Gå til innhold

Fjernundervisning?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg vurderer å ta brevkurs i regnskapsskolen via NKS. Dette fordi da kan jeg jobbe fulltid ved siden, kan bruke så lang tid jeg måtte ønske, og fordi da slipper jeg å ta opp så høyt studielån (har et skyhøyt ett fra før, og har angst for å ta opp mer).

Det jeg lurer på er om noen vet hvordan potensielle arbeidsgivere stiller seg til denne typen "lettvint" utdanning? Spiller det kanskje ingen rolle, bare man kan det samme som de som følger klasseundervisning?

Dette varierer helt sikkert fra en arbeidsgiver til en annen, og hva slags studier det gjelder, men om noen vet noe generelt om dette, blir jeg veldig glad for input.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Jeg VET ingenting... :D MEN....hvis jeg hadde vært sjef hadde jeg tenkt: Oy, så effektiv og flinkt dette mennesket er som har håndtert en full jobb, og studier ved siden av.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snusmumrikken

Hie

Er helt enig med hun over og mener at det er kun et pluss at du har tatt studiet ved sitden av jobben. Du må jo likevel vise at du duger til jobben.

Hiøsen lile meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo selvsagt an på hvilket studie det er og hvilke karakterer du kommer ut med, men så lenge det er en teoretisk utdanning du tar, så vill jeg ikke hatt noen betenkeligheter ved å ansette deg, selv om du har tatt brevkurs. Det eneste aberet jeg kan tenke meg er at du har ikke fått høstet av de fordelene som man har ved å studere i et aktivt miljø. Jeg er faktiskl litt usikker på om du hadde kommet først ut om du hadde stått likt med en høgskole/universitetsutdanna person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hørt om Nettverksuniversitetet?

Sjekk her:

http://www.nvu.no

Her kan du ta fjernundervisning - OG få vekttall for utdannelsen. Jeg har tatt endel fag her og synes det var kjempegreit. Man samarbeider med medstudentene i "virtuelle klasserom på internett"- samtidig så er der egne steder på nettet hvor hver klasse har sitt forum for utveksling av erfaringer. Kontakten med faglærer foregår hovedsaklig via e-post. NVU er et sammarbeid mellom flere høyskoler og universitet i Norge.

Men uansett hva du velger, så ser arbeidsgiver med positive øyne på folk som tar utdanning ved siden av jobben sin - det vitner om pågangsmot og vilje til å øke egen kompetanse. Noe som stadig blir mer og mer verdsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...