Gå til innhold

Skyr yoghurt


Gjest LittleMe85

Anbefalte innlegg

Gjest LittleMe85

Skyr yoghurten på Q, er den sunn og et fullverdig mellommåltid?

Trenger et sunt, men lettvint mellommåltid som jeg kan spise mellom jobb og trening.

Og jeg syntes den yoghurten var god og virket litt mettende.

Jeg trener i en time rett etter jobb, før jeg drar hjem og spiser middag etter det.

Hva pleier dere å spise før dere trener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, skyr er et sunt mellommåltid. Og hvis du synes den metter nok så kan du godt spise den før trening. Evt legge til en banan og/eller noen nøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor avhengig man er av mellommåltidene sine i dagsinntaket. Siden det er rett etter jobb og så middag etter trening så funker det fint, men det er rett over 100 kalorier, så hvis man er et av forumets spiseforstyrrede så er det ikke godt nok som måltid. :)

Jeg pleier som oftest å trene ca. 2 timer etter middag, så da spiser jeg ikke noe rett før. Men tar gjerne en Skyr rett etter trening før jeg dusjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*
Men er ikke skyr stappfull av aspartam? Og med den kunstige smaken må det jo være proppfullt av e-stoffer?

Og hva så? Finnes ingen bevis for at aspartam er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde skyr etter trening nå. Har ikke fått med meg at det hadde kommet før..

Syntes det var kjempegodt, og ikke minst mettede.

Trener ofte såpass sent pga jobb at jeg må spise middag først og da er dette helt toppers etterpå synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke la deg lure! Aspartam er absolutt ikke bra; og når produsenten ikke engang vil oppgi hvor mye de har i produktet sitt så er det mer enn nok bevis for meg. Mange studier tyder på at det ER skadelig, og bare fordi det ikke finnes et bevis svart på hvitt så skal du ikke tro at det ikke er farlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det finnes ingen studier som viser at aspartam er farlig, så fort man ser bort fra "sette sprøyter med 100 ganger anbefalt dose rett i hjernen på en rotte".

Det står heller ikke nødvendigvis hvor mye sukker, krydder eller liknende som mat inneholder heller, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aspartam er farlig. Les og lær. Velger man alikavel og utsette seg for denne giften, så får du bare ha de så godt.

http://mittegetvalg.blogspot.com/2007/02/l...g-aspartam.html

http://www.innsyn.com/innsyn/4-04/aspartam.htm

http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.6204462

Jeg nekter å tro at å spise en Skyr iblandt er skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at å spise en Skyr iblandt er skadelig.

Fint for deg.

Jeg kom bare med litt fakta om tilsetningsstoffet aspartam, så får folk selv velge hva dem skal spise og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint for deg.

Jeg kom bare med litt fakta om tilsetningsstoffet aspartam, så får folk selv velge hva dem skal spise og ikke.

Sant det. Jeg har selv opplevd at å være litt "hard" på lettbrusinntaket har ført til hodepine, så jeg velger å ikke utsette meg for for mye slike kunstige søtstoffer for ofte. Når jeg sier "hard på inntaket" så mener jeg ikke helt usannsynlige mengder. Da holder jeg meg heller til litt sukkerholdige produkter i ny og ne.

Etter at jeg leste et sted at kunstig søtning gir en form for klor i matvarene, synes jeg Lerum eple- og pæresaft uten sukker smaker svømmebasseng. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Skal man ikke spise noe som er usundt, eller "giftig" så lurer eg på hva man kan spise her i verden...

Er søtningstoff i mangen produkter, og de sa jo at stekt mat var kreftfremkallende... hvem spiser vel ikke stekt mat?

Spiser skyr ofte, og er kjempe fornøyd med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man ikke spise noe som er usundt, eller "giftig" så lurer eg på hva man kan spise her i verden...

Er søtningstoff i mangen produkter, og de sa jo at stekt mat var kreftfremkallende... hvem spiser vel ikke stekt mat?

Spiser skyr ofte, og er kjempe fornøyd med produktet.

Enig så enig :) Min personlige trener anbefalte meg å spise skyr... mye protein og veldig godt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr er jo kjempegodt, men det er nok ikke yoghurt som gjesten påpekte. Har en del proteiner og er ganske godt for kroppen.

Hadde derimot vært kjempegreit om de hadde kommet med varianter som ikke er søte også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier hvem? Forskning

Det må være lov å tenke selv her.

Aspartam er et kunstig fremstilt produkt. Hvor er logikken i at dette er bra for kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lov å tenke selv her.

Aspartam er et kunstig fremstilt produkt. Hvor er logikken i at dette er bra for kroppen?

Ja, som for eksempel C-vitaminpiller, farlige syntetiske greier! Det er jo helt logisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...