Gå til innhold

Et liv som jogger


Mir

Anbefalte innlegg

Heisann

Har nettopp sluttet på treningssenter da det tar så mange timer i uken og det har jeg ikke råd til, så fra nå av vil jeg fokusere på joggingen. Var med i mitt først løp i høst, ja det var bare 5 kilometer, men jeg fullførte iallefall og endte opp inn i førstehjelps-bilen rett etter mål :) Nok om det!

Jeg elsker å jogge og ønsker å øke til slik at jeg kan klare halvmaraton neste høst. Jeg løper korte økter oftest, men prøver å øke 2 ganger i uken. Nå ligger jeg på ca 6 km "langtur" og 2-3 km kort tur :)

Oppdaterer daglig trim etc.

Tirsdag 24 nov : 2.5 km, 20 min jogg

Søndag 29 nov : 35 min jogg

Onsdag 2 Des : 2.5 km jogg

Endret av Mir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:velkommen: Mir.

Jogging er kjempetrening, og at du satser på det når det nå blir (mulig) litt mer vått og mørkt (satser på at du bor i Norge), er kjempe bra. Har lenge sagt/tenkt at jeg er alt for mye inne, og burde komme meg mer ut, men er lett å ty til innetrening. Gleder meg til å følge deg videre, har en følelse at du kommer til å motivere meg allerede =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelig tilbakemeldinger! :) alltid motiverende når noen stikker innom!

Skybert; nei bor i Nederland og her finnes det bare asfalt gitt! JEg spurte samboer om ikke vi kunne ta en tur i skogen og løpe på mykere underlag...joda, det var da greit. Dro ut til denne "skogen"... Tror du ikke dem har lagt opp asfaltløyper der og da ? :) Hehehe..

Ikveld skal vi tilbake på treningssenter fordi for å få slutte så må man ha møte med veilederne.. de skal vel prøve å vinne oss tilbake tenker jeg, og det er da ikke noe negativt med dem, men det tar kun for mye tid så ja... : )

Ha en fin kveld da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til vårt nabolag;)

Bøyer meg i støvet for deg som jogger....Det er ikke noe jeg synes er verre enn nettopp det.. :fnise:

Blir spennende å følge med på målet ditt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff Aafalt, jeg liker ikke det jeg..merker det svir fort i knærne, men da er det bare enda viktigere å ha gode sko. Er det ikke mulig å jogge utenom i denne "skogen"? Så du sparer beinene dine mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff Aafalt, jeg liker ikke det jeg..merker det svir fort i knærne, men da er det bare enda viktigere å ha gode sko. Er det ikke mulig å jogge utenom i denne "skogen"? Så du sparer beinene dine mer..

Jeg tror vi har funnet en grus-vei! Og den er også rundt skogen så da blir det litt hyggeligere :) Jeg har investert i gode sko og jeg har ikke merket noe vondter enda iallefall! Satser på at det går fint :D

Ble visst litt latere enn planlagt i helga og igår var jeg så dum at jeg skyldte på at det var kaldt ute. Har vært nærmere 10-15 grader her, men igår var det plutselig slik at man så frostrøyken av pusten :P Bortskjemt ja!

Idag blir det ut på tur, og endelig har jeg klart å bli så motivert i forhold til kostholdet at jeg har dyttet i meg 2 knekkebrød med kyllingskinke på. Blir også motivert av å lese andres treningsstråder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Her vil jeg også følge med :) Jeg har også som mål å løpe halv-maraton neste høst, skal bli spennende å se om(at!) vi får det til! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shamim!

Så kult at vi har samme mål! :D Da kan jeg jo ikke slutte :P

Skal holde meg oppdatert på deg også =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jaja, ble ikke all verdens med jula!

Nå har jeg fått meg en knakanes fin ellipsemaskin, den installerte vi igår! =)

Nå er det ingen vei tilbake etter denne investeringen! Hver dag! Ingen unnskyldning!

Idag: 30 min og ifølge crosstraineren 238 calorier .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Skybert, takk for det du!! =) Er du igang etter julefeiring og ...god mat ? :P

Idag : 30 min ellipse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått trent litt i jula, men ikke godt/hardt nok.

Med godis nesten hver dag, så er det litt å ta igjen..

Er årsavslutning på jobb, så blir ikke knall trening før på torsdag (med PT), men er støl fra i går, så da går det liksom litt enklere å være på jobb i kveld.

Klarer du å holde intensiteten på ellipse marskinen? Synes det er lettere å "jukse" når jeg må bestemme det selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, PT=Personlig Trener?

Men en kan ikke regne med å være like god på trimfronten i jula som resten av året, det er tross alt jul bare 1 gang : )

Mja, jo, jeg pleier å kjøre en fast greie med at jeg varmer opp i tempo der jeg kan snakke eller synge om jeg vil det, etter 10-15 minutter pumper jeg på og kjører stabilt mer krevende nivå..Da kjenner jeg det godt i magen og litt sånn "vondter" og gleder meg til 30 min er over. Jeg har som mål å forbedre øktene, og øke i distanse og jeg holder skjermen gjemt av et håndkle mens jeg trener slik at jeg ikke konstant følger med med på watt, tid, kcal osv og heller prøver å gjøre en innsats slik at når jeg fjerner håndkledet så kan jeg si meg fornøyd =)

Tror det du sier der kan ha mye å si på dagsformen, dog!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja jeg kjøpte en del personlig trener timer før jul, skal si det får fart på kroppen. Koster litt, men har trent såpass lenge, at jeg trenger noen som kjefter på meg for å ta i mer..

Høres greit ut det, er bare litt "bekymret" at man lett ikke tar i like hardt, men høres ut som du presser deg ganske bra like vel :)

Driver du med noen styrkeøvelser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

oi! Glemt bort min egen treningstråd jeg .. Flaut :/

Til skybert som svarte 4 januar..(herregud dette er flaut), nei ikke styrke foreløpig, noe som sikkert hadde vært et godt supplement. Sluttet på treningssenter i høst og har ikke mye utstyr hjemme. Har noen frivekter og en slik benk man ligge på og ta situps oppover ?

Uansett, månedens trim så langt. Har fått økt både intensitet og varighet, og 30 min som i starten føltes som en evighet går nå unna på kort tid føler jeg. Veldig god følelse å merke at pusen blir bedre og at jeg kan presse meg selv enda hardere :)

03.01 - 30 min crosstrainer

04.01 - 30 min crosstrainer

05.01 - 30 min crosstrainer

06.01 - 30 min crosstrainer

11.01 - 30 min crosstrainer

18.01 - 30 min crosstrainer

20.01 - 50 min crosstrainer

22.01 - 50 min crosstrainer

24.01 - 1 time crosstrainer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er mange ulike øvelser du kan ta uten apparater.

Trenger ikke alltid frivekter heller, ofte kan flasker med vann/sand osv gi noen kg..

En strikk kan også gi bra trening..Sender med en (genial) link jeg fant på en annens treningsdagbok. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

du har kommet skikkelig godt i gang med crosstraineren din, er bare "bekymret" at det er litt ensformig.eller går det greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for linken, dette skal jeg sjekke ut. Interessert i noe som er enkelt i bruk og ikke tar for stor plass ja : )

Ja, det kan bli ensformig det har du rett it. Når det blir litt varmere blir det nok mest jogging ute, og litt variasjon. Dog er jo det også kun kardio, men det er også det jeg ønsker å bli god i. Det er jo uansett mer interessant å løpe ute, enn å se rett inn i veggen mens jeg hører på radioen inne i trimrommet vi har her :P

Åå nå gleder meg til våren, ute-trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...