Gå til innhold

Hva tenker folk på?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Haha, vedder en femmer på at du også er en sånn som klager høylytt fordi det ikke er seter reservert for deg.

Da skylder du meg en femmer. Du kan jo sende meg en pm for å få kontonr å sette femmeren inn på ;)

Derimot har jeg stått på en tettpakket buss i rushtrafikken og bært en toåring. Da hadde jeg opprinnelig sitteplass for barnet, men jeg ga vekk plassen til en eldre herre. Ingen av de barnløse fant å kunne gi fra seg plassen sin til ham. Takken der var at han stirret surt på meg før han tok plassen. Så det er ikke bare blant småbarnsforeldre man finner mennesker uten folkeskikk.

Jeg er også irritert på foreldre som brøyter seg inn på busser med barnevogn, jeg har fått blåmerker på skinneleggen mer enn én gang. Min løsning på det hele er å be dem pelle seg av bussen og vente på neste, siden det faktisk ikke er plass.

Det er jo fascinerende da, når bussen er full, at det er akkurat barnefamiliene det ikke er plass til, og ikke deg for eksempel:)

Og at barnefamiliene brøyter seg inn, mens du kanskje går inn? :)

Endret av salma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo fascinerende da, når bussen er full, at det er akkurat barnefamiliene det ikke er plass til, og ikke deg for eksempel:)

Og at barnefamiliene brøyter seg inn, mens du kanskje går inn? :)

Det er vel ganske innlysende at en person og en barnevogn tar langt mer plass enn en enslig person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ganske innlysende at en person og en barnevogn tar langt mer plass enn en enslig person?

Hvis kriteriet for hvem det ikke er plass til er hvem som tar størst plass, så må jo feite folk ha mindre rett til å stå på toget enn slanke folk også. Kan ikke helt se relevansen i det, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Da skylder du meg en femmer. Du kan jo sende meg en pm for å få kontonr å sette femmeren inn på ;)

Derimot har jeg stått på en tettpakket buss i rushtrafikken og bært en toåring. Da hadde jeg opprinnelig sitteplass for barnet, men jeg ga vekk plassen til en eldre herre. Ingen av de barnløse fant å kunne gi fra seg plassen sin til ham. Takken der var at han stirret surt på meg før han tok plassen. Så det er ikke bare blant småbarnsforeldre man finner mennesker uten folkeskikk.

Det er jo fascinerende da, når bussen er full, at det er akkurat barnefamiliene det ikke er plass til, og ikke deg for eksempel:)

Og at barnefamiliene brøyter seg inn, mens du kanskje går inn? :)

Jeg tror ikke hun mente at det var snakk om når begge to skulle gå på bussen. Hun mente nok når hun selv sto på en full buss og en med barnevogn kommer og presser seg på så folk nesten detter oppå hverandre.

Har selv opplevd det flere ganger, at man står som sild i tønne på en buss og noen med barnevogn skal på bussen på liv og død. Greit nok om det er plass, men når folk nærmest må sitte oppå hverandre fordi det ikke er plass, ja, da kan vedkommende vente på neste buss, det samme gjelder jo også personer uten barnevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fascinerende da, når bussen er full, at det er akkurat barnefamiliene det ikke er plass til, og ikke deg for eksempel:)

Til info, så venter jeg til neste buss hvis den som kommer allerede er full. Det er fullt mulig når det er maks ti minutter mellom bussene. Det er også fullt mulig for noen med barnevogn å vente de ti minuttene, for de kan ikke kreve at det skal gjøres plass til dem på bekostning av folk som tilfeldigvis kom på bussen mens det fremdeles var plass.

Det er forresten helt riktig det CookieMonster sier, jeg driter i hva de foretar seg når jeg selv ser at bussen er full, og jeg derfor venter til neste, for da får jeg ikke barnevogna i skinneleggen. Mange andre gjør. Det er noen mødre som er notoriske på det der på den bussruta.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info, så venter jeg til neste buss hvis den som kommer allerede er full. Det er fullt mulig når det er maks ti minutter mellom bussene. Det er også fullt mulig for noen med barnevogn å vente de ti minuttene, for de kan ikke kreve at det skal gjøres plass til dem på bekostning av folk som tilfeldigvis kom på bussen mens det fremdeles var plass.

Så da er det ikke barnefamilier dere har noe imot, men folk som går på fulle busser og tog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da er det ikke barnefamilier dere har noe imot, men folk som går på fulle busser og tog?

Nei, vi har noe mot folk som krever at verden skal tilrettelegges for akkurat dem, på bekostning av andre. Det er du som leser veldig mye mer inn i dette enn hva vi noensinne mente.

Ingen mener at barnefamilien ikke skulle være på det toget, men mange mener at når de klager høylytt på manglende tilrettelegging for akkurat dem, så kunne de heller tenkt seg litt om i forkant siden det faktisk finnes mer behagelige løsninger.

Endret av Zzyzx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har noe mot folk som krever at verden skal tilrettelegges for akkurat dem, på bekostning av andre. Det er du som leser veldig mye mer inn i dette enn hva vi noensinne mente.

Ingen mener at barnefamilien ikke skulle være på det toget, men mange mener at når de klager høylytt på manglende tilrettelegging for akkurat dem, så kunne de heller tenkt seg litt om i forkant siden det faktisk finnes mer behagelige løsninger.

Enig!

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har noe mot folk som krever at verden skal tilrettelegges for akkurat dem, på bekostning av andre. Det er du som leser veldig mye mer inn i dette enn hva vi noensinne mente.

Ingen mener at barnefamilien ikke skulle være på det toget, men mange mener at når de klager høylytt på manglende tilrettelegging for akkurat dem, så kunne de heller tenkt seg litt om i forkant siden det faktisk finnes mer behagelige løsninger.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har noe mot folk som krever at verden skal tilrettelegges for akkurat dem, på bekostning av andre. Det er du som leser veldig mye mer inn i dette enn hva vi noensinne mente.

Ingen mener at barnefamilien ikke skulle være på det toget, men mange mener at når de klager høylytt på manglende tilrettelegging for akkurat dem, så kunne de heller tenkt seg litt om i forkant siden det faktisk finnes mer behagelige løsninger.

Takk Zzyzx! :klappe: Det var nettopp det som var hele poenget mitt, selv om jeg kanskje uttrykte meg litt klønete i førsteinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det er tåpelig. Akkurat like tåpelig som å mene at man er berettiget å overlate til småunger å stå på toget, bare fordi man ikke kan fordra (andres) barn. Hvilket ts åpenbart ikke gjør.

Det å bære en fireåring på et tog i fart er faktisk ganske tungt. Men man burde vel ikke få barn, hvis man ikke kan bære dem hele tida?

Haha, å bære en fireåring på et tog i fart? Er vel ikke noe tyngre ennåbære det ellers.. herlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når en leser en del av svarene i denne tråden, så skjønner man at Norge er blitt et land av egoister.

Å ta hensyn til andre, det er virkelig et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når en leser en del av svarene i denne tråden, så skjønner man at Norge er blitt et land av egoister.

Å ta hensyn til andre, det er virkelig et problem.

Jepp, og i dette tilfellet her, vil jeg si at denne småbarnsfamilien er dem som ikke viser hensyn - ikke av den grunn at de går på et allerede nesten stappfullt tog, for det må de GJERNE gjøre, men at de høylydt kritiserer andre for ikke å reise seg for avkommet - DET blir for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...