Gjest Snart Frue Skrevet 24. november 2009 #1 Skrevet 24. november 2009 Jeg har som mål å stramme opp kroppen og samtidig gå ned ca 5-8 kilo frem til mai...slik at jeg føler meg flott og i god form på bryllupsdagen og til bryllupsreisen. Er det flere enn meg som har slike mål og som vil være med på å backe opp hverandre? Jeg har meldt meg inn på treningsstudio og har til nå (ca en mnds tid) trent omtrent 4-5 dager i uka. Jeg har kun trent styrketimer til nå fordi jeg føler at jeg vil ha litt å gå på før jeg slenger meg på kondis/aerobictimer. Jeg merker allerede at jeg har blitt sterkere, spesielt i overkroppen og armene "slenger" ikke så mye lenger. Neste uke skal jeg begynne å trene styrke som oppvarming før jeg begir meg ut på kondistimer. Til å begynne med skal jeg ta halve kondistimer for deretter å øke på etterhvert som formen stiger. Håper det er flere her inne som vil fortelle som hva dere gjør for å komme i form...kanskje vi klarer å motivere hverandre til å bli skikkelig GODE?
lilleGrethe Skrevet 24. november 2009 #2 Skrevet 24. november 2009 Jeg skal vel helst opprettholde vekta/passformen heller enn å gå ned noe særlig mer. Jeg følte jeg hadde noen ekstra kilo i vår, og bestemte meg for å komme ned til en mer passe vekt. (Det er ikke mange kiloene det var snakk om, jeg har vel gått ned ca 4-5kg). Jeg har trent 1-2 ganger i uka i flere år, og føler ikke det gir så mye forskjell på vekta, bortsett fra at det gir litt fastere muskler (ser det på armene). Jeg spiser vanlig sunn hjemmelaget mat (har alltid gjort det), men skeier ut innimellom på godteri-fronten, og har ikke tenkt å gi opp med det. Det som ga utslag på vekta hos meg var rett og slett å slutte å spise når jeg var mett. Vanen med å spise opp maten sin sitter nok langt inne, men når jeg var bevisst på det, gikk det fint. Ja, det betyr noen ganger å kaste siste rest av lunsjen, men det får heller være. Så endringen i kostholdet var minimal, det var heller det å føle på når jeg var mett som hjalp. Jeg har tenkt å fortsette med både trening og spisevaner gjennom vinteren og frem til sommeren, så tar gjerne en titt innom her for motivasjon!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #3 Skrevet 25. november 2009 Neste uke skal jeg begynne å trene styrke som oppvarming før jeg begir meg ut på kondistimer. Du må da ikke finne på å varme opp med styrke - gå heller på kondisjonstrening først!
Gjest fornøyd Skrevet 25. november 2009 #4 Skrevet 25. november 2009 For meg var det eneste som funka å droppe godteri.. Følte ikke at jeg spiste mye, bare i helgene og kanskje en sjokoladebit nå og da ellers i uka. Gikk ned 8 kg på 4-5 mnd. Trener også, men klarer aldri å gå ned i vekt med trening. Det er kun kostholdet som virker inn for min del. Men en føler seg bedre og strammere når en trener da :-)
Sofia Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 (endret) Selv om jeg vet at jeg skal gifte meg i april og har lyst til å gå ned 5 kg så klarer jeg ikke å finne inspirasjonen. Det er håpløst. Nå er jeg også på min 4. røykfrie uke (hurra for meg!!) så akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på vekten også. Mitt mål er å være totalt røykfri og 5 kilo lettere til bryllupet. Jeg har også tro på å slutte å spise godteri og for mitt vedkommende, kutte ut cola'en. Det og hurtige spaserturer burde hjelpe meg å nå målet og få bort magen til kjolen skal på. Må bare finne styrken til alt dette først... Endret 25. november 2009 av Sofia
