fairygirl Skrevet 27. november 2009 #1 Del Skrevet 27. november 2009 (endret) Velkommen til dagboka mi Det er på tide å gjøre noen større forandringer i livet, og i denne boka vil jeg reflektere over disse og ta dem steg for steg. Det gjelder helse, hjem og jobb. Det blir spennende å se hvilke forandringer det blir i løpet av det kommende året! Her på KG finner jeg inspirasjon hos Lillemor Meg, Svanungen, Suzy og Supramundane .. som på hvert sitt vis tusler på sine egne veier mot sine drømmer, og sprer positive vibber til sine omgivelser langs veien sin! Herved er dagboka mi åpnet! Endret 13. desember 2009 av fairygirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #2 Del Skrevet 9. desember 2009 Desember måned står i helsens tegn! Jeg er vegetarianer som spiser sunt og godt. Har ikke hatt sukker i huset i flere år, og savner det ikke. Bruker heller ikke andre søtningsstoffer enn det som finnes naturlig i maten. Det går mye i frukt og grønt og nøtter. Kjæresten og jeg er flinke til å lage maten fra bunnen av og har gode middager sammen. Men jeg spiser for uregelmessig. Altfor uregelmessig og forbrenningen lider. Så i de neste fjorten dagene i desember vil jeg gi full fokus på å spise jevnt gjennom dagen og å trene 15 minutter intervall + 15 minutter lett styrke. I tillegg vil jeg gå en rusletur i landskapet. Jeg har satt alarmen på mobilen min til å ringe 4 ganger dagen; da er det på tide å spise og sjekke at jeg har drukket vann. De neste tre månedene: Delmål 1: spise 4 regelmessige måltider om dagen i en måned Delmål 2: jogge opp halve den lange oppkjørselen vår uten å stoppe Delmål 3: gjøre 20 pushups med strake bein Delmål 4: gå ned 5 kilo fett Langtidsmål vektmessig: ned 20 kilo fett ( 15 igjen ) Langtidmål helsemessig: bli kvitt astmaen Langtidsmål sprekmessig: gå en dagstur til toppen av fjellet uten kondisproblemer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 9. desember 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 9. desember 2009 Jeg begynte med regimet på tirsdag: TIRSDAG 8. december 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 3 intervalltrening: styrketrening: ble tull med DVDen rusletur ute: Alt i alt fornøyd!! God start!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 10. desember 2009 ONSDAG 9. december 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 3 intervalltrening: styrketrening: ikke fikset DVDen rusletur ute: Merker jeg har litt mer energi og litt mer fokus. fint å spise så regelmessig ( hver 3. time ) Er et nattdyr uten like, men kommmet meg i seng rundt 23, og det er bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 10. desember 2009 #5 Del Skrevet 10. desember 2009 Hei! Her må jeg innom og hilse på! Kjempebra start på opplegget ditt, Fairygirl! Gleder meg til å se hvordan det går videre Og takk for PM'er med tips og oppmuntring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 10. desember 2009 (endret) Hei! Her må jeg innom og hilse på! Så gøy!! som min aller første gjest, Svanungen!!! Kjempebra start på opplegget ditt, Fairygirl! Gleder meg til å se hvordan det går videre Og takk for PM'er med tips og oppmuntring! Tusen takk!! Og bare hyggelig Endret 10. desember 2009 av fairygirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 10. desember 2009 #7 Del Skrevet 10. desember 2009 Første gjest!!! Ok, jeg er i litt fredagshumør (også på en torsdag da gitt!) Fjas og vas, og alt mulig småtteri for å utsette avreisen til treninga litt. Ikke misforstå, jeg har EGENTLIG lyst til å komme meg på spinning. Men jeg er vanvittig støl i leggene, og inderlig trøtt. Sofaen frister! Men får bare ta meg sammen her... Nyt kvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 10. desember 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 10. desember 2009 TORSDAG 10. december 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 3 intervalltrening: styrketrening: må få gjort noe med Dvden eller endre program rusletur ute: været for ruskete til at jeg orket En liten terskel å gå tur eller trene dersom jeg ikke får gjort det på morgenen. Tror jeg skal satse på å stå opp en halvtime tidligere og trene da, så har jeg det ut av verdenen. Måltidene går veldig fint; jevnt og trutt. Gjør dem veldig enkle; det hjelper! Det jeg kan forberede, forbereder jeg kvelden før. --- Og så gøy med besøk av Svanungen i boka mi en fin inspirasjon til å ikke utsette treningene Skjerpings imorgen! Uansett vær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 10. desember 2009 #9 Del Skrevet 10. desember 2009 Stikker innom her og passer litt på deg vettu! Kjempebra at kostholdet fungerer så bra, da har du tatt et viktig steg på veien! Og ikke sikkert det er så dumt å fokusere litt på en ting av gangen. Jeg har måttet ta en ting av gangen innimellom. Nå fungerer stort sett både vanndrikking og trening veldig greit, og da kan jeg holde fokus mer på kostholdet. Lykke til videre, fairygirl! Sove godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 11. desember 2009 Forfatter #10 Del Skrevet 11. desember 2009 Stikker innom her og passer litt på deg vettu! Lykke til videre, fairygirl! Så bra!! Liker det Tusen Takk! Håper du nyter en ordentlig fin fridag idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 12. desember 2009 FREDAG 11. desember 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 3 intervalltrening: styrketrening: null motivasjon uten treningsprogrammet mitt rusletur ute: Jeg fikk kombinert intervalltrening med rusleturen min. Det likte jeg Ellers er jeg litt umotivert når det gjelder styrketrening uten DVDen min. Tenker jeg kan gjøre andre ting, men det frister overhode ikke. Denne helgen skal jeg ikke tenke mer på styrke, men se om jeg kan finne en løsning, slik at jeg kommer i gjenge igjen. Ellers går det greit med måltidene. Sliter litt med å huske å drikke vann enda, men det går seg iallefall til, spesielt nå som jeg har en slik matregime. Skal gå meg en litt lengre tur idag; det hjelper på energien!! Fortsatt God Helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 12. desember 2009 #12 Del Skrevet 12. desember 2009 Synes du er knallflink jeg! Er jo så godt i gang med kostholdet og rusleturer! Kjempebra! Hatt en rusletur selv i dag, var deilig! Må jo nyte finværet mens man kan Ønsker deg fortsatt god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 12. desember 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 12. desember 2009 Synes du er knallflink jeg! Takk, Svanungen Fint å få en slik oppmuntring!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 13. desember 2009 LØRDAG 12. desember 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 5!! intervalltrening: styrketrening: fridag rusletur ute: Ble en bra dag! Forbrenningen har helt klart tatt seg opp; fra å legge på meg for den minste lille matbit, så går jeg nå ned! For moro skyld, bestemte jeg meg for å følge en litt stram kostplan disse to ukene før jul, og det funker Men det viktigste av alt; jeg knakk drikke-vann koden! 2.5 l vann tror jeg er passe for meg, spesielt siden jeg går tur. Og jeg merker jeg er lettere i kroppen allerede og mer fokusert Hadde en fin tur i terrenget idag, og ellers stort sett bare kost meg, kun avbrutt av enkelte huslige sysler i ny og ne. Når jula setter inn, vil jeg fortsette å drikke masse vann hver dag og gå en liten tur, ispedd litt intervaller om jeg skulle føle for det... liker sånne små endringer i hverdagen som gir så mye mer tilbake!! God Søndag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 13. desember 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 13. desember 2009 SØNDAG 13. desember 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: 5! intervalltrening: styrketrening: fridag rusletur ute: en kort tur i vått vær Musesteg er tingen! Deilig å se at jeg får det til! Men uten alarmen på mobilen ville det ha vært en større utfordring... Virker som kroppen endelig har skjønt at vann er lurt, og nå drikker jeg som bare det. Gøy!! Satser på å få en like fin uke i uken som kommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #16 Del Skrevet 14. desember 2009 (endret) MANDAG 14. desember 4 regelmessige måltider: 4 flasker vann: intervalltrening: styrketrening: prøvde meg på litt rockering istedet rusletur ute: Phuu. Må visst lære meg "å rocke" helt fra start igjen! Jeg var en racer på det som barn, men nå jaja; underholding er det iallefall! Og man kan trygt si at magemusklene fikk kjørt seg Er litt forundret over at jeg har klart å følge planen såpass bra. Treninga tok jeg feks ikveld, noe jeg ellers ville ha sett på som den store-store dørstokkmila ... interessant Godfølelse i kroppen, selv om dagen ellers har vært litt ... vel ... mandag Ha en flott uke!! Endret 14. desember 2009 av fairygirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 14. desember 2009 #17 Del Skrevet 14. desember 2009 Bøyer meg i støvet! Du er knallflink!!! Herlig med godfølelse!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 15. desember 2009 Bøyer meg i støvet! Du er knallflink!!! Herlig med godfølelse!!! OJ!! og det fra Svanungen Det kan vi like En god start på dagen må jeg si Ha en flott dag, Svanungen! --- med godfølelse og det hele --- håper du får en roligere dag på jobb og kan konse på egne oppgaver *tusler avgårde for å drikke mere vann* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 15. desember 2009 #19 Del Skrevet 15. desember 2009 Altså, jeg sitter ikke høyt oppe på en pidestall og ser utover universet Klart jeg synes du er flink! Klarer jo planen din kjempegodt! Og bare det at du tar i en rockering er imponerende i mine øyne. Det der har jeg aldri fått taket på, selv ikke i min barndom (men var en racer på stylter!). Moro å se oppdateringen av tickeren din! Kjempebra fremgang jo!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 15. desember 2009 Altså, jeg sitter ikke høyt oppe på en pidestall og ser utover universet HVA!??!! Klart jeg synes du er flink! Klarer jo planen din kjempegodt! Og bare det at du tar i en rockering er imponerende i mine øyne. Det der har jeg aldri fått taket på, selv ikke i min barndom (men var en racer på stylter!). Stylter kan jeg huske jeg hadde varierende suksess med ... fint med hvert sitt ekspertise-område Moro å se oppdateringen av tickeren din! Kjempebra fremgang jo!!! Så du la merke til den ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå