Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Personlig så driver jeg med toppidrett og har derfor et rimelig nøkternt forhold til alkohol. Alkohol gjør kroppen utelukkende vondt, så det er vanskelig for meg å forstå hvorfor folk velger å drikke gang på gang på gang. Man får bare en kropp, og den skal man leve med resten av livet. Til deg som drikker: - Gir du faen i kroppen din? Hvis ja, hvorfor gjør du det? - Hvis du bryr deg om kroppen din, hvorfor drikker du da?
Chiyo Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg drikker sjeldent. JEg drikker fordi jeg liker å kose meg med litt vin once in a while ikke for å bli full (selv om det har hendt)
Gjest XXena Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Jeg drev aktivt på med dans til jeg var 19, det har satt preg på mine alkoholvaner. Kan nyte et glass vin eller to en lørdagskveld, men å drikke bare for å drikke, har jeg aldri gjort, kan vel takke idretten mye for det. Nå er jeg 22 og da er heldigvis den hardeste "festealderen" over, synes jeg. Når jeg er på byen kan jeg kjøpe en drink eller to. Når det er sagt, synes jeg at folk får gjøre som de vil. Jeg har venninner med samme alkoholvaner som meg og jeg har venninner som drikker seg drita de gangene vi er ute sammen. Det er mulig at jeg hadde drukket mer hvis festing/uteliv hadde vært min største interesse, men jeg synes hjemmefester og pizza/filmkvelder med venninner er minst like koselig.
Max Magnus Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Personlig så driver jeg med toppidrett og har derfor et rimelig nøkternt forhold til alkohol. Alkohol gjør kroppen utelukkende vondt, så det er vanskelig for meg å forstå hvorfor folk velger å drikke gang på gang på gang. Man får bare en kropp, og den skal man leve med resten av livet. Til deg som drikker: - Gir du faen i kroppen din? Hvis ja, hvorfor gjør du det? - Hvis du bryr deg om kroppen din, hvorfor drikker du da? - Nei, jeg gir ikke faen i kroppen min - Jeg drikker alkohol fordi jeg synes det smaker godt. Siden du driver med toppidrett og er livredd for alkohol bør du se på dette bildet. Han i midten med sigar i munnen er en drita full Michael Schumacher. Kimi Räikkönen er også glad i mye alkohol og damer. Som toppidrettsutøver vet du nok også at formel 1-sjåfører har rykte for å være de best trente menneskene i hele verden - uavhengig av idrett. Eller at motorsportutøvere bøtter ned på med MUMM-champagne etter hvert løp. Fantastisk denne alkoholen, er den ikke? http://farm4.static.flickr.com/3313/365440..._184f3d3faf.jpg
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Jeg drikker fordi jeg liker det. Pleier ikke drikke så veldig mye, men for min del har nok det med alder å gjøre og at jeg føler meg ferdig med fyllefester, men jeg drikker av og til ganske ofte, det kommer litt an på hvem jeg er sammen med. Jeg liker å "slippe taket" litt med alkohol og synes det er en god følelse å være brisen, men ikke å være full. Når det er sagt så er jeg også glad i å være edru. Kan ikke si jeg bryr meg spesielt mye om kroppen min, trener ikke, men prøver å gå mye turer (type friluftsliv, ikke tur til butikken) og spiser sunt. Hva jeg har av planer påvirker alkoholinntaket, f eks drikker jeg ikke, eller svært lite, når jeg har jevnt mye skolearbeid å gjøre, eller om jeg skal på jobb (ok, da kan jeg ta to-tre øl dagen før, men ikke ofte), så jeg skjønner jo godt at man ikke kan kombinere fyll og seriøs trening.
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Jeg drev aktivt på med dans til jeg var 19, det har satt preg på mine alkoholvaner. Kan nyte et glass vin eller to en lørdagskveld, men å drikke bare for å drikke, har jeg aldri gjort, kan vel takke idretten mye for det. Nå er jeg 22 og da er heldigvis den hardeste "festealderen" over, synes jeg. Når jeg er på byen kan jeg kjøpe en drink eller to. Når det er sagt, synes jeg at folk får gjøre som de vil. Jeg har venninner med samme alkoholvaner som meg og jeg har venninner som drikker seg drita de gangene vi er ute sammen. Det er mulig at jeg hadde drukket mer hvis festing/uteliv hadde vært min største interesse, men jeg synes hjemmefester og pizza/filmkvelder med venninner er minst like koselig. Det er slik min omgangskrets også opererer. Folk kan gjøre akkurat hva de vil, men jeg stiller meg litt uforståelig til det. Alkohol er en veldig kortsiktig vei til lykke.
Gjest Iah Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Jeg drikker fordi jeg liker smaken av rødvin, hvitvin og gin. Samt enkelte drinker. Jeg liker også rusen jeg får, selv om jeg uhyre sjelden drikker meg direkte full. Drikker alkohol i underkant en gang i måneden i snitt.
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 - Nei, jeg gir ikke faen i kroppen min - Jeg drikker alkohol fordi jeg synes det smaker godt. Siden du driver med toppidrett og er livredd for alkohol bør du se på dette bildet. Han i midten med sigar i munnen er en drita full Michael Schumacher. Kimi Räikkönen er også glad i mye alkohol og damer. Som toppidrettsutøver vet du nok også at formel 1-sjåfører har rykte for å være de best trente menneskene i hele verden - uavhengig av idrett. Eller at motorsportutøvere bøtter ned på med MUMM-champagne etter hvert løp. Fantastisk denne alkoholen, er den ikke? http://farm4.static.flickr.com/3313/365440..._184f3d3faf.jpg ROFL. Jeg tar ikke deg seriøst.
Max Magnus Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 ROFL. Jeg tar ikke deg seriøst. Du tar ikke meg seriøst fordi andre topptrente mennesker har et annet forhold til alkohol enn deg?
Gjest Iah Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Det er slik min omgangskrets også opererer. Folk kan gjøre akkurat hva de vil, men jeg stiller meg litt uforståelig til det. Alkohol er en veldig kortsiktig vei til lykke. Nå skal ikke jeg svare for andre, men jeg drikker ikke fordi det gjør meg lykkelig.
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Det er ingen som liker alkohol eller tobakk første gang de prøver det. Men siden det er akseptert av samfunnet velger folk å presse kroppen til å like det. En ting er å presse kroppen til å like ting som vitenskapen har bevist at skal bedre helsen, men å presse kroppen til å like et rusmiddel er litt uforståelig for meg.
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Du tar ikke meg seriøst fordi andre topptrente mennesker har et annet forhold til alkohol enn deg? http://cm1.theinsider.com/media/0/164/95/c...x0.400x605.jpeg vs. http://images.chron.com/blogs/motorsports/...Schumacher1.jpg Nuff said.
Max Magnus Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 (endret) Det er ingen som liker alkohol eller tobakk første gang de prøver det. Men siden det er akseptert av samfunnet velger folk å presse kroppen til å like det. En ting er å presse kroppen til å like ting som vitenskapen har bevist at skal bedre helsen, men å presse kroppen til å like et rusmiddel er litt uforståelig for meg. Hvordan kan du si at ingen liker alkohol første gangen? Hvordan kan du svare for meg? http://cm1.theinsider.com/media/0/164/95/c...x0.400x605.jpeg vs. http://images.chron.com/blogs/motorsports/...Schumacher1.jpg Nuff said. Nei, egentlig ikke. Ser ikke helt hva du prøver å bevise? La meg sitere årets verdensmester, Jenson Button: "It's annoying, because no-one really sees the training. It would be nice if more people saw it so that they understand what we do. They look at footballers and they think, 'Jeez, they train hell of a hard.' But they look at us and think that we just sit down for two hours in a race, how hard can it be?" http://www.formula1.com/news/headlines/2003/3/90.html Endret 23. november 2009 av Max Magnus
Gjest drikkopp Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 (endret) Fy faen så kjedelige dere er! "uff nei jeg har blitt for voksen til å drikke assa" "jeg er HELDIGVIS ferdig med festealderen, phu godt jeg slapp unna" Herregud for en trøtt gjeng. Jeg drikker fordi det er gøy å bli brisen og full, man blir mer avslappa i forhold til alt egentlig og ting oppleves annerledes på en positiv måte. Det er da en grunn til at det er mange ute på byen hver helg som drikker! Og nei, man ødelegger ikke kroppen ved å drikke. Det finnes tusenvis av toppidrettsutøvere som har dødd av hjerteinfarkt og andre illebefinnende mens en som meg som fester, kan leve til jeg blir 90. Helse er individuelt og ingen toppidrettsutøver kan komme og vifte med sin gode helse når man like gjerne kan daue i bilulykke imorgen. Så den kan du bare glemme. Jeg bryr meg om helsa mi slik at jeg spiser sunt og trener, men jeg elsker å feste og det gjør ingen verdens forskjell for min fysiske form ellers. Endret 24. november 2009 av Furstina