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #6 Skrevet 25. november 2009 Selv om jeg vet at jeg skal gifte meg i april og har lyst til å gå ned 5 kg så klarer jeg ikke å finne inspirasjonen. Det er håpløst. Nå er jeg også på min 4. røykfrie uke (hurra for meg!!) så akkurat nå klarer jeg ikke å tenke på vekten også. Mitt mål er å være totalt røykfri og 5 kilo lettere til bryllupet. Jeg har også tro på å slutte å spise godteri og for mitt vedkommende, kutte ut cola'en. I tillegg til hurtige spaserturer så burde jeg klare å få bort magen til kjolen skal på. Må bare finne styrken til alt dette først... Hehe, godt det er flere av oss Har du funnet kjole? Min er ikke akkurat romslig - typisk jente å kjøpe hakket for smått, men i tilfellet er det en særs god gulrot å skulle passe kjolen perfekt
Sofia Skrevet 25. november 2009 #7 Skrevet 25. november 2009 Hehe, godt det er flere av oss Har du funnet kjole? Min er ikke akkurat romslig - typisk jente å kjøpe hakket for smått, men i tilfellet er det en særs god gulrot å skulle passe kjolen perfekt Ja jeg har funnet kjole. Den er bestilt og kommer i februar blir det vel (16 ukers leveringstid). Det er en Maggie Sottero kjole og jeg har ikke engang fått prøvd riktig størrelse så jeg aner ikke om den passer!! Jeg prøvde 36 men bestilte 40!!.. Jeg fikk skviset meg inn i 36 men da stod ryggen og gapte i en seriøs diger V og slik skal den jo ikke være. Den skal snøres helt sammen bak og de målte meg over hele kroppen og fant ut at jeg måtte ha 40 så da bestilte jeg det. Det er nervepirrende å vente slik uten å ane om den passer eller ikke... Men magen min har jeg jo lyst til å bli kvitt uansett.. så kanskje må kjolen syes inn... hehe.. det hadde vært noe!!
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2009 #8 Skrevet 25. november 2009 Herlig Jeg foreslår at vi er flinke til å oppmuntre her inne, så skal vi se det går rette veien
Gjest fornøyd Skrevet 25. november 2009 #9 Skrevet 25. november 2009 For å få motivasjon: Tenk på at hvitt iallfall ikke er en slankende farge.., og vi vil jo alle se flottest mulig ut på den store dagen. Alle vil se på deg hele dagen. Tenk så deilig om de da i tillegg vil kommentere hvor slank du har blitt :-) Tenk også på alle bildene som blir tatt. Du vil stå på trykk i avisa, og forstørra bilder vil henge på veggen hos folk (!) Bare det bør gjøre at en blir motivert til å kutte ut godteri. Det sies at det tar 3 uker å kvitte seg med en vane, god eller dårlig, så kjør på! Hallo? Godteri? Det er en kortvarig lykke. Jeg blir også glad når jeg spiser sjokolade, og jeg blir litt trist når jeg ikke kan få, men når biten er svelga er det jo over. Det er ikke verdt det. Til sjuende og sist handler det om viljestyrke og selvdisiplin. Det er ingen snarveier å ta til en slank kropp. Lykke til!
Marianne87 Skrevet 25. november 2009 #10 Skrevet 25. november 2009 Jeg henger meg gjerne på her for motivasjon :D Har et ønske om å gå ned mange kilo før september, og jeg skal klare det! Har nå klart å kutte ut brus og røyk.. I neste rekke kommer godteri! Har klart det før, så skal klare det igjen! Mitt beste tips er rett og slett å spise hver 3. til 4. time (ikke la det gå lenger enn 4 timer). Da er man "mett" hele tiden, og fysing på godteri og andre usunne ting blir borte.. Det hjalp iallefall for meg Så nå skal jeg begynne der igjen, i tillegg til å trene, så håper jeg iallefall jeg går litt ned Men vi får motivere hverandre her og komme med tips og råd, så er jeg sikker på at alle her klarer å nå målene sine! :D
Gjest Lindsay Skrevet 25. november 2009 #11 Skrevet 25. november 2009 Jeg vil også være med her!!! Det er enda 10 måneder til bryllupet men jeg har gått i fella å slanke meg for fort før!.. Jeg vil ned 10 kg. OG jeg vil slutte å røyke, og den er kanskje den verste. Føle ikke vektnedgang og røykeslutt er en god kombinasjon, men jeg vil hverken stinke eller være slaskete på den store dagen, dessuten vil jeg plaske rundt i bikini når vi skal til karibien 2 dager etterpå! Hehe Det jeg skal gjøre er å kutte nedover på røyken..er det forresten noen som har noen gode tips til røykeslutt her, UTEN å stappe seg med sjokolade? Jeg vil også stoppe å spise godteri, trene og ellers spise sunt og til jeg er mett!
Sofia Skrevet 25. november 2009 #12 Skrevet 25. november 2009 Det jeg skal gjøre er å kutte nedover på røyken..er det forresten noen som har noen gode tips til røykeslutt her, UTEN å stappe seg med sjokolade? Som sagt så sluttet jeg 1. november. Samtidig med Signe på God Morgen Norge. Jeg har røkt som en skorstein i mange år og har nå vært total røykfri i snart 4 uker. Jeg har nikotinplaster på og har hatt det hver dag. Tar det på om morgenen og av før jeg legger meg. Den første uken hadde jeg 15 mg, den andre uken 10 mg og disse to siste ukene 7 mg. Jeg har ikke spist noe mer sjokolade eller godteri enn vanlig. Har drukket mye vann og tenkt masse positive tanker. Dette SKAL jeg klare! Så enkelt er det bare! Jeg SKAL være røykfri brud!!!! Jeg brukte en skål med lokk som askebeger (stod ute på verandaen). Denne har jeg nå tatt inn, vasket og satt i kjøkkenskapet. Hver fredag legger jeg kr. 250.- i skålen. Så nå ligger det kr. 750.- der istedenfor sure sneiper... Det hjelper!! Prøv!! Når jeg har kommet så godt i gang.. så klarer du det!! Lykke til!!
lilleGrethe Skrevet 25. november 2009 #13 Skrevet 25. november 2009 Jeg brukte en skål med lokk som askebeger (stod ute på verandaen). Denne har jeg nå tatt inn, vasket og satt i kjøkkenskapet. Hver fredag legger jeg kr. 250.- i skålen. Så nå ligger det kr. 750.- der istedenfor sure sneiper... Det hjelper!! Prøv!! Når jeg har kommet så godt i gang.. så klarer du det!! Lykke til!! Jeg har aldri røyka, men synes det var en god idé! Skal huske på den til noen som evt trenger hjelp til å slutte
Gjest Snart Frue Skrevet 26. november 2009 #14 Skrevet 26. november 2009 Jeg vil også være med her!!! Det er enda 10 måneder til bryllupet men jeg har gått i fella å slanke meg for fort før!.. Jeg vil ned 10 kg. OG jeg vil slutte å røyke, og den er kanskje den verste. Føle ikke vektnedgang og røykeslutt er en god kombinasjon, men jeg vil hverken stinke eller være slaskete på den store dagen, dessuten vil jeg plaske rundt i bikini når vi skal til karibien 2 dager etterpå! Hehe Det jeg skal gjøre er å kutte nedover på røyken..er det forresten noen som har noen gode tips til røykeslutt her, UTEN å stappe seg med sjokolade? Jeg vil også stoppe å spise godteri, trene og ellers spise sunt og til jeg er mett! Hvor i karibien skal du? Jeg skal også til Karibien.. til en Exuma Cays i Bahamas...og gleder meg vilt!! Jeg er forresten enig med flere her inne om at det hjelper veldig på å slutte å spise når man er mett... etterhvert så vender magen seg til dette, og du blir fortere mett også.. Jeg prøver å spise jevnt og lite utover dagen... dette tok sin tid å venne seg til ettersom jeg er et matvrak og tidligere har spist mye på èn gang.. Etter å ha trent ca 5 ganger i uka i en mnds tid så føler jeg meg også sterkere og merker at jeg automatisk tenker sunne alternativer i matveien... lysten på en øl eller to på kvelden har forsvunnet også...heldigvis! Kos med en øl eller et glass vin å kose seg med...men du verden som man legger på seg av det!! Nei, vi får fortsette å motivere hverandre her inne!! Stå på jenter!!
Marianne87 Skrevet 26. november 2009 #15 Skrevet 26. november 2009 Jeg har også slutta å røyke, slutta i påsken, og det gikk overraskende bra! Jeg tror at hvis du virkelig vil det, klarer du det! :D Stå på Lindsay! Sofia: den skåla var en utrolig god ide! Tror nesten jeg skal gjøre det samme.. sånn litt på etterskudd :gjeiper:
Endelig Skrevet 27. november 2009 #16 Skrevet 27. november 2009 Jeg skal ned 10 kg. For det kutter jeg ned på mengden av mat, minsker snop og komme meg tilbake på elixia.
Gjest Gjest Skrevet 27. november 2009 #17 Skrevet 27. november 2009 Hei! Jeg har et tips til dere som skal slutte å røyke og samtidig ønsker å gå ned i vekt (jeg har aldri røykt så har ikke prøvd.. men onkelen min brukte dette opplegget) Hver gang du får lyst på en røyk, så ta på deg sko og jakke og gå en runde rundt kvartalet. Onkel gikk ned ti kg og ble røykfri, eneste ulempen er at naboene tror at du har blitt gal.. ute å går til alle døgnets tider. dersom du bor i nærheten av butikk, ikke ha penger i lomma
Gjest Snart Frue Skrevet 30. november 2009 #18 Skrevet 30. november 2009 Idag er jeg kjempestolt av meg selv! Jeg trente først styrke i 1 time og deretter kondisjon i 30 min... phu!!! Håper dette gir resultater etterhvert! Tiden går fort til bryllupet!! Hvordan går det med dere andre? Hva trener dere?
lilleGrethe Skrevet 1. desember 2009 #19 Skrevet 1. desember 2009 Jeg går stort sett til en klasse som heter Abs blast, dvs masse mage-trening, med litt annen styrketrening i tillegg. Det er sirkeltrening, dvs vi gjør hver ting i 1 minutt, og så rett på neste øvelse. Ca 6-8 øvelser ganger 2-3 runder. Så det tar ikke lang tid, hele klassen er ca 30 minutter. I tillegg varmer jeg opp med x-trainer eller tredemølle før, og også etter for å trappe ned + litt strekking etterpå. For meg virker klasser best, det er da jeg står på hardest, og gjør øvelsene riktig og lenge nok. Jeg føler også at jeg MÅ være der, siden det er en liten klasse, så jeg er savnet hvis jeg ikke kommer.
Gjest Snart Frue Skrevet 3. desember 2009 #20 Skrevet 3. desember 2009 Jeg går stort sett til en klasse som heter Abs blast, dvs masse mage-trening, med litt annen styrketrening i tillegg. Det er sirkeltrening, dvs vi gjør hver ting i 1 minutt, og så rett på neste øvelse. Ca 6-8 øvelser ganger 2-3 runder. Så det tar ikke lang tid, hele klassen er ca 30 minutter. I tillegg varmer jeg opp med x-trainer eller tredemølle før, og også etter for å trappe ned + litt strekking etterpå. For meg virker klasser best, det er da jeg står på hardest, og gjør øvelsene riktig og lenge nok. Jeg føler også at jeg MÅ være der, siden det er en liten klasse, så jeg er savnet hvis jeg ikke kommer. Jeg skjønner hva du mener.. intruktøren jeg har på styrketimene er så utrolig flink! Hun får virkelig i gang klassen og gjør at man tar ut siste rest av energi! I morgen skal jeg ha en styrketime før jeg tar en velfortjent fredagskveld med et glass vin... man må jo kose seg litt også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå