Gå til innhold

Senebetennelse


Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hva virker, hva virker ikke? Jeg har nå vært hos 5 forskjellige fysioterapeuter, med hver sin metode, og blir verre hver gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ingen ting virker. Fred og ro med armene, gjerne lagt i fatle hengende rundt halsen, virket best på meg.

Gjest Supermimz
Skrevet

Akupunktur hjelper som bare det. Anbefales!

Skrevet

Har prøvd alt, utenom trykkbølgeterapi. Akupunktur holdt ikke for meg. Var på intensiv behandling på sykehuset, og var bra da jeg fikk kortisonsprøyter.

Holder senebetennelsen i sjakk med Voltarol. Kjøpes reseptfritt på apoteket. Kan være hard for magen for enkelte. Da kan man dra til lege å få Brexidol på resept.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Hva virker, hva virker ikke? Jeg har nå vært hos 5 forskjellige fysioterapeuter, med hver sin metode, og blir verre hver gang.

Hvor på kroppen?

Til dere som svarer.....dårlig tips med arm i fatle om senebetennelsen sitter i leggen :gjeiper:

Skrevet

Hei,

Jeg fikk senebetennelse etter stress, feil sittestilling på jobb i lang tid. Jeg ble sykemeldt 2 uker (for å kunne slappe helt av) med veltaren(betennelsedepende middel) og trening. Har nå gått hos fysioterapaut 1.5 år (ja jeg vet det er lenge, men slikt tar tid) for å løsne og styrke opp musklene rundt. Så raskt du gjør andre bevegelser enn det som er "normalt" kan du få større problemer. Det er dessverre ingen rask løsning, men er du flink å trene riktig, og høre på kroppen din er mye gjort. Lykke til.

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

TS her

Jeg har senebetennelse i begge armer etter lang tids overbelastning. sykemeldt på 5`te måned nå. Vurderer nå å avslutte all fysioterapibehandling og heller trene på treningsapparater hos fysioterapeuten og gå å svømme. Har erfaring med at det gav den viss bedring tidligere i denne perioden, mens fysioterapi gjør meg verre.

Hva er deres erfaring, blir dere friske? Begynner å bli redd for å ikke bli frisk innen 7 mnd, ( totalt 12 mnd) og risikere å miste jobben!

Skrevet

Jeg har hatt senebetennelse siden 2006. Det har får min del aldri blitt bedre, selv etter over et års behandling med forskjellige metoder.

Jeg fikk beskjed om å prøve og bytte arbeid(hadde et yrke som var utrolig belastende på armene mine), for å i det hele tatt kunne ha et ønske om å bli bedre. Så da var det ut på jobbsøk, og i dag sitter jeg for det meste på et kontor. Knasker Voltarol som om det skulle vært sukkertøy :)

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Håper det er flere som vil dele sine erfaringer vedr. senebetennelse i armene.

Er dere tilbake på jobb, friske eller spiser voltarol som sukkertøy som appifany sier?

Akupunktur hjelper sa supermimz, er det andre som har erfaring med at det virker? Eller annen behandling som virker?

Skrevet

Akupunktur fungerte ikke på meg hvertfall.

Gjest Gjest_Lilla_*
Skrevet

Jeg har ingen personlig erfaring med akupunktur, men jeg har ei venninne som har hatt meget god erfaring med akupunktur.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
Takk for svar alle sammen :)

Håper det er flere som vil dele sine erfaringer vedr. senebetennelse i armene.

Er dere tilbake på jobb, friske eller spiser voltarol som sukkertøy som appifany sier?

Akupunktur hjelper sa supermimz, er det andre som har erfaring med at det virker? Eller annen behandling som virker?

Ja, jeg slet med det tidligere. Prøvde kortison, fysioterapi-massasje, laser......you name it. Følte aldri noen virkning.

Til slutt slo jeg opp på gule sider og søkte: klassisk massasje og etter en mann. Dette for å få hard nok massasje og ikke bare "fisle" massering som jeg følte fysioterapeuten holdt på med.

Nei.........det er ikke godt å få slik massasje, det tok noen dager før jeg lå på ryggen og sov.

Jeg hadde en intensiv ordning: 2 ganger massasje i uken og 2 ganger kiropraktor som knakk opp øvre del av ryggen i uken.

Det er ett økonomisk løft, men greier du 3 uker med det - siden har ikke jeg hatt senebetennelse - men så har jeg forebygget hele tiden siden - vært litt føre var. Roet ned, variert osv når du merker det begynner i det små.

Skrevet

Mamma har slitt mye med senebetennelse (i skulderen), men tok knekken på det i fjor sommer med en kombinasjon av følgende:

- Hvile (Ikke løp/jogg f.eks hvis det er leggen som er problemet)

- Stretching (yoga/pilates) er veldig bra

- Gurkemeie (Fås i kapselform hos helsekost, tar både smertene og betennelsen)

- 2 gram omega 3 om dagen (Nytt produkt som heter 4 life som kommer nå, gjør det veldig enkelt å få i seg NOK omega 3, og NEI, jeg selger ikke dette!!)

Nå har hun ikke hatt problemer med dette på 1,5 år, og hun slapp unna sterke legemidler med masse bivirkninger.. God bedring!! :klemmer:

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Noen fler som har erfaring / tips / råd?

Gjest Gjest_supermimz_*
Skrevet
Takk for svar alle sammen :)

Håper det er flere som vil dele sine erfaringer vedr. senebetennelse i armene.

Er dere tilbake på jobb, friske eller spiser voltarol som sukkertøy som appifany sier?

Akupunktur hjelper sa supermimz, er det andre som har erfaring med at det virker? Eller annen behandling som virker?

Jeg dro til Drammen til en av norges flinkeste og mest erfarne akupunktører (fjellstad tror jeg han heter) og ble bedre etter et par timer hos ham. Nå 2 år etter er plagene nesten ikke merkbare, men jeg måtte foreta et par forandringer i jobbsammenheng slik at ikke armene ble presset så hardt.

På det verste kunne jeg ikke holde en kopp kaffe, så det var en veldig merkbar forandring :)

Bevegelse og det å strekke ut hjelper også..Jeg ble værre av å holde meg stille.

  • 1 måned senere...
Gjest Kari, 29 år
Skrevet

Hei dere!

Litt om mine opplevelser

Jeg har som mange av dere vært langvarig plaget (over 2 år). Da jeg sykemeldte meg hadde jeg gått langt over streken, jobbet som en idiot. Data, overtid, press. Trodde jeg kanskje kunne fikse det raskt med behandlinger av rett sort. Gikk rett til trykkbølge hos fysio. Merket ikke bedring. Prøvde kiropraktikk, akupunktur, massasje, triggerpunktmassasje, kostholdsendringer, omega3, gurkemeie, treningsprogram, kvantemedisin (!), naturmedisin, nok en fysio, en manuellterapaut... Alle med ulike svar. Det kostet en formue! Ingenting hjalp.

Jeg måtte bytte jobb til slutt, det var uaktuelt å fortsette. Foran meg sto en tung periode med selvransakelse, sykemelding og til slutt attføring. Jeg måtte jobbe med mitt egenverd. Miste yrket sitt. Miste motet litt. Gjøre noe annet. Databasert jobb var uaktuelt. For en omveltning!

Etter dette har jeg fortsatt noe med manuellterapi/fysio, mer trykkbølge og akupunktur. For liksom å håpe at det funker.

Idag tar jeg omega3, trener med vekter og strikk hjemme, og formen er stabilt dårlig. Matlaging, støvsuging, skriving. Alt er vondt. Leve med det? Trolig.

Hvis jeg må bruke data, bruker jeg et mikropauseprogram (søk på nett) som tvinger deg til å ta pauser og gjøre strekk-øvelser.

Det er vel kanskje også et spørsmål om hvor langt man går for å endre livsstil - og arbeidsstil. Det har vært vanskelig. Jeg bruker armer/ hender en hel masse, er veldig aktiv. Passivitet er trasig. Men en middelvei er nok et must.

Håper å finne noe som gi meg bedring etter hvert.

Gjest Gjest_Oz
Skrevet

Jeg har slitt med senebetennelse i armene og senefestebetennelse i skuldrene i flere år, som et resultat av overbelastning ved mye trening og fysisk anstrengende arbeid. For meg hjalp det å slutte med ALL aktivitet i noen måneder, var altså sykemeldt, og behandling først fra akupunktør deretter manuellterapeut. Opplevde at akupunktur hjalp på symptomene, altså betennelsen, men ikke kunne gjøre noe med årsaken til den. Det gjorde derimot manuellterapeuten, som hjalp meg både med behandling og hjelp til selvhjelp, altså øvelser jeg kunne gjøre selv. Er i dag relativt frisk, i den forstand at jeg fungerer godt i hverdagen men har stor begrensninger på hvilke jobber jeg kan ta i fremtiden. Må også være obs på å ikke bære tungt, selv over korte perioder, og ikke overbelaste ved trening. Har ALDRI fått kortison (og kommer heller aldri til å ta det, det kommer ikke på tale!) eller Voltarol. Har tatt relativt store mengder ibux når det har kommet akutt og også brukt ibux gel

Skrevet
Jeg har slitt med senebetennelse i armene og senefestebetennelse i skuldrene i flere år, som et resultat av overbelastning ved mye trening og fysisk anstrengende arbeid. For meg hjalp det å slutte med ALL aktivitet i noen måneder, var altså sykemeldt, og behandling først fra akupunktør deretter manuellterapeut. Opplevde at akupunktur hjalp på symptomene, altså betennelsen, men ikke kunne gjøre noe med årsaken til den. Det gjorde derimot manuellterapeuten, som hjalp meg både med behandling og hjelp til selvhjelp, altså øvelser jeg kunne gjøre selv. Er i dag relativt frisk, i den forstand at jeg fungerer godt i hverdagen men har stor begrensninger på hvilke jobber jeg kan ta i fremtiden. Må også være obs på å ikke bære tungt, selv over korte perioder, og ikke overbelaste ved trening. Har ALDRI fått kortison (og kommer heller aldri til å ta det, det kommer ikke på tale!) eller Voltarol. Har tatt relativt store mengder ibux når det har kommet akutt og også brukt ibux gel

Hvorfor blir ikke kortison anbefalt?

Har hørt at det ikke er bra for kroppen, men ikke hvorfor. Noen som kan utdype dette?

Gjest Gjest_Marianne_*
Skrevet

Jeg har vært hos naprapat, tok helt knekken på verken! Men det kommer jo tilbake hvis jeg fortsetter med samme gale sittestilling på jobb, det vet jeg jo. Naprapaten trykket på en del punkter på ryggen og i armen (så vondt at jeg en gang nesten spydde), og satte noen akupunkturnåler. Var der 8 ganger tror jeg, men nå er jeg helt frisk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...