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Hvordan kan du si at ingen liker alkohol første gangen? Hvordan kan du svare for meg? Fordi kroppens sanser sier i fra når du prøver å gjøre den vondt. Det er derfor det er så sinnssykt vondt å drikke ren sprit. Hvis du kamuflerer alkoholen i sukker så lurer du sansene dine, det vil si du merker ikke at du skader kroppen din. Jo mer du drikker jo mer bedøvet blir sansene dine. Nei, egentlig ikke. Ser ikke helt hva du prøver å bevise? Cristiano Ronaldo har et nøkternt forhold til alkohol og er etter min definisjon topptrent. Selv om motorsport er en idrett, så er det veldig mange som ikke definerer dette som en fysisk sport. Man trenger en litt annen fysikk når man skal være en motor, mot at man skal styre en motor.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Personlig så driver jeg med toppidrett og har derfor et rimelig nøkternt forhold til alkohol. Alkohol gjør kroppen utelukkende vondt, så det er vanskelig for meg å forstå hvorfor folk velger å drikke gang på gang på gang. Man får bare en kropp, og den skal man leve med resten av livet. Til deg som drikker: - Gir du faen i kroppen din? Hvis ja, hvorfor gjør du det? - Hvis du bryr deg om kroppen din, hvorfor drikker du da? Jeg drikker. Jeg drikker ikke hver uke, og når jeg drikker, er det oftest beskjedne 1-2 enheter. Kan drikke til jeg er ganske brisen på fest, men jeg avanserer aldri til stupfull. Jeg nyter smaken i god vin (det er ikke tilfeldig at det er vin og ikke brus som har en slik status) og jeg liker den helt lette rusen. Forbinder det med kos, nytelse, avslapning, fest og hyggelig samvær. Du har et urealistisk forhold til alkohol når du setter likhetstegn ved å ha et forbruk og å ødelegge kroppen og helsa. En frisk kropp tåler fint et beskjedent forbruk. Jeg er overbevist om at jeg også har godt av den ekstra trivselen som alkoholholdig drikke bidrar til. Jeg tror man kommer lenge med vett enn med fanatisme og svart-hvitt-tenkning.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #17 Skrevet 23. november 2009 Fordi kroppens sanser sier i fra når du prøver å gjøre den vondt. Du er bare veldig ung og ikke opplevd så mye i livet enda?
Gjest Gjest_Tim_* Skrevet 23. november 2009 #18 Skrevet 23. november 2009 Og nei, man ødelegger ikke kroppen ved å drikke. Det finnes tusenvis av toppidrettsutøvere som har dødd av hjerteinfarkt og andre illebefinnende mens en som meg som fester, kan leve til jeg blir 90. ROFL. Det er ingen som sier at du ikke skal drikke. Jeg lurer bare på hvorfor du drikker. Jeg er enig at noen former for toppidrett virkelig ikke er helsefremmende! Men det hele handler om ernæringen, mengden trening, og treningsformene. Jeg bryr meg om helsa mi slik at jeg spiser sunt og trener, men jeg elsker å feste og det gjør ingen verdens forskjell for min fysiske form ellers. ROOOOOOOOOOOOOOOFL. Du er akkurat en slik person jeg ønsket skulle svare i tråden. Hvordan kan du si noe slik? Hvordan kan du motsi 200 år med vitenskap? Forstå meg riktig, du skal få lov til å drikke akkurat hva du vil, men jeg bare lurer på hvordan du kan si noe slikt.
Gjest strykebrett Skrevet 23. november 2009 #19 Skrevet 23. november 2009 Jeg drikker fordi jeg liker det. Jeg er en ivrig hobbykokk og har stor glede av god mat og vin. Jeg har i det siste fattet interesse for øl som nytelsesmiddel. Å få tak i en god øltype jeg aldri har smakt før, gjerne håndbrygget fra mikrobryggere rundt om gleder meg, på samme måte som en frisørtur eller nye sko kan glede noen andre. Jeg vil ikke kroppen min vondt, jeg spiser sunn og god mat laget fra bunnen av og trener. Men jeg vil ikke nekte meg selv de gleder livet har å by på i form av deilig øl og vin. Jeg tåler da såpass
Gjest XXena Skrevet 23. november 2009 #20 Skrevet 23. november 2009 (endret) Det er slik min omgangskrets også opererer. Folk kan gjøre akkurat hva de vil, men jeg stiller meg litt uforståelig til det. Alkohol er en veldig kortsiktig vei til lykke. Støtter den. Jeg har ikke skjønt hva som er så kult med å drikke seg full og være herpa dagen derpå, men go ahead for de som vil det... Jeg foretrekker å hva jeg gjorde. Endret 23. november 2009 av XXena
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå