Gå til innhold

Hva er yrket med absolutt lavest anseelse?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

For store deler av Norges befolkning er det nok det :)

Du mener at nærmere 50% (mer??) av norges befolkning ikke jobber fordi de er late??

Vi har en av verdens laveste arbeidsledigheter, og en god del på trygd. Men påstå ikke at største delen av befolkningen ikke jobber!

- Stor del av befolkningen er barn og studenter.

- En del av befolkningen er på trygd og pensjon. Fordi de er gamle (pensjonert) eller syke, en stor del er eldre personer som ikke er friske nok til å jobbe, men ikke gamle nok for å pensjoneres.

- Noen prosenter er arbeidsledige, de venter på jobb.

http://www.ssb.no/aku/

Nedgang i antall på sosialhjelp. (altså ikke aktive arbeidssøkere)

http://www.ssb.no/vis/emner/03/04/soshjelp...9-07-09-01.html

Fant ikke en god oversikt over trygdede/pensjon, men litt over en million er på dette. Over 600 000 av disse er pensjonerte. (dette tallet vil stige de neste årene på grunn av befolknings eksplosjonen etter krigen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jurister. Svært dårlig anseelse hos mange arbeidsgivere, det ser man lønnsmessig.

Åhh, tjener jurister så dårlig. Jurister er så mangt; bare så du vet det så er ALLE advokater og dommere jurister! Og tjener advokater dårlig?

Jeg er selv nyutdannet jurist, jobber i det offentlige og har 380.000 i årslønn. Selvfølgelig er ikke dette en høy lønn, men det er jo bare 40.000 under toppskattnivået. Kan ikke si at det er dårlig årslønn for en som såvidt har blitt uteksaminert og jobber fra kl 8-15.45 mandag til fredag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Telefonselger (Key Account Manager /Account Manager)

- Barnehagetante

- Lærer/lærervikar

- SFO-ansatt

- Vaskehjelp

- Dagmamma

- Etanolarbeider

- Kundeservicemedarbeider (telefon)

- Dovakt

- Kinovakt

- Badevakt

- Securitasarbeider

- Politimann

- Resepsjonist

- Samlebåndsarbeider/fabrikk

- IT-arbeider

...har lav anseelse og lav status: bare kjedelig og uattraktivt. Hjelper ikke om lønnen er høy, dette er kjipe jobber.

Jøss! Har du hatt alle disse jobbene? :surprised:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer eiendomsmeglere faktisk. Jeg studerer sammen med en del som skal bli eiendomsmeglere, og dæven for et folkeslag. Ufattelig selvfokuserte og selvgode...

Du må huske å ikke ta alle for en da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, tjener jurister så dårlig. Jurister er så mangt; bare så du vet det så er ALLE advokater og dommere jurister! Og tjener advokater dårlig?

Jeg er selv nyutdannet jurist, jobber i det offentlige og har 380.000 i årslønn. Selvfølgelig er ikke dette en høy lønn, men det er jo bare 40.000 under toppskattnivået. Kan ikke si at det er dårlig årslønn for en som såvidt har blitt uteksaminert og jobber fra kl 8-15.45 mandag til fredag!!

Vel. I min jobb tjener vi alle det samme enten vi arkiverer eller har tunge klagesaker.

Dessuten synes jeg det er noe merkelig at du kan omtale alle jurister under ett.

Men jeg få vel bare akseptere at jeg er en dårlig jurist da, selv om jeg er flink til å endre andres tanker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eiendomsmeglere...fordi de er:

- Overfladiske

- Grunne

- Mangler en kjerne

- Tomme

- Fantasiløse

- Uinteressante

Og for deg er generalisering et fremmedord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*
Lege...bare utlendinger og kvinner der nå.

Dette er faktisk noe i. Man har vurdert å innføre kjønnskvotering på medisinstudiet fordi andelen kvinnelige studenter er blitt så stor i forhold til den mannlige. Og siden annenhver jente av pakistansk eller indisk opprinnelse drømmer om å bli lege så blir det mange utlendinger også ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** så mange nedlatende holdninger som kommer frem i denne tråden her! SKJERP DERE!!!

Og det heter forresten ikke "barnehagetante", det heter "førskolelærer", og det er en treårig utdannelse fra høgskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** så mange nedlatende holdninger som kommer frem i denne tråden her! SKJERP DERE!!!

Og det heter forresten ikke "barnehagetante", det heter "førskolelærer", og det er en treårig utdannelse fra høgskole.

Nåja, du... Det var ikke vanlig med utdanning for å jobbe i barnehage før. Det er jo relativt nytt. Og man MÅ ikke være utdannet for å jobbe i barnehage, det holder at det er én med pedagogisk utdanning på jobb, resten kan være ufaglærte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker de barnehageansatte i min eks sin hjembygd. De syntes han var slik en fantastisk far. Han fikk ofte hjelp av sin mor til å hente og bringe.Jeg bodde der helt alene og hadde ingen til å hjelpe meg. De syntes jeg var ei dårlig mor og meldte meg til barnevernet. Jeg krenket de personlig og faglig ved å stille de spørsmål også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke på noen yrker som lavstatus, og det er ikke for å være politisk korrekt.

Man trenger folk som henter søppla, vasker, etcetc for å holde samfunnet igang. Eneste jeg ser på er om personen gjør jobben sin godt, samme hva det er, så er det det viktigste for meg.

Man får ikke automatisk "respekt" fra meg om man er lege, advokat eller statsminister, det er noe man må fortjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er faktisk noe i. Man har vurdert å innføre kjønnskvotering på medisinstudiet fordi andelen kvinnelige studenter er blitt så stor i forhold til den mannlige. Og siden annenhver jente av pakistansk eller indisk opprinnelse drømmer om å bli lege så blir det mange utlendinger også ja :)

Hva er det store problemet med det?

Mener du legeyrket får lav anseelse fordi mange leger er kvinner?!

Denne tråden slutter ikke å forundre meg, den burde egentlig ha ligget på skråblikk, for innleggene er jo totalt useriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Synes ikke man skal dømme noen utifra jobben de har, personlig har jeg mer respekt for en person som jobber som renholder, men som er et rikt menneske med verdier og sympati for andre mennesker :)

Å være i en såkalt toppjobb hvor penger og anseelse er det eneste som jobbes mot gjør egentlig at jeg får desto mindre respekt for PERSONEN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Synes ikke man skal dømme noen utifra jobben de har, personlig har jeg mer respekt for en person som jobber som renholder, men som er et rikt menneske med verdier og sympati for andre mennesker :)

Å være i en såkalt toppjobb hvor penger og anseelse er det eneste som jobbes mot gjør egentlig at jeg får desto mindre respekt for PERSONEN.

Enig med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...