertens lyst!

Ellers har dagen gått særdeles raskt. Fikk jobbet litt med Venninna mi, men plutselig var det altså middag og vel så det. Jaja. Ny dag imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro når en ny middag blir så vellykket!

God morgen forresten :vinke:

Håper du får en finfin torsdag, og at timene ikke går fortere enn at du henger med!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjolahei! :)

Så hyggelig at dere to vimser innom Supra og RR! :klemmer:

Ja, den suppa ble kjempegod!! Laget egentlig nok til å ha som rester dagen etter, men neida; knapt en forrett-størrelse igjen. :gjeiper: Den går rett inn i favorittretterboka, gitt :jepp:

Idag går dagen saktere, ja .. riktignok ikke tidsmessig, men jeg! :overrasket: Godt jeg er min egen sjef på en måte: " Det er greit det, Fairy, bare ta det med ro idag du!" Grei sjef jeg har :skratte: ( Må jo ta det igjen da, men pytt. Idag er det godt!)

Takk, Supra. Jeg har det veldig bra :) Livet som nygift er neimen ikke å forakte :rødme:

Her serveres det også torsdags- :kaffekopp: så får vi se om det blir *litt* mer dreis på jobbinga iallefall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag :danse: og :sol: !!

Kjenner jeg har mer energi idag og håper det slår ut i fokusert arbeid :ler:

Når det gjelder vekt og slikt er jeg tilbake på 1+ igjen i forhold til den tickeren jeg en gang hadde ( skal se om jeg ikke får den opp igjen iløpet av dagen ... ) Der var jeg et par uker etter bryllupet vårt. Så døde jo voffen vår og i en liten periode ble det vanskelig å gå ordentlige turer; det var så mange plasser som minnet meg om han og tårer og tomhet tok plass inni meg... Men de andre hundene fortjener jo skikkelige turer!! -- og nå føler jeg at vi er litt nullstilt igjen. Det er godt. Voffen ville jo også ha blitt ganske skuffet om vi ikke fortsatte med hans yndlingsbekjeftigelse ( bortsett fra hans små rampestreker, selvsagt :fnise: )

Iallefall, jeg merker det på formen. Spiser sunt og godt også.

Vi får se hvordan det blir framover :jepp:

Fredag, javel, men jeg får vel jobbe litt først :ler:

Fredagskaffen er servert: :kaffekopp:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med litt mer enerig i dag! Nyt det!!

Jeg er nærmest vrak i dag, og lurer fælt på hvordan jeg skal klare å henge sammen i kveld. Skal ut med tre venninner, først på show og så på middag. Kan jo bli småsent... Men gleder meg!

Vekt-temaet hopper jeg glatt over :sjenert:

Skal NYTE :sol: og fri i helga, slappe av og bare koooose meg!

Håper du gjør det samme, og får en superduper helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hoppe er bra :hoppe::fnise:

Håper venninnekvelden din vil gi deg masse god energi og mye moro! :danse:

Tusen Takk, Fuggel'n! :klemmer:

Jeg skal også garantert kose meg i helgen, med :sol: og :rødme:

Men først får jeg arbeide litt mer :gjeiper: Dagen går bra den :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på de offisielle bryllupsbildene med KjæresteMannen min ikveld... fiiiiine :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har sett på de offisielle bryllupsbildene med KjæresteMannen min ikveld... fiiiiine :strix:

Så moro!!! Det aller viktigste er jo at dere er fornøyde :strix:

Du får gi et lite hint hvis det skulle være mulig for andre å få en titt :sjenert:

Nyt helgen videre, og kos dere skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Fuggel'n :klemmer:

Og du skal ikke se bort ifra det ;)

*går tilbake til den vanskelige oppgaven med å velge de beste bildene*

Dagen idag har vært sånn passe sløv; den typen dager da det rett og slett er *lov* til å gjøre ingen verdens ting, fordi det er nærmest umulig å gjøre noe likevel :ler:

Har brukt dagen til å være forelsket, leke litt med hobbier, gått tur med hundene og generelt bare vært til :ler: Har riktignok diskutert litt med ei venninne over msn ( jeg ble litt sta :sjenert: )men det er vel det nærmeste som ligner på "aktivitet" hehehe

Ha en fabelaktig søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goddagen! Fint vær :sol:

Fra og med imorgen begynne jeg på et to ukers eksperiment igjen! :)

Jeg skal veie meg når jeg står opp og så gjemmer jeg vekta for de resterende dagene til eksperimentet er over. Iløpet av de dagene skal jeg se hvor mange valg jeg klarer å ta gjennom dagen, som jeg tror på, helsemessig og vektmessig. Jeg håper dette vil bevissgjøre meg hvilke valgmuligheter jeg egentlig har til enhver tid... blir spennende :gjeiper:

Det som inspirerte meg var det jeg opplevde da jeg gikk til kjølepskapet isted (jeg følte meg sulten). Jeg grep etter (ikke-fullt-så-sunne) rester, men stoppet plutselig opp og tenkte; vent-nå-litt! -- skulle ikke jeg lage meg egenpresset juice om morgenen denne måneden? Så la jeg maten fra meg og laget en kjempegod og mettende juice! :) Fornøyd :jepp: Kanskje jeg kan avdekke/avsløre/stilne den stemmen som ofte rasjonaliserer seg fram til hvorfor det er ok å gjøre et "unntak" i hytt og pine? Håper det :ler:

:kaffekopp: til den som vil ha! Ta den gjerne med ut i solveggen :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt en supersløv dag her også. Lettere tilbakelent i solveggen, ei spennnede bok og sånn gikk nå timene. :sol: Ganske deilig i grunn! Men om jeg er helt klar for en ny uke, det er en helt annen sak... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen .. innlegget mitt igårkveld har ikke blitt registrert..? :klø: Noe om solvegger og bøker og late dager er bra :ler: Igår tok vi oss en tur ut og drakk et glass hvitvin, spiste en liten salat og pratet sammen i sløv søndagsstemning :rødme:

Men nuh er det mandag og :sol: og jeg skal seriøst skrive en god del idag. :gjeiper:

Idag er også første dag av eksperimentet mitt og foreløpig går det ganske tregt :fnise: men er ikke akkurat uventet. Finner litt motstand både her og der :ler: men du verden så bevisstgjørende :jepp:

:kaffekopp: til mandagstrøtte besøkende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Tror du det hadde blitt lettere om vi bare sluttet å kalle mandag for mandag? :klø: :ler:

Solvegg og oppkrøllet med en bok hørtes veldig veldig bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...