Gjest Vilma Skrevet 23. november 2009 #21 Skrevet 23. november 2009 Dette er vel ikke akkuratt en " rakke ned tråd" , snarere en " hjelpe" tråd... Ja, særlig, voksne mennesker som baksnakker en jentunge fordi dere vil hjelpe? Kall en spade for en spade. Dere baksnakker en unge. Rett og slett.
Gjest stearinpikken Skrevet 23. november 2009 #22 Skrevet 23. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Zealuu Skrevet 23. november 2009 #23 Skrevet 23. november 2009 (endret) Den godeste Heidi Alexandra har nok sikret seg en solid bi-inntekt i noen år framover bare ved å klare å provosere så mange som hun gjør - denne tråden er jo et greit eksempel. Bla helt til bunnen av bloggen hennes for å se ansamlingen med pageview-ads. Godt skjulte for allmennheten, men pageviews registreres like fullt... Endret 23. november 2009 av Zealuu
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #24 Skrevet 23. november 2009 Ja, særlig, voksne mennesker som baksnakker en jentunge fordi dere vil hjelpe? Kall en spade for en spade. Dere baksnakker en unge. Rett og slett. Tror du bør lese innleggstittelen her.
Gjest bloggermamma Skrevet 23. november 2009 #25 Skrevet 23. november 2009 Jeg blogger selv, og har to barn som også blogger. De hadde aldri fått lov til å legge ut noen av de innleggene den omtalte jenta har lagt ut. Når hun går til angrep på sin ufødte søster, vil kastrere sin far mm så går hun langt over grensen. Dette hadde helle rikke min datter fått lov til å si ellers. Sånne holdninger godtar jeg ikke til medmennesker, enkelt og greit. Men hun virker rimelig som tenåringer flest - fullstendig selvopptatt
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #26 Skrevet 23. november 2009 De aller, aller fleste av oss har vært unge og dumme. Alle er vi glade for at bare VI og de nærmeste oss vet om de dumme periodene våre med de dumme ideene våre, vi kan tenke tilbake på det og rødme og fnise skamfullt velvitende om at ingen kommer til å grave det opp å bruke det mot oss FOR VI SLENGTE DET IKKE UT PÅ INTERNETT! Dumme, dumme jentunge, hvor er foreldrene til dette pakket..
Gjest Vilma Skrevet 23. november 2009 #27 Skrevet 23. november 2009 Tror du bør lese innleggstittelen her. Innleggstittelen forsvarer ikke innleggene.
Gjest WildRider Skrevet 23. november 2009 #28 Skrevet 23. november 2009 Normal pubertetsfase eller ikke, ekstra penger eller ikke, masse provoserte tilhengere eller ikke, jeg hadde ikke likt at min datter på 14-15 år satt og skrev slike ting på internett uansett.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #29 Skrevet 23. november 2009 Innleggstittelen forsvarer ikke innleggene. Bare for å ha sagt det, jeg skrev et innlegg over her men diskuterer generelt. Jeg har ikke sett bloggen det er snakk om her, og oppfattet ikke tråden som ment som en uthengingstråd. Du trenger ikke tillegge alle i tråden her meninger de ikke har.
boomerang Skrevet 23. november 2009 #31 Skrevet 23. november 2009 Kjenner jeg blir litt opprørt... Men nå har jeg vært inne å lest noe på en blogg ( " barbie" er stikkord, kansje noen vet hvilken jeg mener ), og jeg lurer på - hvor en mor ????? Har ikke vi som voksne ett ansvar for å lære barna våre nettetikette? Jo, vi foreldre har ansvar for å lære våre barn normal høflighet, hva som er ok å gjøre overfor andre - og ikke, nettvett, bussvett, vennevett, sexvett, rusvett osv. I den bloggen som er omtalt lenger ned kan det virke som om mye har sviktet... Men hva som skjuler seg under her er jo ikke godt å si. Jeg ser at med nye medier er det mange fallgruver, og det er nok sånn at de aller fleste kommer greit utav det. De ekstreme eksemplene vil nok alltid finnes:)
Inger88 Skrevet 23. november 2009 #32 Skrevet 23. november 2009 Det er jo også de tenåringene som legger ut bloggen sin på youtube. Bare et lite tips til de som har tenåringsbarn.
Draum Skrevet 23. november 2009 #33 Skrevet 23. november 2009 Det verste av dette i mine øyne er at dette blir stående for evig tid. Når hun skal søke jobb om noen år f.eks.
Gjest bloggetiblogg Skrevet 23. november 2009 #34 Skrevet 23. november 2009 Det er jo også de tenåringene som legger ut bloggen sin på youtube. Bare et lite tips til de som har tenåringsbarn. Nå har jo den omtalte jenta her også lagt ut noen strålende intelligente videoblogger på Youtube også da... Jeg håper denne jenta provoserer med vilje og tjener penger på det, for hvis ikke kommer hun til å slite senere når fremtidige arbeidsgivere/kontakter leter opp alt det hjernetomme fjaseriet hennes... Foreldre bør absolutt følge med på ungenes nettvaner, for det er nok mye de ikke vet om englebarna sine. Nettsiden "Deiligst.no" er et eksempel på at unge jenter ofte trenger noen til å passe på dem, da de ikke tenker lengre enn de neste få timene. Konsekvensene mange år frem i tid har de ikke reflektert særlig over, og det kan heller ikke forventes at de gjør i den alderen.
Gjest Coarvi Skrevet 23. november 2009 #35 Skrevet 23. november 2009 Denne bloggen har jeg også lagt godt merke til. Det verste med hele bloggen er alle kommentarene hun får. ALLE hater henne, og ALLE føler at de må skrive det på bloggen hennes. Jeg tror nesten det hele er et sosialt eksperiment for å vise hvor utrolig ondskapsfulle og direkte slemme norsk ungdom, særlig jenter, kan være. De kaller henne hore, sier at de gleder seg til hun dør, at de skal spytte på graven hennes etc. etc. Det er jo helt villt! Bare fordi man misliker en person (som strengt tatt ikke har gjort noe galt mot noen andre) betyr det ikke at det er OK å ønske dem døde... Jeg tror nok jenta er glupere enn hun gir uttrykk for. Hun tjener på dette og vet nøyaktig hvor hun skal trykke for å provosere folk. Og det gjør ikke meg noe, jeg blir ikke provosert så for min del skal hun nå bare styre på. Likevel lurer jeg også på hvor foreldrene er. Hvis denne jenta faktisk er 15 og en gang skal få seg jobb så kan hun slite BIG time så snart hun blir googlet. Det kan hende ingen bryr seg, men det er nå likevel ikke en sjanse man vil ta. Jeg er nå hvertfall sjeleglad for at blogging ikke var populært da jeg var 15, ellers hadde jeg hatt mye å skamme meg for. Jeg mente også mye rart på den tiden, men måtte nå bare nøye meg bed VG-Debatt den gangen, og det var heldigvis ganske så anonymt...
Gjest XXena Skrevet 23. november 2009 #36 Skrevet 23. november 2009 For det første, innlegg av typen "omg, så patetisk" etc. kan dere spare dere. Det er en 15 år gammel jente vi snakker om. Hvor mange av oss sa eller gjorde ikke noe vi angrer på i den alderen? Det som skremmer meg, i likhet med de andre her, er det hun skriver i innleggene sine. Holdninger som "pappa bør kastreres, min ufødte søster bør dø", er (forhåpentligvis?) ikke godtatt blant folk flest. Heller ikke tenåringer. Jeg vet at jeg hadde reagert kraftig dersom noen i min venneflokk hadde ytret noe sånt da jeg var tenåring. Det er rett og slett ondskapsfullt. Jadda, man kan si mye om hormoner og sånt, men det er da forskjell på å være forbanna og si at man ikke gleder seg til å få en lillesøster, og på å si at man ønsker at hun skal dø? Ikke har hun endret innlegget, heller, det kan tyde på at meningene fremdeles står ved lag. I likhet med andre her, lurer jeg på hvor foreldrene er. Jeg hadde aldri latt mitt barn publisere slike meninger på internett. Bildene er ikke "verre" enn det de fleste på hennes alder legger ut, men jeg vil nok ikke godta at min eventuelle datter gjør sånt. Kommentarene hun får er direkte ufine. Samme hvor hardhudet hun er, kan det ikke være bra for en usikker tenåringsjente (som hun jo fremstår som) å få så mye negativt feedback. Hadde jeg vært mor, hadde jeg grepet inn her. Enten ved å kreve forhåndsmoderering av kommentarer eller utelukke kommentarer. Ingen fortjener å høre så mye ondskapsfullt. Her er det ikke snakk om en slengkommentar her og der, heller, men et hav av lite konstruktivt dritt.
Gjest stearinpikken Skrevet 23. november 2009 #37 Skrevet 23. november 2009 (endret) . Endret 27. desember 2009 av stearinpikken
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #38 Skrevet 23. november 2009 Kjenner jeg blir litt opprørt... Men nå har jeg vært inne å lest noe på en blogg ( " barbie" er stikkord, kansje noen vet hvilken jeg mener ), og jeg lurer på - hvor en mor ????? Har ikke vi som voksne ett ansvar for å lære barna våre nettetikette? Jeg har reagert på noen av disse bloggene, og har lurt fælt på hvor foreldrene er i bildet. Helt greit at unge jenter har blogg, men jeg hadde ikke latt mine (hypotetiske) unger utlevere seg og drite seg ut så kraftig som mange av de bloggene jeg har sett. Sånt burde foreldre følge opp til en viss grad i mine øyne. Særlig når det snakk om barn i alderen 12-16 år. Jeg tenker at det er ikke alle foreldre så er så "oppegående" når det gjelder data og dette med blogging. Jeg kan godt forstå at noen foreldre faktisk ikke har kommet på tanken at deres barn kan ha laget en blogg. Selv er jeg rimelig mye på nett og vet en del om hva som "foregår" der, men det var egentlig helt tilfeldig at jeg oppdaget at min egen datter hadde laget seg blogg. Jeg så jo mange forferdelige blogger, for å si det rett ut, laget av tenåringsjenter som viser frem både det ene og det andre, men likevel så tenkte jeg ikke tanken at min egen datter hadde laget seg en blogg. Det var hun som viste meg den, og det er kanskje ikke alle som gjør det. Hadde kanskje kommet på å tenke tanken etterhvert om hun ikke hadde vist meg den, men det vet jeg ikke.. Uansett; den var noenlunde uskyldig, men det var et par bilder og noe tekst som jeg ikke syntes noe om, så jeg ba henne fjerne det og fortalte litt om hvorfor. (Det var likevel veldig mye mer uskyldig enn de andre sine blogger, som hun viste meg.) Hun ble litt sur da jeg ba henne fjerne det. Det ene bildet som var litt for mye "sexy" etter min smak for en tenåringsjente, var nok et bilde som hun selv var veldig fornøyd med. Så jeg måtte "mase" et par ganger før hun ville fjerne det, og til slutt fjernet hun hele bloggen. Tanken har jo streifet meg at om hun skulle få lyst å lage en ny blogg, så kommer hun sikkert ikke til å si det til meg neste gang, for det ble jo bare "pes". Og det er ikke nødvendigvis lett å finne en sånn blogg, som man ikke engang vet om eksisterer. Så det er nok ikke alle foreldre som kan klandres for dette..
Gjest milos Skrevet 23. november 2009 #40 Skrevet 23. november 2009 (endret) Men på youtube så blir postene lagt ut fra hoaxx4life, som sikkert skal henspeile på initialene hennes, samtidig som det er et snedig ordspill (fra Wikipedia): A hoax is a deliberate attempt to deceive or trick an audience into believing or accepting that something is real, when the hoaxer (the person or group creating the hoax) knows it is false. In the instance of a hoax, an object or event is not what it appears or is claimed to be; for example, "snake oil", which was sold by 19th century traveling salesmen in the United States as a cure-all. A hoax differs from a magic trick in that the audience is unaware of being deceived, whereas in watching a magician perform an illusion the audience expects to be tricked. Ifølge den samme profilen på youtube skal hun være 25år, så da er jeg tilbake til start på believe it or not. Innlegget er endret iht KGs regler. Phaedra, mod Endret 24. november 2009 av Phaedra
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå