Gå til innhold

Hvordan gå ut alene?

Gjest TS

Anbefalte innlegg

Ja, hvordan gjør man det egentlig? Jeg bor i Oslo og foretrekker steder på Aker Brygge, Oslo Vest når jeg går ut, men har aldri gått ut alene. Jeg er 25 og attraktiv. Noen ganger vil jo man gjerne finne på noe og så er det ingen å spørre den kvelden, eller man rett og slett er litt "lei" sine venner (flesteparten av venninnene mine sitter bare med drinkene sine i en privat sirkel hele kvelden :(, mens jeg er typen som liker å danse og snakke med fremmede).

Er redd for å se desperat ut, som om jeg ikke har noen venner, vel dere forstår..

Hva gjør man når mann ankommer et sted hvor alle har noen med seg fra før? Hvor setter man seg? Hva er den beste strategien? Kom igjen folkens, hjelp meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri vært alene på noe dansested, men en pub/bar er ikke noe problem. Er jo bare å sette seg i baren, så kommer man alltid i prat med noen. Er det på ettermiddagen kan man jo hgjerne ha med seg en avis, så man har noe å fomle med :)

I de traktene du nevner er Palace grill et sted jeg ofte har gått alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ofte ut alene. Steder med dansegolv er absolutt å foretrekke, ellers blir det fort for mye drikke! Og man danser da alene på diskotek. Og jeg treffer som regel noen å snakke med. Man bør da selvsagt oppholde seg i front,dvs der folk møtes og ikke i en stille krok, og å være åpen og positiv. Det sitter nok gjerne mer i ens eget hode at man tror at folk skal se rart på en enn at de faktisk gjør det.

Men det er jo klart at det kan føles litt ekkelt i begynnelsen, men som med alt annet i livet så blir man tryggere etterhvert. Jeg foretrekker også å møte folk og å danse når jeg er ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre det på vestkanten/Frogner, for der vil alle overse deg, eventuelt se hånlig på deg, så du bare føler deg dum. De er så usikre selv og ikke vant til å snakke med fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre det på vestkanten/Frogner, for der vil alle overse deg, eventuelt se hånlig på deg, så du bare føler deg dum. De er så usikre selv og ikke vant til å snakke med fremmede.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, dette er ikke sant. Jeg går ut der (og bare der) hele tiden og folk er hyggelige og pratevillige. Men jeg pleier å komme i snakk med menn i aldersgruppen 30-40, vet ikke hvordan 20-åringene oppfører seg (bryr meg heller ikke, foretrekker litt eldre menn).

Tror jeg skal forsøke det med baren i første omgang. Ser jo at folk gjør det i filmer hele tiden, kanskje bare litt uvanlig i Norge. vet ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...