Gå til innhold

jeg vet ikke om jeg gleder meg til jul


Gjest Gjest_meg_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*

Vet ikke om dette er riktig forum å poste i, men..

Mistet moren min for rundt et halvt år siden.

Jeg er voksen (27 år) og må snart lage "min egen jul". Men i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om dette er riktig forum å poste i, men..

Mistet moren min for rundt et halvt år siden.

Jeg er voksen (27 år) og må snart lage "min egen jul". Men i år?

Leit at du har mistet henne så ung :(

Har du annen familie? søsken, far, egne barn?

Er jo ikke naturlig å lage sin egen jul om man er helt alene mener jeg, derfor jeg lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Leit at du har mistet henne så ung :(

Har du annen familie? søsken, far, egne barn?

Er jo ikke naturlig å lage sin egen jul om man er helt alene mener jeg, derfor jeg lurer :)

har far og søsken, søsken skal feire med sine respektive i år. Har samboer selv. er ikke så synd på meg sånn sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*

Har liksom alltid gledet meg til jul, planagt gaveinnkjøp og julekort i lang tid. I år er det liksom bare rart. Er sikkert på at mor ikke ville ønsket at vi skulle "avlyse" jula på grunn av henne da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta deg tid til å tenke litt ekstra på din mor ved å besøke graven, tenne lys og pynte litt samtidig som du forteller henne hvordan du / dere nå skal feire julen videre. Du får tid til litt ettertanke samtidig som du tenker fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg litt- mamman min mistet mora si i år og 3 mnd etterpå så mistet hun faren sin - som vi har feiret jul med det siste 19 åra... og jeg må si at jeg ikke gleder meg like mye!

og jeg tenker på mamma! hvordan hun egentlig må ha det- istedenfor og ha morfar ved middags bordet så skal vi på graven hannes og tenne et lys!... :'(

utfattelig..

unskyld at jeg snakket mer om meg og mine...

men angående julen - så må du bare gjøre sånn du føler for.

blir best da.. og sånn tenker morsan å - foreldra hennes hadde ikke ønsket at hun skulle droppet julen! man gjør det beste ut av det. selv om det er vanskleig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at jeg faktisk fant litt trøst her, hvor trist det nå enn er..

Vi mista mamma for knappe to uker siden, og jeg skjønner egentlig ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom en til forferdelig jul

(mista bestemor for bare få år siden , da og rett før jul).

Mamma har liksom alltid vært der, laga den gode riskremen, det perfekte pinnekjøttet, og ikke minste den perfekte jule-stemninga hjemme!!

Unnskyld, ikke meninga å rappe tråden din, ville bare fortelle at du ikke er alene om å tenke på den jula, som kommer altfor fort.

I år blir ihvertfall vi å innføre ny tradisjon, skal på grava til mamma med lys og blomster. Både julaften(event. lille julaften), bursdagen hennes 30.12 og nyttårsaften.

Vi skal prøve så godt vi kan å lage den nydelige maten, og stemninga, akkurat slik hun ville gjort, og slik hun har villet at vi skal gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom alltid gledet meg til jul, planagt gaveinnkjøp og julekort i lang tid. I år er det liksom bare rart. Er sikkert på at mor ikke ville ønsket at vi skulle "avlyse" jula på grunn av henne da..

Moren din ville ikke ønsket at du skulle avlyse jula :klem:

Forsøk heller å videreføre de gode tradisjonene som moren din har hatt i alle, samtidig som du kan innfør litt nytt som passer deg og din samboer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...