Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger ny stekepanne. Kriterier: høye kanter (saute?), slippbelegg og god kvalitet.

Nowo virker bra, men er det noen som har erfaring med stekepanner fra Ikea?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Traktørpannen fra Høyang Polaris er FANTASTISK. Koster 1000 kr, men verdt hver krone.

Skrevet

Har en Etiqett stekeform, men den er ikke så bra til hverdags. Litt stor og tung, men det verste er at den tar en evighet å varme opp. Er det fordi den er så tykkbunnet, og vi ikke har induksjonsovn? Fint hvis noen har greie på det.

Hva slags serie tilhører den du anbefaler, Pjukset?

Skrevet
Har en Etiqett stekeform, men den er ikke så bra til hverdags. Litt stor og tung, men det verste er at den tar en evighet å varme opp. Er det fordi den er så tykkbunnet, og vi ikke har induksjonsovn? Fint hvis noen har greie på det.

Hva slags serie tilhører den du anbefaler, Pjukset?

Høyang Polaris ;)

Skrevet

Det skrev du, men Høyang Polaris har jo flere varianter: All Steel, Brasserie, Etiqett, Matador, Hard Face, Party, Rotir... :)

Skrevet
Det skrev du, men Høyang Polaris har jo flere varianter: All Steel, Brasserie, Etiqett, Matador, Hard Face, Party, Rotir... :)

Å, hahaa.

Det er IKKE Matador, prøvde den og var lite fornøyd.

Hard Face var det nok, traktørpannen med sånn lokk :)

Skrevet
Jeg trenger ny stekepanne. Kriterier: høye kanter (saute?), slippbelegg og god kvalitet.

Jeg har NOWO og synes den er veldig bra! Jeg har ikke forsøkt Ikea stekepanner, men har noen gryter fra Favorit serien som jeg er sånn tålig fornøyd med. Ikeagrytene ble egentlig en rimelig og grei løsning da jeg ikke hadde så mange induksjonsgryter som jeg trodde etter at vi byttet ovn i høst! ;)

Dersom jeg skulle kjøpt stekepanne fra Ikea, hadde jeg kjøpt en av de dyreste hvertfall... Men som sagt, anbefaler Nowo! :) Koster en del å kjøpte inn, men den har man i mange år!

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Jeg har Matador-pannen fra Høyang Polaris og det er den desidert beste pannen jeg noensinne har eid.

NOWO har jeg hatt tidligere og dette var for mitt vedkommende en stor flopp, elendige greier .. maten hang fast i bunnen og til slutt var den ubrukelig.

Skrevet

Jeg har en stekepanne med slippbelegg fra IKEAs serie 365+. Tror det er denne. Den er helt grei, men ikke noe mer. Skulle jeg kjøpt stekepanne fra IKEA igjen ville jeg nok satset på en fra serien Favorit. Har du mulighet vil jeg anbefale deg noe annet enn IKEA, selv om IKEA fungerer helt greit.

Jeg har også noen fantastisk gode stekepanner i støpejern fra Høyang Polaris. De gir en svært fin stekeoverflate og er svært slitesterke, riktignok uten slippbelegg. Serie Brasserie.

Skrevet

Jeg har NOWO sin traktørpanne, og bruker den til absolutt alt! Og selv etter flittig bruk over flere år ser den ut som den er ny fremdeles. Den er ganske dyr, men vel verdt investeringen (og den er av og til på tilbud på f.eks. Jernia)

Skrevet

Vi absolutt anbefale Nowo. Den er super. Med avtagbart håndtak :)

Skrevet

Jernia har tilbud på Nowo pannen for tiden (dvs det står vel Woll nowo titanium eller noe på esken, men det er samme pannen). Traktørpannen koster 699,- med lokk og det er jo en god pris for denne pannen etter min mening.

Skrevet (endret)

Kan jeg småkuppe tråden litt?

Lurer på det med titan som slippbelegg. Fungerer det bra? Er det holdbart? Kan man bruke stekeredskap av metall? Andre fordeler og ulemper?

Endret av Grønt blad
Skrevet

Vi har stekepanne fra Ikea, og jeg synes den er veldig bra. Fra 365 serien eller noe sånt.. Den vil aldri slå jernpanna som vi har, men det skal mye til :P

Skrevet
Kan jeg småkuppe tråden litt?

Lurer på det med titan som slippbelegg. Fungerer det bra? Er det holdbart? Kan man bruke stekeredskap av metall? Andre fordeler og ulemper?

Jeg synes titan fungerer veldig bra som slippbelegg, har både vanlig panne og wok med titanbelegg. Men må nevne at i grillpannen vi har (også Nowo Titan) så kan det bli litt fastbrent, dvs ikke selve maten, men til en viss grad fastbrent stekesjy ol). I tillegg tåler det mer varme enn teflon, men ikke så ekstremt som ei jernpanne.

Selv bruker vi mest plast ol i pannene, men de skal tåle metallredskap, det skal ikke påvirke egenskapene til pannen om den får riper og det er heller ikke skadelige stoffer som "slipper" fri hvis belegget skades (teflon skal vel ikke benyttes hvis belegget erskadet).

Skrevet

Vi på jernia har tilbud på Nowo sin traktørpanne til 699,- ut året. De er belagt med titan og er kjempegode panner. Jeg vil ikke anbefale deg å bruke metallredskaper i disse pannene. Dersom du vil ha en panne du kan bruke metallredskaper i, kan du prøve Matador-serien. De er belagt med ceratec. Vi har tilbud på stekepannene til 399,-, men har ikke traktørpanne i min butikk.

Skrevet
Traktørpannen fra Høyang Polaris er FANTASTISK. Koster 1000 kr, men verdt hver krone.

Kan bare signere!

jeg har hatt min i 7 år nå, den er godt brukt! :) Men relativt utslitt, så moden for utskiftning.

Gjest samme gjest
Skrevet
Kan bare signere!

jeg har hatt min i 7 år nå, den er godt brukt! :) Men relativt utslitt, så moden for utskiftning.

Det er forresten Party jeg har.Og den skal man bare bruke tre- eller plastredskaper i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...