Colargol Skrevet 20. mars 2010 #101 Del Skrevet 20. mars 2010 Skyr uttales jo /skir/, ikke med vanlig norsk sk/sj-lyd, så jeg skjønner ikke problemet. Eventuelt kunne man jo brukt det "norskere" navnet skjør (oversatt fra et eller annet middelalderdokument der det er nevnt), men spør du meg blir dette merkeligere enn å bruke det islandske navnet. Jeg har som sagt hverken studert bakgrunnen til produktet og navnet eller spist det selv -har kun hørt det blitt uttalt av andre og i butikken av ansatte. Og den uttalelsen jeg har hørt til nå er "sjyr" og "shyr". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 20. mars 2010 #102 Del Skrevet 20. mars 2010 Skyr er den vondeste yoghurten jeg har smakt, eller rettere sagt, den smaker ingenting. Var kjempeskuffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miko Skrevet 20. mars 2010 #103 Del Skrevet 20. mars 2010 Skyr er den vondeste yoghurten jeg har smakt, eller rettere sagt, den smaker ingenting. Var kjempeskuffet. Enig - smaker skikkelig ekkelt og har grusom konsistens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chanel.No5 Skrevet 20. mars 2010 #104 Del Skrevet 20. mars 2010 Jeg har som sagt hverken studert bakgrunnen til produktet og navnet eller spist det selv -har kun hørt det blitt uttalt av andre og i butikken av ansatte. Og den uttalelsen jeg har hørt til nå er "sjyr" og "shyr". Skal si denne tråden tok av med mye rart :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 20. mars 2010 #105 Del Skrevet 20. mars 2010 Skyr er den vondeste yoghurten jeg har smakt, eller rettere sagt, den smaker ingenting. Var kjempeskuffet. Doh. Det er jo ikke yoghurt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M_icka Skrevet 21. mars 2010 #106 Del Skrevet 21. mars 2010 Doh. Det er jo ikke yoghurt He he. Whatever. Det vondeste guffet jeg har smakt, da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2010 #107 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Her tok det av ja.. Jeg synes skyr smaker helt greit, jeg. Har ikke smakt den naturelle da, men tviler på at den er så god. Tror nok ikke man tar skade av litt aspartam, men dersom jeg har valget, så velger jeg å heller spise noe med ordentlig sukker, enn kunstige søtstoffer og diverse e-stoffer. Prøver å være så "ren" innvendig som mulig, dermed prøver jeg å velge det jeg anser som mest naturlig. Ikke minst drikker jeg aldri kaffe med unntak av kanskje to iskaffer i mnd (sånn bare for å spore enda mer av ). Endret 21. mars 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. mars 2010 #108 Del Skrevet 21. mars 2010 Kaffe er fullt av antioksidanter, bare for å fortsette avsporingen, Nei, seriøst. Folk må få spise hva de vil, men jeg holder meg unna aspartam. Hvis det plager noen, så er det merkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 21. mars 2010 #109 Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg har som sagt hverken studert bakgrunnen til produktet og navnet eller spist det selv -har kun hørt det blitt uttalt av andre og i butikken av ansatte. Og den uttalelsen jeg har hørt til nå er "sjyr" og "shyr". Det uttales akkurat slik som det skrives. Men vanlig sk-lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 21. mars 2010 #110 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Kaffe er fullt av antioksidanter, bare for å fortsette avsporingen, Nei, seriøst. Folk må få spise hva de vil, men jeg holder meg unna aspartam. Hvis det plager noen, så er det merkelig. Joda, det er jo greit nok, men da er man jo tilbake til fordeler vs. ulemper. Kaffe inneholder mye koffein som ikke er sunt, men så har det jo antioksidantene. Skyr inneholder proteiner og kalsium, men desverre også kunstige stoffer. For min del så er jeg aldri syk eller noe sånt, så jeg klarer meg fint uten de antioksidantene Det er det med at kroppen blir avhengig av diverse stoffer jeg virkelig prøver å unngå. Jeg synes også det er lurt å holde seg unna aspartam. Men er sikker på at jeg får i meg min mengde jeg også, uten at jeg helt tenker over det.. Endret 21. mars 2010 av Teriyaki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 21. mars 2010 #111 Del Skrevet 21. mars 2010 Kaffe er fullt av antioksidanter, bare for å fortsette avsporingen, Nei, seriøst. Folk må få spise hva de vil, men jeg holder meg unna aspartam. Hvis det plager noen, så er det merkelig. Ja det er helt greit, men du nevnte tidligere at du ikke hadde noe imot en syrligere smak så lenge aspartamen ble fjernet. Derfor lurer vi på om du nå da har spist naturell skyr og har noen formeninger om syrligheten. Om den virkelig er så spiselig alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 21. mars 2010 #112 Del Skrevet 21. mars 2010 Ja det er helt greit, men du nevnte tidligere at du ikke hadde noe imot en syrligere smak så lenge aspartamen ble fjernet. Derfor lurer vi på om du nå da har spist naturell skyr og har noen formeninger om syrligheten. Om den virkelig er så spiselig alene. Jeg har ikke smakt den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Airi Chikako Skrevet 21. mars 2010 #113 Del Skrevet 21. mars 2010 Det uttales akkurat slik som det skrives. Men vanlig sk-lyd. Eh, nei. Det uttales med islandsk sk-lyd, altså en s og en k. Ikke den norske /∫/. De uttaler det sånn på reklamen og, så uttalefeilen går seg nok til når folk får vite hvordan det skal høres ut. Ja det er helt greit, men du nevnte tidligere at du ikke hadde noe imot en syrligere smak så lenge aspartamen ble fjernet. Derfor lurer vi på om du nå da har spist naturell skyr og har noen formeninger om syrligheten. Om den virkelig er så spiselig alene. Naturell skyr er ganske sur ja, men det går jo an å smake den til selv, og søte den med honning, sukker, dadler og sikkert et utall andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå