Lapetos Skrevet 27. november 2009 #22 Skrevet 27. november 2009 jeg mente at det er flere menn som kritiserer kvinnekroppen ENN omvendt Det er det ikke. (Og hvis du mener det er det, vil jeg gjerne se bevis - etter min erfaring er det omtrent likestilt )
Gjest Bianca26 Skrevet 28. november 2009 #23 Skrevet 28. november 2009 Det er det ikke. (Og hvis du mener det er det, vil jeg gjerne se bevis - etter min erfaring er det omtrent likestilt ) ut fra det jeg har lest på forum her har jeg fått inntrykk av det. har ikke bevis. dessuten synes jeg kritikken mot mennene som jeg har lest er mer rettferdiggjort
Lapetos Skrevet 28. november 2009 #24 Skrevet 28. november 2009 ut fra det jeg har lest på forum her har jeg fått inntrykk av det. har ikke bevis. dessuten synes jeg kritikken mot mennene som jeg har lest er mer rettferdiggjort Hvordan da rettferdigjort?
Gjest Cipheria Skrevet 28. november 2009 #25 Skrevet 28. november 2009 (endret) Kan ikke dere bare holde meningene deres for dere selv. Dette er et forum hvor vi som har valgt operasjon eller vurderer dette kan snakke fritt. Det er utrolig irriterende at dere blander dere inn. Dette er eit diskusjonsforum, så nei. Eg er glad der er menn som seier at dei ikkje likar plastikk. Det er godt å høyre at kvinner faktisk kan vere bra nok som dei er, utan å måtte forandre seg mot "idealet". At ein kan bli akseptert med "feil og manglar". Altså, det nokre har bestemt skal vere feil og manglar. Hold de sure minene deres for dere selv. Vi lever i år 2009 og det er lenge siden kvinnefrigjøringen så la oss gjøre som vi vil med våre kropper og liv. Ikkje dra slike parallellar mellom overflatiske verdiar i form av operasjonar som gir større bryst med kvinnefrigjering. Det svekkar betydninga av kvinnefrigjeringa. Kvinnene kjempa ikkje så hardt for at vi i 2009 skal få forstørre brystene våre så mykje vi orkar. Legge til: Eg vil heller sei det går meir den andre retninga. Vi går tilbake til rolla som pyntedukker som ikkje har andre eigenskapar. ut fra det jeg har lest på forum her har jeg fått inntrykk av det. har ikke bevis. dessuten synes jeg kritikken mot mennene som jeg har lest er mer rettferdiggjort Du har fått inntrykk av det fordi det er det du vil få inntrykk av. Ein ser som regel det ein trur er sant, eller det ein vil tru er sant. Det er derfor ein ser så mange med rare, generaliserande haldningar. Dei har gradvis bygd opp verda si sånn dei trur den er, i staden for korleis den faktisk er. Angåande kritikken mot menn, så er der menn som ikkje kjenner seg igjen, på same måte som du ikkje kjenner deg igjen i kritikk mot kvinner. Begge deler er generaliserande og fører ingen veg. Anna enn nokre likar å skulde på andre, slik at dei slepp å sjå sine eigne feil. Endret 28. november 2009 av Cipheria
rulve Skrevet 28. november 2009 #26 Skrevet 28. november 2009 Kjære Gjest_gjest_* Jeg ser at du generaliserer og også at du påberoper deg "vi" formen som om du underbygger dine personlige oppfattning på bakgrunn av flere. Jeg registrere også den tone du har valgt til "mannen" som du jo henvender deg til. Jeg registrerer også at du nærmest påberoper deg et mannsfritt kvinneforum. + Jeg registrer din begrunnelse om dine (efter ditt syn) fantastiske pupper som er fylt av silikon. Så langt hva DU har gitt utrykk for på bakgrunn av dine utalelelser. Det er forunderlig egentlig å se hva slags holdninger man velger å møte sine medmennesker med. Det er også forunderlig å se det som står mellom linjene til det en person skriver. Jeg tolker deg som svært narsistisk som muligens tror at du er har et uteende (rettelse: ønske at du hadde et utseende..) som nærmest skulle være guds gave til mennnesket. Dvs IKKE mannen generelt!! med unntak av EN mannn da.., din kjæreste.. Hevder du.. Hvorfor så aggresiv mot mannen som kjønn?? Hvorfor så lite tolerent over andres meninger og i særdelseshet andre mennes meninger? Hvorfor kan du ikke stå for dine egne meninger istedenfor å gjemme deg bak "VI" (alle oss med alle silikonpuppene)formen? Vi mennesker er forskjellige. Det er nå engang slik at noen liker små pupper, andre like store pupper. Noen er puppomane, andre er stjertomane. Osv. Slik er det bare. Du har tatt et valg ved å forandre på puppene dine fordi du muligens trodde at du ville få en bedre selvfølelse. Ingen grunn til å bli aggressiv mot mannen om det ikke stemte. Er du foresten klar over at du faktisk har en form for en skjult aggresivitet mot den modne kvinne som kropp og sexobjekt? Nå må du jo gjerne be ISAC Newton om å brenne i helvete fordi han stadfestet og beviste tyngekraften (som jo er årsaken til at puppene begynner å henge efterhvert). Jadda, jadda. Han var en mann.... Jeg må bare beklage det. Men det finnes faktisk menn som liker den naturlig kvinnekroppen og som ser skjønnheten i noen brede hofter og praktfulle store pupper. Og jo de må gjerne henge og stryke på "blyant-testen". Du vet uansett i din bestrebelse efter de "perfekte"pupper så kan du ikke ta ifra oss menneskets innebygde programering som faktidk går ut på videreføring av mennesket som rase her på jorden. Og der er utvaglskriteriet for menn, kvinne med brede hofter og store pupper fordi de kan føde store bebier og gi de mat. Og for kvinner så gjelder det brede skuldre og "vaskebrett" fordi de kan jakte og gi familien mat. Nei til plastikk og silikon pupper. Ja til den varme ekte kvinnen som er TRYGG PÅ sin egen kvinnelighet!!
Gjest gjest m silikon Skrevet 29. november 2009 #27 Skrevet 29. november 2009 Kjære Gjest_gjest_* Jeg ser at du generaliserer og også at du påberoper deg "vi" formen som om du underbygger dine personlige oppfattning på bakgrunn av flere. Jeg registrere også den tone du har valgt til "mannen" som du jo henvender deg til. Jeg registrerer også at du nærmest påberoper deg et mannsfritt kvinneforum. + Jeg registrer din begrunnelse om dine (efter ditt syn) fantastiske pupper som er fylt av silikon. Så langt hva DU har gitt utrykk for på bakgrunn av dine utalelelser. Det er forunderlig egentlig å se hva slags holdninger man velger å møte sine medmennesker med. Det er også forunderlig å se det som står mellom linjene til det en person skriver. Jeg tolker deg som svært narsistisk som muligens tror at du er har et uteende (rettelse: ønske at du hadde et utseende..) som nærmest skulle være guds gave til mennnesket. Dvs IKKE mannen generelt!! med unntak av EN mannn da.., din kjæreste.. Hevder du.. Hvorfor så aggresiv mot mannen som kjønn?? Hvorfor så lite tolerent over andres meninger og i særdelseshet andre mennes meninger? Hvorfor kan du ikke stå for dine egne meninger istedenfor å gjemme deg bak "VI" (alle oss med alle silikonpuppene)formen? Vi mennesker er forskjellige. Det er nå engang slik at noen liker små pupper, andre like store pupper. Noen er puppomane, andre er stjertomane. Osv. Slik er det bare. Du har tatt et valg ved å forandre på puppene dine fordi du muligens trodde at du ville få en bedre selvfølelse. Ingen grunn til å bli aggressiv mot mannen om det ikke stemte. Er du foresten klar over at du faktisk har en form for en skjult aggresivitet mot den modne kvinne som kropp og sexobjekt? Nå må du jo gjerne be ISAC Newton om å brenne i helvete fordi han stadfestet og beviste tyngekraften (som jo er årsaken til at puppene begynner å henge efterhvert). Jadda, jadda. Han var en mann.... Jeg må bare beklage det. Men det finnes faktisk menn som liker den naturlig kvinnekroppen og som ser skjønnheten i noen brede hofter og praktfulle store pupper. Og jo de må gjerne henge og stryke på "blyant-testen". Du vet uansett i din bestrebelse efter de "perfekte"pupper så kan du ikke ta ifra oss menneskets innebygde programering som faktidk går ut på videreføring av mennesket som rase her på jorden. Og der er utvaglskriteriet for menn, kvinne med brede hofter og store pupper fordi de kan føde store bebier og gi de mat. Og for kvinner så gjelder det brede skuldre og "vaskebrett" fordi de kan jakte og gi familien mat. Nei til plastikk og silikon pupper. Ja til den varme ekte kvinnen som er TRYGG PÅ sin egen kvinnelighet!! Jada, jada.... point taken! Jeg er ikke en såkalt mannehater selvom jeg skrev dette innlegget. Trengte å understreke et poeng med at jeg syntes menn er fordomsfulle i silikondebatten som foregår på ulike forum her på kvinneguiden. Her skal det være takhøyde for å diskutere med noen som er i samme situasjon som en selv og få noen råd og tips fra andre. Syntes det er trist at man ikke kan få snakke om erfaringer man har gjort uten at det kommer fordommer fra noen som egentlig ikke har peiling på hva de snakker om. Og da mener jeg at menn tar jo ikke bryst operasjoner og har heller ingen kvinnekropp. Når det gjelder narsisten i meg så bor den i oss alle til en viss grad også deg. Alle er opptatt av eget utseende på en eller annen måte. Og hva er galt med å være fornøyd med eget utseende? Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut og skammer meg ikke for det. Jeg er en kvinne i min beste alder. Spiser sunt og trener masse for å forebygge Newtons lover. Egoistisk å være så opptatt av egen kropp? Nei, er man fornøyd med seg selv kommer selvtilliten. God selvtillit kommer man langt med. Og nei, selvtilliten kommer ikke bare av et godt utseende, men også med presatsjoner man gjør ellers i livet. Ja, sillikonpupper ga meg et bedre kroppsbilde i form av å bli mer feminin. Og jeg er ikke redd for å si det høyt. Det er en av de beste investeringene jeg har gjort..... Livet føles bra og jeg er fornøyd.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. november 2009 #28 Skrevet 29. november 2009 Jada, jada.... point taken! Jeg er ikke en såkalt mannehater selvom jeg skrev dette innlegget. Trengte å understreke et poeng med at jeg syntes menn er fordomsfulle i silikondebatten som foregår på ulike forum her på kvinneguiden. Her skal det være takhøyde for å diskutere med noen som er i samme situasjon som en selv og få noen råd og tips fra andre. Syntes det er trist at man ikke kan få snakke om erfaringer man har gjort uten at det kommer fordommer fra noen som egentlig ikke har peiling på hva de snakker om. Og da mener jeg at menn tar jo ikke bryst operasjoner og har heller ingen kvinnekropp. Når det gjelder narsisten i meg så bor den i oss alle til en viss grad også deg. Alle er opptatt av eget utseende på en eller annen måte. Og hva er galt med å være fornøyd med eget utseende? Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut og skammer meg ikke for det. Jeg er en kvinne i min beste alder. Spiser sunt og trener masse for å forebygge Newtons lover. Egoistisk å være så opptatt av egen kropp? Nei, er man fornøyd med seg selv kommer selvtilliten. God selvtillit kommer man langt med. Og nei, selvtilliten kommer ikke bare av et godt utseende, men også med presatsjoner man gjør ellers i livet. Ja, sillikonpupper ga meg et bedre kroppsbilde i form av å bli mer feminin. Og jeg er ikke redd for å si det høyt. Det er en av de beste investeringene jeg har gjort..... Livet føles bra og jeg er fornøyd. Bra for deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå