Gå til innhold

Gutter/menn: Jente uten venninner, kan dere være sammen med henne?

Gjest Gjest_Vibeke_*

Anbefalte innlegg

Internasjonale studier, ja. Det virker som en interessant fagkombinasjon!

Det er godt å høre at du føler at du har kommet deg styrket ut av problemene. Den følelsen sitter jeg også igjen med, det gjør (som du sier) at man møter verden med en annen holdning, og tro, på seg selv.

Det virker som om du har kommet langt både på det personlige plan og i forhold til faglige problemstillinger. Fine forutsetninger for å lykkes videre.

Og du må bare skrive i tråden, hvis du føler at det hjelper deg på noe vis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Internasjonale studier, ja. Det virker som en interessant fagkombinasjon!

Det er godt å høre at du føler at du har kommet deg styrket ut av problemene. Den følelsen sitter jeg også igjen med, det gjør (som du sier) at man møter verden med en annen holdning, og tro, på seg selv.

Det virker som om du har kommet langt både på det personlige plan og i forhold til faglige problemstillinger. Fine forutsetninger for å lykkes videre.

Og du må bare skrive i tråden, hvis du føler at det hjelper deg på noe vis. :-)

Ja, det hjelper litt. Tror kanskje jeg skal registrere meg. Ser jo ut til å være en del hyggelige folk her. Tror jeg skal ta meg en joggetur og se på en film etterpå. Noen spesiell film du vil anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjelper litt. Tror kanskje jeg skal registrere meg. Ser jo ut til å være en del hyggelige folk her. Tror jeg skal ta meg en joggetur og se på en film etterpå. Noen spesiell film du vil anbefale?

Har ikke "snakket" med så mange på PM her, men trives her til nå.

Høres herlig ut med joggetur. Tenkte å ta meg en tur ut selv, skal handle middag etc. Da kan jeg like gjerne gå litt ekstra (liker egentlig vinterklimaet).

Film å anbefale... Det er alltid et utrolig vanskelig spørsmål, siden jeg for det første har ganske sær filmsmak (dokumentarer, dokdrama, filmnoir, novelle/kortfilm etc.) går det mye i her. Men hvis du kommer opp med noen sjangre du liker, er det bare å skrike ut, så skal jeg se om jeg finner et par titler.

Liker du forresten klassikere, eller er du glad i alternative filmer?

En film jeg kan anbefale, på stående fot, som er aktuell etter den enorme debatten som oppstod på VG Nett sine filmsider er Reprise. Den er vel tre år gammel. Både skuespillere, manus og den tekniske kvaliteten var imponerende. (Bare å google hvis du lurer på hva den handler om).

Jeg er veldig glad i norsk og dansk film, spesielt. Omtrent alt av Von Trier kan anbefales.

Generelt og tatt på stående fot, dette, men...

Lykke til, håper du finner noe du liker ;)

Endret av Diane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke "snakket" med så mange på PM her, men trives her til nå.

Høres herlig ut med joggetur. Tenkte å ta meg en tur ut selv, skal handle middag etc. Da kan jeg like gjerne gå litt ekstra (liker egentlig vinterklimaet).

Film å anbefale... Det er alltid et utrolig vanskelig spørsmål, siden jeg for det første har ganske sær filmsmak (dokumentarer, dokdrama, filmnoir, novelle/kortfilm etc.) går det mye i her. Men hvis du kommer opp med noen sjangre du liker, er det bare å skrike ut, så skal jeg se om jeg finner et par titler.

Liker du forresten klassikere, eller er du glad i alternative filmer?

En film jeg kan anbefale, på stående fot, som jeg så her forleden etter den enorme debatten som oppstod på VG Nett er Reprise. Den er vel tre år gammel, så jeg er nok sent ute. Men både skuespillere, manus og den tekniske kvaliteten var imponerende. (Bare å google hvis du lurer på hva den handler om).

Jeg er veldig glad i norsk og dansk film, spesielt. Omtrent alt av Von Trier kan anbefales.

Generelt og tatt på stående fot, dette, men...

Lykke til, håper du finner noe du liker ;)

Først må jeg si at jeg er langt fra noen film-ekspert. Jeg har IKKE sett så mye på film før selv om jeg egentlig liker å gjøre det(det finnes en grunn til dette, men skal ikke ta det her). Jeg er glad i dokumentarer og filmer med ordentlige historier som får deg til å tenke litt. Gjerne filmer som går dypt i en persons psyke eller er så omfattende at du sitter igjen med en litt forvirret men fascinert, "baffled" følelse etterpå. Har ikke sett særlig med filmer som gjorde dette med meg, men pba bøker jeg har lest tror jeg nok jeg ville likt slike filmer!

Jeg har en tendens til å bli veldig fascinert når jeg ser en film jeg liker og kan gå rundt å tenke på den lenge. Typiske hollywood filmer gir meg egentlig veldig lite, selv om det finnes unntak(jeg kan for eksempel sette pris på en film med utrolig kule spesialeffekter, eller filmer som "Coming to America" og "Rainman"). Jeg er også sånn som sitter å tenker "Oh, han der var en utrolig god/dårlig skuespiller!". Jeg følger egentlig ikke så veldig mye med på filmfronten, og kan se filmer fra alle mulige tider. De siste filmene jeg så var The Trap: What Happened to Our Dream of Freedom, en av Mad Max filmene og en som handlet om en mann som mistet hukommelsen hver gang han våknet. Det var noe jeg likte med alle disse, noe skremmende kynisk i den første, isolasjonen i Mad Max og måten hovedpersonen i den siste opplevde verden, selv om disse beskrivelsene blir vel simple. Disse filmene var fascinerende på hver sin måte.

Som du kanskje skjønner er det litt vanskelig for meg å være helt konkret på hva jeg liker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten så er jeg lite begeistret for serier(spesielt krim, siden jeg bare blir irritert over etterforskerne). Ellers kan jeg se på serier på en passiv måte hvis jeg ikke har noe annet å gjøre, men det gir meg lite. Det eneste unntaket var Twin Peaks som jeg likte godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, spennende.

Vet du, jeg har en lang liste over filmer innen forskjellige kategorier. Usikker på om jeg vil poste den her (kan være igjenkjennelig for noen, ettersom den er utarbeidet for et magasin), men send meg en melding hvis du registrerer deg, så kan jeg paste.

Hvis du velger å fortsette som gjest, kan jeg gå gjennom lista og finne noen gode titler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ahh, spennende.

Vet du, jeg har en lang liste over filmer innen forskjellige kategorier. Usikker på om jeg vil poste den her (kan være igjenkjennelig for noen, ettersom den er utarbeidet for et magasin), men send meg en melding hvis du registrerer deg, så kan jeg paste.

Hvis du velger å fortsette som gjest, kan jeg gå gjennom lista og finne noen gode titler.

Registrerte og sendte deg en melding.

Mann som mister hukommelsen når han våkner = Memento?

Det tror jeg det var, hørtes kjent ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er ei jente på 22 som begynte å studere i høst. På barne/ungdomsskole ble jeg mobbet, og har av den grunn ikke hatt mange venninner. Jeg har to/tre jenter som jeg vil si står meg nær, og her jeg bor nå har jeg også funnet to jenter som jeg føler at jeg er på bølgelengde med.

Jeg er overhodet ikke stygg eller sær, men jeg liker å gjøre ting som gir meg mening. Å gå på byen og drikke seg full er derfor ikke noe alternativ. De siste månedene har jeg møtt en del gutter som jeg ser er interessert i meg. På grunn av mobbinga har jeg ikke verdens høyeste selvtillit og jeg tror også at det har gjort meg mer empatisk. Har flere ganger fått høre "det er sjelden at en finner ei jente som er så pen og som har så god personlighet".

Men vil de fremdeles synes at jeg er attraktiv når de skjønner at jeg liker meg best hjemme foran TVen med en film eller gode venninner i helga?

Må legge til at jeg aldri vil nekte en kjæreste å gå på byen med gutta hvis han vil det. Jeg er også veldig villig til å bli kjent med hans venner/omgangskrets. Da kan jeg heller ta en rolig kveld med noen av venninnene mine, eller kose meg foran TVen i stedet. Som dere skjønner, så er jeg ikke spesielt spennende sånn sett. Jeg er så redd for at guttene skal miste interesse for meg når de ser at jeg er stille og rolig og trives med det.

Hadde jeg truffet noen som deg for 10 år siden hadde jeg vært storfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gutter som ikke liker å gå ut, bare så du vet det :)

Hvor er dere?

Jeg vil ha en nærmest alkofri mann, som gjerne blir me ut på et rolig sted en gang i blant, men som ikke drikker seg sanseløs på de kuuleste stedene i by`n hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere?

Jeg vil ha en nærmest alkofri mann, som gjerne blir me ut på et rolig sted en gang i blant, men som ikke drikker seg sanseløs på de kuuleste stedene i by`n hver helg.

Som jeg ser det er det her Internett-dating har sin store styrke.

Altså at det faktisk er mulig å finne noen med felles verdier, normer og regler. En med kompatibel personlighet. Dette er veldig vanskelig å finne ute i virkeligheten der man som regel treffer få nye mennesker og blir godt kjent med enda færre av dem.

Nå har jeg aldri vært på noen sånn typisk dating-side men forhåpentligvis har man der muligheten til å spesifisere slike ting som f.eks at man ønsker en partner som ikke liker å drikke og feste hver helg. Hvis ikke, så bør disse sidene legge opp til det. Som kjent er det personligheten og ikke bare utseendet som er viktigst over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt poenget med å skille mellom de som går på byen og de som ikke gjør det. Jeg har gjennom alle (voksne) år gått på byen, og det har kanskje gjennomsnittlig vært en gang i måneden. Føler ikke at dette gjør meg veldig forskjellig fra noen som ikke pleier å gjøre det. Jeg er rolig og liker selvfølgelig å gjøre mange ting alene; lese, se film, gå tur osv. Det er ikke slik at man enten er en som går på byen og liker tjo og hei, eller så er man som sitter hjemme og sysler med egne ting. De fleste mennesker liker å gjøre forskjellige ting. På meg virker det kanskje som ts skal gjøre seg litt bedre enn "de andre" som går på byen, i betydningen at hun er opptatt av viktigere ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...