Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på julegaver

Gjest Gjest_Stella_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stella_*

Av ren nysgjerrighet: hvor mye bruker dere på julegaver til venner, foreldre, søsken, kjæreste osv?

-til venninnene mine kjøper jeg gaver for ca 200-250 kr hver (til 4 stk venninner).

-til foreldrene mine kjøper jeg kanskje gaver for 800 kr totalt? (gir 1 stk samlet gave til mamma og pappa)

-til søsken: ca 300-350 kr hver

Kjøper ikke gave til tanter, søskenbarn osv. Har ingen kjæreste så der sparer jeg jo penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_spurv_*

Bruker gjerne 200-300 til tantebarn , 300-400 til søsken og foreldre. Kjøper ting i god tid, på salg, slik at verdien egentlig er bortimot dobbelt så høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt å ligge på rundt 3-4000 samlet mener jeg. Blir nok litt mindre i år med tanke på knapp studentøkonomi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år så tror jeg at jeg kommer til å bruke et sted mellom 1000-1500 pr familiemedlemm. det vil si mamma, pappa og søsken. Og rundt 300 til venner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 til samboer, rundt 500 til foreldre og 400 til søsken. Andre som besteforeldre og tanter/onkler får en del hjemmelaget i år, studentøkonomi er kjipe greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er liten familie. Kun jeg, mannen og tre barn. Vi blir alene og da gir vi presanger til barna verdt et par tusen hver. Og så noen hundringser på venners barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma og pappa for hver sine gaver: ca. 700kr så langt til pappa, og blir nok det samme på mamma.

Broren min får så langt også for 700kr.

Sambo aner jeg ikke, men tenker han får får 8-900kr.

Ellers får muligens hunden noe til 2-300 kr.

Og "bestisen" som jeg bare kjøper til når jeg kommer på noe smart, får i år for 200kr. :)

Studentøkonomi her også, men så forbarmet min far seg over meg fordi jeg elsker å gi masse gaver, så da kom det litt inn på konto, gitt. :sjenert: Han får nok tilbake noe etter jul, når storstipendet kommer. Ellers kan det hende jeg låner noe av bestisen, som har god råd. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samme gjest
Mamma og pappa for hver sine gaver: ca. 700kr så langt til pappa, og blir nok det samme på mamma.

Broren min får så langt også for 700kr.

Sambo aner jeg ikke, men tenker han får får 8-900kr.

Ellers får muligens hunden noe til 2-300 kr.

Og "bestisen" som jeg bare kjøper til når jeg kommer på noe smart, får i år for 200kr. :)

Studentøkonomi her også, men så forbarmet min far seg over meg fordi jeg elsker å gi masse gaver, så da kom det litt inn på konto, gitt. :sjenert: Han får nok tilbake noe etter jul, når storstipendet kommer. Ellers kan det hende jeg låner noe av bestisen, som har god råd. :sukk:

VRÆL! Får/for-syken rammet meg! Jeg mener: får, får, for, får, for, får, får. Sånn. Tre feil, gitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm :P Jeg tror jeg bruker litt mindre enn mange her men sånn ser det altså ut :

Mamma og pappa - ca 200-300kr

Søster m/mann - ca 200kr

Andre søster m/samborer - 200kr

Tantebarn - 100-200 pr stk. (har 9 så her går det litt)

Min kjæres søsken - ca 200kr

Min kjæres mamma - 200-300kr

vennepar - ca 300kr

Alle gavene er spleiselag med min kjære og dette er da total pris på gave ikke min del.

Til min kjære - 1000-1500kr (i år noe dyrere fordi fjorårets gave var litt mindre)

Bortsett fra det har jeg veldig få gode venninner og imellom de jeg har så har vi bestemt at vi ikke skal gi gaver i år, kanskje heller ut å spise en bedre middag:)

Besteforeldre har jeg bare to igjen og de er ikke i stand til å egentlig glede seg stort over gaver så de får noe hjemmelaget som ikke koster så mye men som jeg vet at jeg har lagt en del omtanke i iallefall:)

Min kjære har fire stk besteforeldre og det blir vel ca 200kr per par der også.

Jeg gir ikke til søskenbarn og tanter fordi jeg ikke har noe nært forhold til dem, men jeg og min kjære gir felles til en del av hans søskenbarn og tanter/onkler. Blir heller ikke store gaven til hver her ca 50-100kr bare for å gi noe tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig fra år til år, alt ettersom om jeg finner den perfekte gaven :)

Foreldre: 200-300, kanskje litt mer i år.

Søster: 200-300

Sambo: Alt fra 300-400 til 1200, kommer an på hva han ønsker seg :)

Venninner: Bruker å sette maksgrense på 200 kr vi.

Besta: 200 ca

Farmor: 200 ca

Fadderbarn (2 stk): 200-300

Student jeg også, så prøver å finne ting på salg, eller en personlig og "perfekt" gave til den som skal få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Bruker nok endel mindre enn mange her ser jeg, men vi er i grunn lite opptatt av gaver i min familie, og alle har stort sett råd til å kjøpe seg det de trenger.

Ett tantebarn: i år ble det 400.

Foreldre: 1-200 på hver.

Søsken og svigersøsken: ca. 200 på hver.

Bare en tante og onkel jeg kjøper til og der ble det ca 200 tilsammen.

Besteforeldre:1-200, gjerne noe spiselig.

Jeg prøver å avtale med venninner at vi ikke kjøper gaver til hverandre. Jeg er ikke noe gavemenneske, så prøver faktisk å unngå det mest mulig. Da vil jeg heller at vi skal prioritere tid med hverandre!

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ganske få gaver og bruker endel penger på de gavene vi gir, også litt mindre til hverandre (vi gjør heller krus på hverandre gjennom året).

Foreldre, søsken og nevøer får for ca 800-1000 kr hver. Venninne får for ca 300 kr og hennes to barn også for ca 300 kr hver.

Samboeren får for ca 500 kr i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Tine_*

Foreldre ca 3000,-

Ektefelle ca 3000,-

Søsken ca 1000,-

Besteforeldre ca 1000,-

Tanter og onkler ca 200,-

Kusiner og fettere ca 500,-

Venner ca 300,-

Venners barn ca 300,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven

Kjøper bare til nærmeste familien (besteforeldre, foreldre og søsken) og siden vi har veldig dårlig råd for tiden, bruker vi bare rundt 200kr pr person, maks 300kr. Suger å være arbeidsledig og å ha dusinvis av regninger som må betales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre ca 3000,-

Ektefelle ca 3000,-

Søsken ca 1000,-

Besteforeldre ca 1000,-

Tanter og onkler ca 200,-

Kusiner og fettere ca 500,-

Venner ca 300,-

Venners barn ca 300,-

Enten så har du liten familie og få venner med få barn, eller så er du veldig rik og veldig glad i å handle :P

Jeg har 4 par besteforeldre,mannen har 2, jeg har 2 par foreldre, 1 par svigerforeldre, 1 mann, 5 søsken, mannen har 3 søsken, jeg og min mann har tilsammen 23 par onkel/tante, og vi har over 60 søskenbarn. Hehe. Pluss at søskenbarna og søsknene våre har noen barn her og der.

Tør ikke å renge ut hva dette hadde kostet meg hvis jeg hadde fulgt ditt system. Hehe.

I år kommer jeg til å kjøpe en liten ting til 3 av mine søsken :) Ca 200 kr til hver. Også kommer vi nok til å kjøpe noe til mannen sin søster sine unger, siden vi mest sannsynlig skal feire jul sammen med dem. Ca 200 kr til hver av dem også :D

Til hverandre gir vi gleden av å være sammen i jula ;)

Endret av Heidie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svigers: ca 3500 kr, da vi gir dem en storbyweekend i år.

Hverandre: ingenting, da vi har kjøpt samme storbyweekend til oss selv.

Søster m sambo: ca 500 totalt. Har avtalt dette i forkant

Niese: ca 500

Vennepar: ca 400

Naboungene, 2 stk,: ca 150 pr stk, bare en liten oppmerksomhet

Bestemor: Gaveabonnement på ukeblad ca 350

Farmor: Gaveabonnement på ukeblad, ca 350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stillness

Det kommer litt an på:

Til foreldrene mine: ca. 500 på hver.

Søsken: 500-1000

Samboer: ca. 1000

Har ganske få å kjøpe til dermed blir det litt mer på hver(syns i hvert fall det men er student så :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm :P Jeg tror jeg bruker litt mindre enn mange her men sånn ser det altså ut :

Mamma og pappa - ca 200-300kr

Søster m/mann - ca 200kr

Andre søster m/samborer - 200kr

Tantebarn - 100-200 pr stk. (har 9 så her går det litt)

Min kjæres søsken - ca 200kr

Min kjæres mamma - 200-300kr

vennepar - ca 300kr

Alle gavene er spleiselag med min kjære og dette er da total pris på gave ikke min del.

Hva i all verden er det for noe RÆL dere får for SÅ lite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...