Iset Skrevet 22. august 2003 #1 Del Skrevet 22. august 2003 har dere lest denne boken? holder på å lese den nå, for andre gang. den er sinnsykt spennende, handler om ei jente som er "synsk", eller veldig var for "spøkelser" og overnaturlige ting. jeg kan bare anbefale den på det varmeste. jeg ligger og leser den på sengen, må grøsse litt av og til klem fra Iset 27+0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 22. august 2003 #2 Del Skrevet 22. august 2003 Maria Gripe var en av mine yndlingsforfattere da jeg var liten. Husker spesielt godt "Tordivelen flyr i skumringen". Gode grøss.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 22. august 2003 #3 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg hørte Agnes Cecilia som hørespill på radioen da jeg var liten (eller yngre da). Kjempespennende og ukens høydepunkt. Husker at jeg rigget meg til på gulvet ved stereoanlegget med lørdagsgodt og puter. Kanskje jeg skulle låne boka på biblioteket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 22. august 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 22. august 2003 ja Tordivelen flyr i skumringen er en av mine favoritter. kjempespennende!!! Iset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 22. august 2003 #5 Del Skrevet 22. august 2003 Denne boka er bare herlig. Jeg husker jeg leste den masse da jeg gikk på barne/ungdomskolen. Jeg likte den så godt at jeg til og med bestemte meg for at hvis jeg fikk en datter som voksen skulle jeg kalle henne for Agnes Cecilia. Har kommet på andre tanker nå da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluebird Skrevet 24. august 2003 #6 Del Skrevet 24. august 2003 Ja, jeg har også lest Agnes Cecilia - en selsom historie. Kjempespennende var den. Men jeg lurte alltid på hva selsom betydde... :oops: Hørte den også som hørespill på radio, ja. Skummel da også, men mer spennende å lese boken. Syns å huske noe om en blonde- eller tøybit? Hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 24. august 2003 #7 Del Skrevet 24. august 2003 Leste den som barn, husker at jeg leste mange bøker av henne (Gripe altså) og elsket dem, men husker vel nesten ikke noe av det, kanskje jeg må lese dem på nytt en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 25. august 2003 #8 Del Skrevet 25. august 2003 Denne boka er bare herlig. Jeg husker jeg leste den masse da jeg gikk på barne/ungdomskolen. Jeg likte den så godt at jeg til og med bestemte meg for at hvis jeg fikk en datter som voksen skulle jeg kalle henne for Agnes Cecilia. Har kommet på andre tanker nå da.. Helt enig!!!! Leste boka for første gang når jeg var i ten årene og ble helt fortapt i historien. Leser den nå opp igjen rett som det er.... :D Så godt og høre om andre som også liker den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Abelone Skrevet 6. september 2003 #9 Del Skrevet 6. september 2003 Elsket også den boka, samt "Skyggen over steinbenken". Fantastisk, mystifistisk og nydelig skrevet. Å, fikk lyst å springe avsted til biblioteket med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 6. september 2003 #10 Del Skrevet 6. september 2003 er det en typisk jentebok, eller funker den for gutter også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 7. september 2003 #11 Del Skrevet 7. september 2003 Det er nok en typisk jentebok, men jeg vil tro at også gutter vil synes den er spennende. Men til en gutt ville jeg nok heller ha anbefalt Tordivelen flyr i skumringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dødspingvinen Skrevet 7. september 2003 #12 Del Skrevet 7. september 2003 Ja, men der er fryktelig lenge siden.. Husker ikke så godt hva den handlet om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest larissa Skrevet 10. september 2003 #13 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg må bare skrive at den boken er kjempebra. Jeg fikk den til jul en gang, og klarte ikke å legge den fra meg. Siden har jeg aldri glemt den og har lest den igjen. Ikke skummel, fordi det virker som om alt blir så naturlig for jenta til slutt. Jeg kommer alltid til å anbefale den:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 10. september 2003 #14 Del Skrevet 10. september 2003 Både Agnes Cecilia og Tordivelen flyr i skumringen er kjempebra bøker. Tror jeg må lese dem igjen, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderjenta Skrevet 10. september 2003 #15 Del Skrevet 10. september 2003 Leste denne boken for maaange år siden, på barneskolen en gang. Ble utrolig facinert av den! Husker at etter jeg hadde lest den, så håpte jeg at noe mystisk skulle skje med meg, og fulgte veldig med på en porselensdukke jeg hadde for å se om ansiktsuttrykket hennes forandret seg innimellom... Var litt skuffet da det aldri skjedde.. En veldig spennende historie, kanskje jeg skulle lest den igjen...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zophie Skrevet 11. september 2003 #16 Del Skrevet 11. september 2003 Vil bare si tuuusen takk til deg som startet dette innlegget :kysse: Jeg kjente igjen boka med en gang du beskrev den, og løp til biblioteket for å låne den! Leste den på slutten av barneskolen, og har tenkt på den mange ganger etter at jeg ble voksen, men tittelen og forfatteren husket jeg selvfølgelig ikke... Takk og pris for forfattere som Maria Gripe og Jostein Gaarder som lar barna tenke og kjenne på temaer som vi tror er "forbeholdt" voksne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 17. september 2003 #17 Del Skrevet 17. september 2003 Leste masse Maria Gripe da jeg var liten. Likte bøkene utrolig godt. En idé å lese de en gang til kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 17. september 2003 #18 Del Skrevet 17. september 2003 Som om jeg skulle skrevet det selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 11. oktober 2003 #19 Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk og pris for forfattere som Maria Gripe og Jostein Gaarder som lar barna tenke og kjenne på temaer som vi tror er "forbeholdt" voksne! Har alltid elsket både Gripes og Gaarders bøker! Kabalmysteriet og Tordivelen flyr i skumringen er mine store favoritter når det gjelder barne/ungdomsbøker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 12. oktober 2003 #20 Del Skrevet 12. oktober 2003 Å jaaaaaaa... Elsket den boka og skyggebøkene og ikke minst Tordivelen flyr i Skumringen. Tror jeg har samme forholdet til den boka som andre har til Tolkien. Brukte å "leke" tordivelen flyr i skumringen som barn. Jeg skulle døpe en datter Emilie... og hadde det ikke vært for at alle andre jenter heter Emilie for tida, så hadde jeg vel fremdeles vurdert det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå