Gå til innhold

Hvorfor drikker du?


Gjest Gjest_Tim_*

Anbefalte innlegg

Drar ut på byen 3-4 ganger i uken og tar et glass øl eller noe annet å drikke med bekjente. Alltid gøy det. Oftest vin til maten vertfall når man er ute og spiser eller til mat man lager selv hjemme i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker fordi jeg liker å ta en fest med alkohol en gang i blant. Jeg liker den løse stemningen mellom folk, hvor man kan prate, danse, smile og le. Mange folk er så uptight til vanlig, det er morsommere når de er mer på mitt nivå. Det er også kjempegøy å danse hele natta, noe jeg ikke ville gjort uten å drikke alkohol. Jeg har aldri trent mer enn tre ganger i uka, en time av gangen, så jeg har ikke akkurat kjent at det gjør vondt for kroppen å drikke (bortsett fra de gangene jeg har drukket for mye og vært fyllesyk).

Det året jeg fylte 18 drakk jeg hver helg, men det sluttet jeg med etterhvert fordi jeg merket at jeg ikke hadde godt av det. Men noen av de beste stundene i livet mitt har jeg hatt med gode venner hvor alle har vært påvirket av alkohol. Personlig synes jeg at folk som går på fest fordi de føler at de "må" og drikker to pærecider og drar med seg typen sin klokka 23 er veldig kjedelige mennesker. De som ikke drikker i det hele tatt, men som likevel klarer å slappe av og løsne litt på snippen når det er fest, er helt ålreite og jeg driter i om de ikke drikker så lenge de ikke sitter i ettertid og sier: "Du sa det, du gjorde det."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ser jeg ikke poenget med å absolutt skulle leve lengst mulig. Det gode liv er så mye mer enn det.

må si meg enig!

jeg spiser sundt og trener 4 dager i uken. Selvfølgelig har jeg god samvitteighet selv om jeg tar meg en fest en gang i blant. Drikker ikke ofte men det hender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg alkoholiserer kjempe forsiktig og i godt selskap, kan ta et nipp av et pittelite glass rødvin. Kroppen min har vendt seg til farlige og giftige alkoholiserte stoffer"

Endret av Ket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor jeg drikker?

Fram til nå har det vært fordi jeg setter pris på god vin, og betrakter en spesielt utvalgt flaske vin som en en viktig og naturlig del av et godt måltid.

Fra nå av, derimot, skal jeg begynne å drikke kun for å irritere gjest Tim. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har problemer må ta en person seriøst når "ROFL" skrives om og om igjen..

Men..Jeg drikker alkohol fordi jeg synes det er gøy! Når jeg drikker så er jeg med veninner, kjæreste, kompiser osv. Etter hvert drar vi på byen, danser og har det generelt gøy. Er lykkelig, tenker ikke på de dagligdagse problemene.

At jeg drikker alkohol annen hver helg (lørdag), av og til sjeldnere, går veldig i perioder, gjør neppe at helsen min blir merkverdig dårligere. Jeg trener mye, jeg spiser relativt sunt og jeg røyker ikke. Kan love deg at jeg er ved bedre helse enn f.eks. en veninne av meg som blir anpusten bare av å gå opp en liten bakke, men som også drikker mye, mye sjeldnere enn meg.

Helse er ikke bare fysisk. For noen så gir en tur på byen en skikkelig boost i hverdagen. Man har noe å glede seg til, man har noe gøy å tenke tilbake på osv. Joda, men kan ha det gøy uten også, men dersom man ønsker å ha det gøy med alkohol av og til, så skal man få lov til det, uten at andre skal komme på sin høye moralske hest og rope ut om helsen.

Så lenge man har et sunt forhold til alkohol, så skulle det ikke være noe stort problem.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så driver jeg med toppidrett og har derfor et rimelig nøkternt forhold til alkohol. Alkohol gjør kroppen utelukkende vondt, så det er vanskelig for meg å forstå hvorfor folk velger å drikke gang på gang på gang. Man får bare en kropp, og den skal man leve med resten av livet.

Til deg som drikker:

- Gir du faen i kroppen din? Hvis ja, hvorfor gjør du det?

- Hvis du bryr deg om kroppen din, hvorfor drikker du da?

Jeg drikker lite og sjeldent. Hender dog at jeg tar meg en drink eller to, men aldri slik at jeg blir full. Hvorfor? Fordi det er godt. Jeg drikker aldri ting jeg ikke liker.

Har selv vært idrettsutøver på ganske høyt nivå, og ja, jeg holdt meg unna alkohol, men det var fordi jeg ikke likte smaken av alkohol.

For meg lever jeg under prinsippet om "alt med måte". Å drikke kun en gang i blant gir ikke kroppen noen nevneverdig skade.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...