*Numi* Skrevet 19. desember 2009 #41 Del Skrevet 19. desember 2009 Hvordan vet du at du ikke har hull i tennene hvis du ikke har sjekket det? Man får ikke alltid vondt i tennene av å ha hull. Det jeg mente er at jeg var hos tannlegen i sommer, da hadde jeg ikke vært der på tre år, men jeg hadde ingen hull. Ellers hadde jeg jo ikke visst det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #42 Del Skrevet 19. desember 2009 Det jeg mente er at jeg var hos tannlegen i sommer, da hadde jeg ikke vært der på tre år, men jeg hadde ingen hull. Ellers hadde jeg jo ikke visst det. Sånn ja! Jeg fikk det ikke helt til å gå opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 19. desember 2009 #43 Del Skrevet 19. desember 2009 Det kan ingen av oss.... Nei, man da er det jo merkelig at du først sier at du for pokker vet hvordan den ville smakt uten søtningsstoffer da? Motsier deg selv litt kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #44 Del Skrevet 19. desember 2009 Nei, man da er det jo merkelig at du først sier at du for pokker vet hvordan den ville smakt uten søtningsstoffer da? Motsier deg selv litt kanskje? At jeg ikke vet mente jeg å skrive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #45 Del Skrevet 19. desember 2009 Jeg sier ikke at sukker er sunt, men du vet i det minste hva du får. Forøvrig er sukker også et rent kjemisk produkt som kroppen ikke har godt av. Vet du hva et kjemisk produkt er for noe? Sukker finnes faktisk naturlig i naturen i form av planter. Vann har den kjemiske formelen H2O, da må vel dette være et kjemisk produkt også da? Best å holde seg unna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #46 Del Skrevet 19. desember 2009 Vet du hva et kjemisk produkt er for noe? Sukker finnes faktisk naturlig i naturen i form av planter. Vann har den kjemiske formelen H2O, da må vel dette være et kjemisk produkt også da? Best å holde seg unna!! Fruktsukker er ikke det samme som kunstig fremstilt sukker din idiot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. desember 2009 #47 Del Skrevet 19. desember 2009 Fruktsukker er ikke det samme som kunstig fremstilt sukker din idiot! Det fremstilles jo av sukkerroer? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #48 Del Skrevet 19. desember 2009 Sukkerholdige ting er ikke ment å spises hver dag,men med lettprodukter så lurer industrien oss til å tro at "uten sukker"så kan man spise søte ting hver eneste dag.Hvis man bare spiser ting med aspartam i av og til så kan man jo likesågodt ta det med sukker istedet siden det ikke er så ofte? Jeg er iallefall helt overbevist om at aspartam er skadelig.Sukker er også skadelig.Hvis man spiser for mye av det.Men hvis man spiser/drikker lettprodukter daglig og tror at det er veldig sunt så spiser /drikker man jo det oftere enn man ville gjort om det var sukker i det,og dermed er det også mere skadelig. Da får man nok spise normalt og sunt hver dag og så heller kose seg av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #49 Del Skrevet 19. desember 2009 Fruktsukker er ikke det samme som kunstig fremstilt sukker din idiot! Oisann, litt hissig eller? Det finnes flere typer sukker enn fruktsukker. Vet du i det hele tatt hva vanlig hvitt sukker er, og hvor det kommer fra? Tror du det er noen skumle menn i hvite dresser på ett eller annet skummelt laboratorie som setter sammen mystiske stoffer til sukker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #50 Del Skrevet 19. desember 2009 Det fremstilles jo av sukkerroer? :klø: Google litt så lærer du nok mer om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #51 Del Skrevet 19. desember 2009 Oisann, litt hissig eller? Det finnes flere typer sukker enn fruktsukker. Vet du i det hele tatt hva vanlig hvitt sukker er, og hvor det kommer fra? Tror du det er noen skumle menn i hvite dresser på ett eller annet skummelt laboratorie som setter sammen mystiske stoffer til sukker? Ja, jeg vet hva vanlig hvitt sukker er. Det vet tydeligvis ikke du siden du tror det er så bra for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Numi* Skrevet 19. desember 2009 #52 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, jeg vet hva vanlig hvitt sukker er. Det vet tydeligvis ikke du siden du tror det er så bra for deg. Det er vel ingen som sier at det er så bra for noen? Bare det at det nok er bedre å spise litt raffinert sukker av og til enn å spise aspartamprodukter hver bidige dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skjørost Skrevet 19. desember 2009 #53 Del Skrevet 19. desember 2009 Den som har lyst på Skyr uten aspartam kan jo velge Danonino i stedet for. Begge deler er tilsvarende den tradisjonelle norske skjørosten, men Danonino sin variant er uten kunstig søtning. Er jo ikke nødvendig å gå helt bananas med diskusjonen med/mot aspartam bare fordi man ønsker seg et enkelt måltid med mye proteiner i, vel? Og den som har lyst kan jo lage seg sin egen skjørost og tilsette søtt eller surt eller ikke noe, helt etter egen smak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 19. desember 2009 #54 Del Skrevet 19. desember 2009 Det er vel ingen som sier at det er så bra for noen? Bare det at det nok er bedre å spise litt raffinert sukker av og til enn å spise aspartamprodukter hver bidige dag. Det er jo det jeg sier også, men så varierer det jo hva man definerer som "litt." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #55 Del Skrevet 19. desember 2009 Ja, jeg vet hva vanlig hvitt sukker er. Det vet tydeligvis ikke du siden du tror det er så bra for deg. Kjære vene, jeg (eller noen andre her) har da aldri sagt at hvitt sukker er bra, det som har blitt sagt er at aspartam ikke er farlig i moderate mengder. Slutt å vri på det folk sier. Stråmenn og drittslenging er virkelig god debattskikk. Hva med å heller svare ordentlig på innlegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. desember 2009 #56 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg holder meg langt unna alt som inneholder aspartam. Det er mulig at det ikke foreligger bevis på at dette er farlig per dags dato, men det foreligger heller ingen bevis på at det ikke er farlig. Men debatten fortsetter.. Aspartam tas opp i kroppen din, og en av bestanddelene er metanol, tresprit. Har du virkelig lyst til å drikke tresprit/malingsfjerner? Jeg har ihvertfall ikke lyst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #57 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg holder meg langt unna alt som inneholder aspartam. Det er mulig at det ikke foreligger bevis på at dette er farlig per dags dato, men det foreligger heller ingen bevis på at det ikke er farlig. Men debatten fortsetter.. Aspartam tas opp i kroppen din, og en av bestanddelene er metanol, tresprit. Har du virkelig lyst til å drikke tresprit/malingsfjerner? Jeg har ihvertfall ikke lyst Metanol er ikke en bestanddel i aspartam, det blir kjemisk laget av to naturlig forekommende aminosyrer. Men kroppen spalter aspartam til blant annet metanol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 20. desember 2009 #58 Del Skrevet 20. desember 2009 Metanol er ikke en bestanddel i aspartam, det blir kjemisk laget av to naturlig forekommende aminosyrer. Men kroppen spalter aspartam til blant annet metanol. Uansett så er vel metanol giftig for kroppen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bahia Skrevet 20. desember 2009 #59 Del Skrevet 20. desember 2009 Etter at aspartam ble godkjent har faktisk tilfeller av hjernesvulster skutt i været Norske myndigheter anbefaler heller ikke aspartam til barn under 3 år, så helt ufarlig mener ikke norske myndigheter heller at det er. European Food Safety Authority har kommet frem til at det er et potensielt kreftfremkallende stoff, og det er allerede forbudt i bl.a. Japan. JEG vil iallefall ikke spise produkter som inneholder dette stoffet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CookieMonster Skrevet 20. desember 2009 #60 Del Skrevet 20. desember 2009 Etter at aspartam ble godkjent har faktisk tilfeller av hjernesvulster skutt i været Norske myndigheter anbefaler heller ikke aspartam til barn under 3 år, så helt ufarlig mener ikke norske myndigheter heller at det er. European Food Safety Authority har kommet frem til at det er et potensielt kreftfremkallende stoff, og det er allerede forbudt i bl.a. Japan. JEG vil iallefall ikke spise produkter som inneholder dette stoffet Få se forskning på at hjernesvulster har skutt i været da? en link takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå