Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #21 Skrevet 22. november 2009 Jeg har aldri brukt slike medisiner, men om man kan få det legevakten, betyr det at de har et register eller noe da så de kan se at du har en god grunn til å få det? Eller er det virkelig bare å gå og klage skikkelig en dag man er langt nede, også får du resept???? *føler meg veldig naiv som spør, men undrer likevel* Man kan få på Legevakten i særtilfeller. Jeg tviler litt på at TS har fått 40 stk. Det er vel mest sagt for å fyre opp til nok en hissig B-preparat debatt her på KG... Men en venninne av meg fikk 5 stk.på Legevakten etter at hun hadde mistet moren sin.Jeg tror hun bare tok en. Alle leger som skriver ut B-preparater blir ihvertfall registrert, så hvis en lege skriver ut mye B-preparater til folk vil myndighetene legge merke til det og de kan miste retten til å rekvirere B-preparater. Som nødekspedisjon på apoteket får man nok ikke B-preparater.Ihvertfall ikke om man er ukjent kunde, og farmasøytene ikke kan se i registeret sitt om du bruker det til vanlig.
robotkalle Skrevet 22. november 2009 #22 Skrevet 22. november 2009 (endret) Alle leger som skriver ut B-preparater blir ihvertfall registrert, så hvis en lege skriver ut mye B-preparater til folk vil myndighetene legge merke til det og de kan miste retten til å rekvirere B-preparater. Jess, barnepikene har virkelig klekket ut et kolombiegg her. Først se deg for, og tell opp hvor mange diazepam-resepter du har skrevet ut, først da kan du bry deg om pasienten. Når det er sagt: hva er poenget med å skrive ut benzoer til folk som er langt nede? Er det panikkanfall dere mener, eller? Depresjoner og sånn behandler du da ikke med valium? Søvn ville jeg behandlet med en histamin-antagonist som polaramin eller et antidep. Endret 22. november 2009 av robotkalle
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #23 Skrevet 22. november 2009 Søvn ville jeg behandlet med en histamin-antagonist som polaramin eller et antidep. Men så er ikke du lege heller da.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #24 Skrevet 22. november 2009 Er det bare i dag du er utafor så ville jeg ikke ty til piller. Men er det noe som kommer tilbake nesten daglig, så ville jeg fått time til fastlegen og fått skrevet ut 25 sobriler eller noe. Jeg har det liggende. Hatt mine 20 stk i nesten 2 mnd. Tar ikke bare for å ta. Men siden jeg har slitt i mange år med angst så hender det at jeg tar en sobril for å få vekk skjelvingen innvendig etc. Hadde aldri gått til legevakten bare pga noe sånt. Man klarer faktisk å gå igjennom dagene uten, det har jeg gjort i flere år til jeg fant ut at jeg ikke orket det livet lenger. Noe motstand må man tåle.Du blir også avhengig av dem.Ellers anbefaler jeg imovane i ny og ne når natten blir for jævlig.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #25 Skrevet 22. november 2009 Søvn ville jeg behandlet med en histamin-antagonist som polaramin eller et antidep. Går ut fra at du mener den søvndyssende bieffekten av polaramin? (du mener polaramin prolongatum, eller?) Opplysning: ikke alle blir trøtt av den. Og for å få den på resept, må du jo ha en grunn for det. Tror ikke de skriver ut den for mennesker som har problemer med å sove om natten, dette er også fordi at mange som opplever denne bieffekten, gjerne er trøtte i opptil et døgn etter de har tatt en tablett, og ikke fungerer i det hele tatt. Hvis det ikke var polaramin prolongatum du mente, kan du se vekk fra dette innlegget :o)
robotkalle Skrevet 22. november 2009 #26 Skrevet 22. november 2009 (endret) Går ut fra at du mener den søvndyssende bieffekten av polaramin? (du mener polaramin prolongatum, eller?) Opplysning: ikke alle blir trøtt av den. Og for å få den på resept, må du jo ha en grunn for det. Tror ikke de skriver ut den for mennesker som har problemer med å sove om natten, dette er også fordi at mange som opplever denne bieffekten, gjerne er trøtte i opptil et døgn etter de har tatt en tablett, og ikke fungerer i det hele tatt. Hvis det ikke var polaramin prolongatum du mente, kan du se vekk fra dette innlegget :o) Det er vel ikke alle difenhydraminpiller som har vært "prolongatum?" Jeg er bombesikker på at de bruker førstegenerasjons antihistaminika på enkelte psykiatriske avdelinger. EDIT: bomma. Polaramin er dexchlorpheniramin. Difenhydramin tror jeg ikke er tilgjengelig i Norge... Endret 22. november 2009 av robotkalle
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #27 Skrevet 22. november 2009 Det er vel ikke alle difenhydraminpiller som har vært "prolongatum?" Jeg er bombesikker på at de bruker førstegenerasjons antihistaminika på enkelte psykiatriske avdelinger. Er det fordi du har vært der selv?
robotkalle Skrevet 22. november 2009 #28 Skrevet 22. november 2009 Nei. Kan du slutte å komme med utsagn om hvem jeg er, hva jeg gjør, hvor jeg har vært osv, når du overhodet ikke har noe greie på hva du snakker om? Det er hverken spesielt imponerende, smart eller morsomt. Kutt det ut.
Gjest En annen gjest Skrevet 22. november 2009 #29 Skrevet 22. november 2009 Er det fordi du har vært der selv? Jeg tror du traff et ømt punkt her.
Gjest naiv Skrevet 22. november 2009 #30 Skrevet 22. november 2009 lurer litt på hva som får folk til å tro at ting blir bedre ved å bruke piller, har lagt merke til at mange jenter i dag har et EKSTREMT høyt forbruk av kodin holdige, og lignende prepparater ved menstruasjon, og senere for migrene, og spykiske problemer de har pådratt seg gjennom pille popping? hvorfor lage et problem for å dekke et annet, litt som å kaste en tung stein på føttene, for å ikke merke at man har vondt i fingern. hvis man tror at man har det jævlig, så hjelper det alltid å møte folk som virklig har det jævlig, f.eks stikke innom et barnehjem i Romania, eller dra til afrika å hjelpe til med å spa massegraver til alle spebarn som stryker med av hungersnød. Men helt seriøst, hvorfor PILLER? Folk flest legger bedre merke til folk som er rusa på piller, en folk som er dritings. Men når man er dritings, så vet man som oftes hvorfor folk gir deg stygge blikk, når man er high på piller så er det mange som tror at de er verdensmestre, og at alle elsker dem.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #31 Skrevet 22. november 2009 Jeg bruker antidepressive og Sobril. Har aldri følt meg dopa eller beruset. Tok eksamen og fikk topp karakter med Sobril i kroppen. Hvorfor piller spør du? I mitt tilfelle var det å komme seg bort fra elendigheten etter 7 år med terapi, forsøk etter forsøk. Og tro meg, gav aldri opp. Og jeg er ikke lenger en naiv ungjente heller. Men det jeg sier til TS, vær forsiktig med piller. Jeg tar feks aldri Sobril eller sovetabletter uten å først prøve noe annet. Jeg må innrømme at det var en stor befrielse for meg å starte medisiner. Men har absolutt ikke planer om å fortsette hele livet med det. Håper jeg bare trenger en kort periode for å fikse enkelte områder i livet mitt og klare meg uten.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #32 Skrevet 22. november 2009 Ikke SØREN om noen får 40 tabletter på legevakten. Da min lege var syk så måtte jeg til en vikar, og han sa at jeg IKKE kunne få flere enn 10 sovetabletter siden han ikke var min fastlege. Normalt får jeg 30. Så tull og tøys at legevakten gir så mye om de i det hele tatt gir noe. Veldig strengt.
Gjest naiv Skrevet 22. november 2009 #33 Skrevet 22. november 2009 Det er ikke lov å bruke preparater under eksamner i norge som kan virke prestasjonsfremmende, da må dette søkes om ved den aktuele skole, og det bør gjøres da de har begynnt å ta stikk prøver ved eksamner. Videre er det det ikke lov å kjøre bil i narkotika påvirket tilstand, noe VELDIG mange gjør. Heldigvis vil politi fra og med høsten av bli utrustet med små bærbare narkometere som kan påvise veldig lave verdier av narkotika, også pasivt inntak. De små mengdene amfetamin som er i voksen utgaven av nesespray man får på butikken vil også gi utslag, nesten alle reseptfrie hodepine piller vil også gi utslag, og det vil ikke være mulig å skille mellom lovlige preparater og drugz, da dette som regel er av samme ulla, så hvis man vil kjøre uten frykt for å havne på glattcella til høsten, bør man finne alternativer til sentralnervestimulerende midler straks. Det er ennå uvist om man kan gå på en smell etter sex, da det kan gi høye verdier av dopaminer, som kan gi utslag.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #34 Skrevet 23. november 2009 Jeg fikk ikke 40 piller, var ikke innom legevakten heller, litt tungvint herifra. Sobril har jeg prøvd, ikke f om det funker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå