Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #1 Skrevet 23. november 2009 Kjenner jeg blir litt opprørt... Men nå har jeg vært inne å lest noe på en blogg ( " barbie" er stikkord, kansje noen vet hvilken jeg mener ), og jeg lurer på - hvor en mor ????? Har ikke vi som voksne ett ansvar for å lære barna våre nettetikette?
The Kitten Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 I utgangspunktet synes jeg barn og ungdom bør få blogge om hva de vil. Eneste unntak er at de ikke bør få lov til å legge ut informasjon om seg selv som adresse, o.l. De bør heller ikke få lov til å skrive noe stygt om andre. Utenom det kan de gjerne skrive så mye de vil om den nye neglelakken til J.Lo. 1
Inger88 Skrevet 23. november 2009 #3 Skrevet 23. november 2009 Hva var det som var så fælt med bloggen? (har ikke lest den, for vet ikke hvilken du mener.)
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #4 Skrevet 23. november 2009 Hun snakker med gutter på msn som spør om webcam sex, hun sier nei, men likevel. Hun snakker om at aldersgrensen på alkohol bør være 15 år, og at hun gleder seg til å kunne drikke. Hun oversminker seg på både øyne og lepper med brunkrem og gjør egentlig bare en stor narr av seg hvor gammel er ungen?
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 Hehe, har ikke lest den bloggen før nå. Noen gullfunn: -lage egen toppbloggliste, med seg selv på toppen -skrive "jeg er så søt" til hvert eneste bilde, -ønske å kastrere sin egen far, og spytte på sin egen ufødte lillesøster (litt sjalu?) -tror at 18årsgrensen på alkohol er laget av "noen få, onde mennesker, som bare har til hensikt å utøve makt ovenfor det store flertall, som liiiider pga dette) - tro at alle går med rosa lepestift pg "meg", og da blir selvfølgelig alle andre wannabe´s. Pleier å takloe litt selvdigging, se på meg, hvor mange lesere jeg har, hvor bra jeg ser ut på bilder osv,. men dette var kun tragisk.
The Kitten Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Det er ganske vanlig å gå gjennom en slik fase. Jeg reagerer mer på deg som latterliggjør en ung jente her. Hvor gammel er du?
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Det er ganske vanlig å gå gjennom en slik fase. Jeg reagerer mer på deg som latterliggjør en ung jente her. Hvor gammel er du? Jeg kunne vært moren til denne jenta. Og hadde det vært min datter ville jeg jammen meg tatt affære. Det var spesielt ett par innlegg jeg reagerte på ( og som kom da jeg surfet) ...og de hadde ingenting med mote,sminke sex eller alkohol å gjøre. Men kansje jeg overeagerer...
Gjest til kattungen Skrevet 23. november 2009 #8 Skrevet 23. november 2009 Det er ikke meningen å latterliggjøre, og jada, jeg er nok dobbelt så gammel som hun det er snakk om. Jeg vil bare støtte de som sier at det kanskje ikke er så lurt å legge ut slike ting på nettet, selv om hun sletter det vil det aldri forvinne helt fra verdensveven. Sitat: En tanke jeg har.. .. Gikk Jesus på sosialkontoret for å få penger? For etter min mening så jobbet ikke han. Han hadde mer enn nok med å velsigne folk i øst og vest. Så jeg tenker; Han var jo et menneske. Uten mat, drikke og klær klarer han ikke leve. Og for å ha dette trenger man penger. Og hvor fikk han disse fra? Stjal han? Gikk han på sosialen? Var han en tigger? Jeg har ingen aninelse, men noe av dette må det jo være. For, jeg tviler på at Gud sendte ned mat og klær til han hver gang han trengte det. Kanskje noen kan gi meg et svar? Sterkest tror jeg at han gikk til sosialkontoret. For det andre er jo ulovlig, og han var jo så ærlig og sånn. Og nei, jeg mener ikke dette negativt mot han. Og dere over-kristene trenger ikke bli sinna, men kanskje stylismen er litt enklere å forstå og har litt bedre holdepukter
Gjest Simbelmynë Skrevet 23. november 2009 #9 Skrevet 23. november 2009 Jeg har reagert på noen av disse bloggene, og har lurt fælt på hvor foreldrene er i bildet. Helt greit at unge jenter har blogg, men jeg hadde ikke latt mine (hypotetiske) unger utlevere seg og drite seg ut så kraftig som mange av de bloggene jeg har sett. Sånt burde foreldre følge opp til en viss grad i mine øyne. Særlig når det snakk om barn i alderen 12-16 år.
The Kitten Skrevet 23. november 2009 #10 Skrevet 23. november 2009 Det er ikke meningen å latterliggjøre, og jada, jeg er nok dobbelt så gammel som hun det er snakk om. Jeg vil bare støtte de som sier at det kanskje ikke er så lurt å legge ut slike ting på nettet, selv om hun sletter det vil det aldri forvinne helt fra verdensveven. Sitat: En tanke jeg har.. .. Gikk Jesus på sosialkontoret for å få penger? For etter min mening så jobbet ikke han. Han hadde mer enn nok med å velsigne folk i øst og vest. Så jeg tenker; Han var jo et menneske. Uten mat, drikke og klær klarer han ikke leve. Og for å ha dette trenger man penger. Og hvor fikk han disse fra? Stjal han? Gikk han på sosialen? Var han en tigger? Jeg har ingen aninelse, men noe av dette må det jo være. For, jeg tviler på at Gud sendte ned mat og klær til han hver gang han trengte det. Kanskje noen kan gi meg et svar? Sterkest tror jeg at han gikk til sosialkontoret. For det andre er jo ulovlig, og han var jo så ærlig og sånn. Og nei, jeg mener ikke dette negativt mot han. Og dere over-kristene trenger ikke bli sinna, men kanskje stylismen er litt enklere å forstå og har litt bedre holdepukter Det var litt drøyt ja. :klø:
RedFox81 Skrevet 23. november 2009 #11 Skrevet 23. november 2009 Det er ganske mange som går gjennom en slik fase, ja, men jeg synes foreldrene har ansvar å passe på! Jeg har ei venninne som har ei datter på ca denne alder, og hun sendte meg noen linker til hennes datters venninners hjemmesider. Det er jenter ned i 12-13 års alder som legger ut ganske utfordrerne bilder av seg selv på nettet! Ofte med fult navn, bosted, skole, bilder hjemmefra osv. Foreldrene har vel ikke en anelse, fordi "de kan ikke så mye data", og jentene selv skjønner ikke konsekvensene av sånn. Jeg synes faktisk det er skummelt at de har så pass mye frihet i den alderen...
Gjest imli Skrevet 23. november 2009 #12 Skrevet 23. november 2009 Jeg har reagert på noen av disse bloggene, og har lurt fælt på hvor foreldrene er i bildet. Helt greit at unge jenter har blogg, men jeg hadde ikke latt mine (hypotetiske) unger utlevere seg og drite seg ut så kraftig som mange av de bloggene jeg har sett. Sånt burde foreldre følge opp til en viss grad i mine øyne. Særlig når det snakk om barn i alderen 12-16 år. Helt enig.
The Kitten Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Det er ganske mange som går gjennom en slik fase, ja, men jeg synes foreldrene har ansvar å passe på! Jeg har ei venninne som har ei datter på ca denne alder, og hun sendte meg noen linker til hennes datters venninners hjemmesider. Det er jenter ned i 12-13 års alder som legger ut ganske utfordrerne bilder av seg selv på nettet! Ofte med fult navn, bosted, skole, bilder hjemmefra osv. Foreldrene har vel ikke en anelse, fordi "de kan ikke så mye data", og jentene selv skjønner ikke konsekvensene av sånn. Jeg synes faktisk det er skummelt at de har så pass mye frihet i den alderen... Det synes jeg ikke er greit, for det kan få alvorlige konsekvenser i ettertid. Det jeg lurer på er hvordan man kan si til ungdom at innlegg av typen: "Jeg tror Jesus gikk på sosialen" er helt bak mål, uten å få dem til å føle seg dumme.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 Jeg har også lest noen slike blogger, og lurer på om det er noen som passer på. Jeg er overbevist om at disse jentene ikke vet hvordan de fremstiller seg. Blondt bleket hår og stor utrigning er nok toppen av kulhet for dem. Det er en grunn til at de er mindreårige, de vet ikke alltid sitt eget beste - og nettopp derfor synes jeg en voksen burde vurdere om det noen ganger kan bli for mye av det gode.
Max Magnus Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Det var litt drøyt ja. :klø: Drøyt? Kjære vene! Jeg tror dere skal logge dere av nettet før dere oppdager det virkelig grove som venter der ute...
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #16 Skrevet 23. november 2009 Drøyt? Kjære vene! Jeg tror dere skal logge dere av nettet før dere oppdager det virkelig grove som venter der ute...... Det er klart det finnes grovere saker enn dette. Men mitt spørsmål var ganske enkelt Hvem har ansvaret ? Om ingen ( foreldre eller andre) sier fra, ja da lurer jeg på hvilke tilstander vi får om noen år..
RedFox81 Skrevet 23. november 2009 #17 Skrevet 23. november 2009 (endret) Drøyt? Kjære vene! Jeg tror dere skal logge dere av nettet før dere oppdager det virkelig grove som venter der ute... Ja, for at du vet alt om bloggene til 13 år gamle jenter. Endret 23. november 2009 av RedFox81
Gjest Vilma Skrevet 23. november 2009 #18 Skrevet 23. november 2009 Hvor mange tråder trenger dere til å rakke ned på jentungen?
Tabris Skrevet 23. november 2009 #19 Skrevet 23. november 2009 (endret) Det er ganske vanlig å gå gjennom en slik fase. Enig. Men etter min mening så bør den fasen foregå i det private. Jeg har tenkt over dette selv i det siste - de aller fleste barn og tenåringer har faser hvor man kan være selvopptatt, umoden og si temmelig tåpelige ting. Men heldigvis så er det som regel bare ens nærmeste familie og venner som opplever dette, og det blir glemt etter som man vokser til. Men internett er noe annet. Internett er nådeløst, og når man har en blogg hvor man legger ut ens (ofte) tåpelige tenåringstanker så vil man for det første bli nådeløst slaktet for det og for det andre så kan slike sider på nettet lagres og hentes opp igjen selv når man selv har fjernet dem. De forsvinner aldri helt. Og hva kan det gjøre med barn og tenåringer når man får titalls med "Herregud, legg deg ned og dø, din umodne hore!"-kommentarer på alt man skriver? Jeg er enig i at her burde foreldrene komme på banen og beskytte barna mot seg selv når de er så unge at de ikke helt ser rekkevidden selv av det de gjør. Endret 23. november 2009 av Tabris
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 23. november 2009 #20 Skrevet 23. november 2009 Hvor mange tråder trenger dere til å rakke ned på jentungen? Dette er vel ikke akkuratt en " rakke ned tråd" , snarere en " hjelpe" tråd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå