Gå til innhold

Hvordan lage "falsk snø" rundt pepperkakehus o.l.


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Det verste jeg vet er å lage pepperkakehus, sette det til utstilling og pynte med bomull rundt, for så å oppleve å måtte spise bomull når huset knuses en uke etterpå... Hva bruker dere for å illudere snø rundt huset?

Jeg har også noe pynt som ville gjort seg med et lite lag "snø" rundt:) Ideer som ikke er bomull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg vet er å lage pepperkakehus, sette det til utstilling og pynte med bomull rundt, for så å oppleve å måtte spise bomull når huset knuses en uke etterpå... Hva bruker dere for å illudere snø rundt huset?

Jeg har også noe pynt som ville gjort seg med et lite lag "snø" rundt:) Ideer som ikke er bomull?

Melis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å bruke bomull ja, men om du vil ha et tynt lag går det jo å bruke melis feks? Spesielt da oppå pepperkakehuset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når du sier det, er faktisk ikke melis så dumt rundt huset! :enig: Da må jeg nok eventuelt ha ganske mye av det...

Men melis gjør seg nok ikke noe særlig rundt den andre pynten min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WildRider

Sikt melisen i et dørslag eller en sil, da blir det veldig luftig "snø", ser ut som slik fin puddersnø. Fungerer hvert år her hos oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melis var det første jeg kom på, og egentlig ganske smart :ler:

Kan strø melis over huset, også kan man lage snømann av marsmallows! :ler: haha Nå gleder jeg meg til å lage pepperkakehus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller kanskje man bare kan bruke en masse hvite marshmallows? De fins både som små og store.

Jeg syns det kan være ganske fint å plassere hele pepperkakehuset på et speil også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ville vært forsiktig med å ta melis på julepynt (for eksempel om du bruker julepynt til å dekorere rundt pepperkakehuset med)for da blir julepynten trekkplaster for mus o.l.

Du kan jo ha alu-folie under kanskje og sprute ferdigblandet melis på dette og kaste det når julen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pleid å bruke bomull og tøybiter og trekke et stor hvitt tøystykker overalt sammen også setter jeg pepperkakehuset på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal lage pepperkakehus i morgen pga denne tråden :fnise:

Marshmellow snømann var genialt. Vi pleier å bruke bomull selv, men har en pose med kokos stående, så kanskje jeg skal prøve det. Røyken ut av pipa blir nok bomull om ikke noen har en god ide der og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Greenie_*

Hei.

Jeg pleier ta hvite telys å raspe med matraspen (den størrelsen du liker best). Dette blir veldig fint, og ser mye mer ekte ut enn bomull. Melis blåser så fort rundt og blir mye søl synes jeg.

Lykke til uansett hva det blir.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...