Gjest Gjest_HALLA_* Skrevet 21. november 2009 #1 Skrevet 21. november 2009 Jeg er helt uttafor nå, er det mulig å legge dette frem til de på legevakten, og vil jeg få resept?? Orker ikke tilværelsen! Kan gå på et "døgnåpent" apotek her i byen. (på Bergen storsenter for lokalkjente)
Gjest Gjest_Pharma_* Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Jeg er helt uttafor nå, er det mulig å legge dette frem til de på legevakten, og vil jeg få resept?? Orker ikke tilværelsen! Kan gå på et "døgnåpent" apotek her i byen. (på Bergen storsenter for lokalkjente) Du kan gå på Legevakten ja, og få resept på et minimum antall tabletter. På apoteket i Bergen Storsenter går det også an å spørre, men det er nok vanskelig å få B-preparater på nødresept. Kommer helt an på hvilken farmasøyt du treffer på.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Herlig, nå må jeg planlegge når jeg har behov for de magiske pillene. Bare så dumt at hver gang jeg får en pakke på tyve stk så MÅ jeg bruke de opp innen en uke eller noe. De er jo deilige å sove på. Jaja.
waco Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 Det er ingen som sier at du må bruke opp alle tyve pillene i løpet av en uke. Hadde du vært litt lur så hadde du gjemt unna noen til slike regnværsdager som i dag.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Herlig, nå må jeg planlegge når jeg har behov for de magiske pillene. Bare så dumt at hver gang jeg får en pakke på tyve stk så MÅ jeg bruke de opp innen en uke eller noe. De er jo deilige å sove på. Jaja. 20 tabletter i uken er alt for mye.De er magiske ja, men det er veldig lett å bli avhengig.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #6 Skrevet 21. november 2009 Det er ingen som sier at du må bruke opp alle tyve pillene i løpet av en uke. Hadde du vært litt lur så hadde du gjemt unna noen til slike regnværsdager som i dag. I knooooow..
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Herlig, nå må jeg planlegge når jeg har behov for de magiske pillene. Bare så dumt at hver gang jeg får en pakke på tyve stk så MÅ jeg bruke de opp innen en uke eller noe. De er jo deilige å sove på. Jaja. [/quot Da kan du nok glemme å få på legevakten
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 sier jo ikke at jeg bruker opp vivalene på en uke da. hehe
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #10 Skrevet 21. november 2009 sånn, nå fikk jeg en resept på 40 stk på legevakten... rause folk altså!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #11 Skrevet 21. november 2009 sånn, nå fikk jeg en resept på 40 stk på legevakten... rause folk altså! Ha,ha...det gjorde du nok ei
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 Er dere egentlig klar over bivirkningene ved slike medikamenter? Det er STORT avhengighetspotensial, det kan ødelegge søvnen din på sikt og føre til hukommelsestap. Blir skremt, særlig når jeg antar at det er unge mennesker det her er snakk om.
waco Skrevet 21. november 2009 #13 Skrevet 21. november 2009 sånn, nå fikk jeg en resept på 40 stk på legevakten... rause folk altså! Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt av ti stykker til jula.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #14 Skrevet 21. november 2009 Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt av ti stykker til jula. Jeg satt akkurat og tenkte at DET hadde jaggu vært noe til jul..! Jeg hadde fint greid meg med EN i lomma. Sånn at jeg kunne tenkt at "blir det verre NÅ, så tar jeg den!"
Gjest naiv Skrevet 21. november 2009 #15 Skrevet 21. november 2009 Ta et søk på nett etter Darwin og lignende, lær deg litt om hva vi er, hvor vi kommer fra, og gjennom dette hvem du er. Livet er ikke skjebnestyrt, og det er ikke noe stort usynlig flyvende almektig monster som har bestemt at du skal ha det jævlig, desverre er de jævligste ting her i livet ikke fysiske, men spykiske. Jeg er selv en ung man som i likhet med ALLE andre har gjort meg opp forhåpninger basert på drømmer og fantasier som ikke har blitt innfridd, suger hver gang, og jeg føler meg dum og mislyket, helt til jeg går ut døra og legger merke til naturens ekstreme vilje til å overleve f.eks en løvetann som vokser opp gjennom 10cm assfalt, eller trekkfugl, anadrome fisker med mer, vilje finnes over alt. Og best av alt, det er bedre enn drugz. Men dog, jeg er gutt og har ikke blitt utsatt for den negative påvirkningen i barnehagen som mange jenter blir, har heldigvis aldri blitt lært å se på meg selv som den lille skjøre prinsessen som er, og for altid vil være verdens navle, mange av de som har blitt alvorlig skuffet desverre. Men hvis kniper veldig og de nekter deg resept ved en annen anledning(du blir jo registrert hver gang) så er plata i oslo et hot tips, da rusen av heroin i riktig dosering har nøyaktig samme virkning, og rus.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 22. november 2009 #16 Skrevet 22. november 2009 Jeg har aldri brukt slike medisiner, men om man kan få det legevakten, betyr det at de har et register eller noe da så de kan se at du har en god grunn til å få det? Eller er det virkelig bare å gå og klage skikkelig en dag man er langt nede, også får du resept???? *føler meg veldig naiv som spør, men undrer likevel*
Gjest ikke ts Skrevet 22. november 2009 #17 Skrevet 22. november 2009 Er dere egentlig klar over bivirkningene ved slike medikamenter? Det er STORT avhengighetspotensial, det kan ødelegge søvnen din på sikt og føre til hukommelsestap. Blir skremt, særlig når jeg antar at det er unge mennesker det her er snakk om. Hey, heller oppleve noen absinenser, søvnproblemer og glemme noen ting, enn å ta livet av seg. Er man desperat nok, gjør man hva man kan for å overleve. Hadde det vært bedre om det var eldre mennesker det var snakk om?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. november 2009 #18 Skrevet 22. november 2009 Hey, heller oppleve noen absinenser, søvnproblemer og glemme noen ting, enn å ta livet av seg. Er man desperat nok, gjør man hva man kan for å overleve. Hadde det vært bedre om det var eldre mennesker det var snakk om? Det finnes helt klart andre alternativer enn å knaske på benzodiazepiner, og det var holdningen til folk som skriver innleggene her jeg reagerer på. Det virker liksom så lettvint å bruke Valium. Særlig bekymret er jeg dersom vi snakker om unge mennesker som kan få et livslangt avhengighetsforhold til B-preparater.
Gjest farge Skrevet 22. november 2009 #19 Skrevet 22. november 2009 Bruk så mange b-preparater dere vil, folkens. Det er dere som bestemmer, men man får det ikke på legevakta. I dag er jeg innlagt for rusbehandling og går på nedtrapping. Hvis noen tror at jeg planla å havne her, tar de feil. Hvis noen tror at nedtrapping er enkelt, tar de også feil. Maten er god her, og miljøet er supert, men alle her sliter for å kunne leve uten å døyve følelsene med rus eller beroligende, eller begge deler.
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 22. november 2009 #20 Skrevet 22. november 2009 Bruk så mange b-preparater dere vil, folkens. Det er dere som bestemmer, men man får det ikke på legevakta. I dag er jeg innlagt for rusbehandling og går på nedtrapping. Hvis noen tror at jeg planla å havne her, tar de feil. Hvis noen tror at nedtrapping er enkelt, tar de også feil. Maten er god her, og miljøet er supert, men alle her sliter for å kunne leve uten å døyve følelsene med rus eller beroligende, eller begge deler. Feil, det er legen som bestemmer, eller?? Håper det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå