Gå til innhold

Skyr yoghurt

Gjest LittleMe85

Anbefalte innlegg

Ja, som for eksempel C-vitaminpiller, farlige syntetiske greier! Det er jo helt logisk.

Forskning viser at vitamintilskudd ikke har noen effekt på kroppen. Det kan faktisk være skadelig. Link

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CookieMonster
Det må være lov å tenke selv her.

Aspartam er et kunstig fremstilt produkt. Hvor er logikken i at dette er bra for kroppen?

Hvorfor skulle det være usunt bare fordi det er kunstig fremstilt? Det finnes ingen beviser for at aspartam i moderate mengder er farlig for kroppen. Det er sukkerindustrien som vil at vi skal tro dette fordi de taper masse penger på det. Heller litt aspartam enn å proppe i meg masse sukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være usunt bare fordi det er kunstig fremstilt? Det finnes ingen beviser for at aspartam i moderate mengder er farlig for kroppen. Det er sukkerindustrien som vil at vi skal tro dette fordi de taper masse penger på det. Heller litt aspartam enn å proppe i meg masse sukker..

Jeg sier ikke at sukker er sunt, men du vet i det minste hva du får. Forøvrig er sukker også et rent kjemisk produkt som kroppen ikke har godt av.

Endret av The Kitten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Jeg sier ikke at sukker er sunt, men du vet i det minste hva du får. Forøvrig er sukker også et rent kjemisk produkt som kroppen ikke har godt av.

Alt i moderate mengder, man må kunne unne seg noe man synes er godt. Dersom jeg vil ha 1 glass brus om dagen, så drikker jeg heller lightbrus. Hvis jeg vil ha noe å spise og har lyst på en skyr så spiser jeg det med den beste samvittighet fordi den er bra for kroppen. Masse proteiner, kalsium++ At det er litt aspartam gjør ingenting i det store og hele. Alt handler om moderasjon, det gjelder alt vi propper i oss. Litt sukker er heller ikke farlig. Har man et sunt og bra kosthold ellers, så kan man spise litt sånt også, uten konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i moderate mengder, man må kunne unne seg noe man synes er godt. Dersom jeg vil ha 1 glass brus om dagen, så drikker jeg heller lightbrus. Hvis jeg vil ha noe å spise og har lyst på en skyr så spiser jeg det med den beste samvittighet fordi den er bra for kroppen. Masse proteiner, kalsium++ At det er litt aspartam gjør ingenting i det store og hele. Alt handler om moderasjon, det gjelder alt vi propper i oss. Litt sukker er heller ikke farlig. Har man et sunt og bra kosthold ellers, så kan man spise litt sånt også, uten konsekvenser.

Om moderate mengder sukker eller kunstig søtningsstoff ikke er skadelig, så er det i hvert fall ikke sunt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at noe er kunstig fremstilt er ikke på noen måte sidestilt med at det er usunt. Like lite som at naturlige ting nødvendigvis er sunne.

Jeg mener at sukker er langt mer skadelig enn aspartam. Ingen har klart å vise noe helsefare forbundet med bruk av normale doser aspartam. Når det gjelder sukker er saken en helt annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at noe er kunstig fremstilt er ikke på noen måte sidestilt med at det er usunt. Like lite som at naturlige ting nødvendigvis er sunne.

Jeg mener at sukker er langt mer skadelig enn aspartam. Ingen har klart å vise noe helsefare forbundet med bruk av normale doser aspartam. Når det gjelder sukker er saken en helt annen.

Har jeg noen gang påstått at sukker er sunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Om moderate mengder sukker eller kunstig søtningsstoff ikke er skadelig, så er det i hvert fall ikke sunt heller.

Nei, men det er da mange andre ting vi spiser som heller ikke er sunt. Det blir kjedelig hvis man bare skal spise alt som er 100% sunt hele tiden. Blir stusselig å ikke kunne unne seg en julekake til jul må jeg si. Skyr er sunt, det finnes ikke mange produkter i dag som er 100% sunne. Det finnes alltid et eller annet som ikke er bra. Men spiser man i moderasjon så er det sjelden skadelig, så hva er det problemet egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er normale mengder sukker også? Kan jeg aldri tenke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg noen gang påstått at sukker er sunt?
Nei, vi snakker vel om Skyr er et ok mellommåltid eller ikke? For min del syns jeg det er bedre at den inneholder aspartam enn sukker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
For min del hadde ikke skyr trengt å inneholde verken aspartam eller sukker.

ja, for da hadde den vært god.. Den er syrlig nok som det er, så tviler på at det er så veldig mye aspartam uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, for da hadde den vært god.. Den er syrlig nok som det er, så tviler på at det er så veldig mye aspartam uansett.

Noen liker syrlig mat vet du... Jeg vet da for pokker hva den ville smakt uten søtningsstoffer. Og hvis ikke det er mye aspartam i lurer jeg på hvorfor produsentene ikke vil oppgi hvor mye den inneholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det er normale mengder sukker også? Kan jeg aldri tenke meg.
Jeg vet ikke hva du definerer som normale mengder med sukker. For meg er det rundt en gang i måneden kanskje at jeg spiser sukker (Bortsett i fra jula :sjokolade:) Sukker er i hvert fall dårlig for tenna. Men jeg spiser en til to suketter hver dag uten den minste kvaler.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Noen liker syrlig mat vet du... Jeg vet da for pokker hva den ville smakt uten søtningsstoffer. Og hvis ikke det er mye aspartam i lurer jeg på hvorfor produsentene ikke vil oppgi hvor mye den inneholder.

Den er syrlig fra før av og færre ville nok kjøpte den om den var enda syrligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er syrlig fra før av og færre ville nok kjøpte den om den var enda syrligere.

Det kan ingen av oss vite med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg vet ikke hva du definerer som normale mengder med sukker. For meg er det rundt en gang i måneden kanskje at jeg spiser sukker (Bortsett i fra jula :sjokolade:) Sukker er i hvert fall dårlig for tenna. Men jeg spiser en til to suketter hver dag uten den minste kvaler.

Jeg spiser gjerne en del sukker i helgene jeg, altså litt sjokolade og noen brusglass, uten problemer. I desembermåned kanskje litt mer.

Tenna holder seg visst greit også. Null hull selv om jeg ikke hadde vært hos tannlegen på tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CookieMonster
Det kan ingen av oss vite med sikkerhet.

Vel, alle jeg kjenner som har spist den, mener det samme... Du kan heller ikke vite sikkert hva den hadde smakt uten søtningstoffer ettersom de ikke har produsert det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser gjerne en del sukker i helgene jeg, altså litt sjokolade og noen brusglass, uten problemer. I desembermåned kanskje litt mer.

Tenna holder seg visst greit også. Null hull selv om jeg ikke hadde vært hos tannlegen på tre år.

Hvordan vet du at du ikke har hull i tennene hvis du ikke har sjekket det? Man får ikke alltid vondt i tennene av å ha hull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, alle jeg kjenner som har spist den, mener det samme... Du kan heller ikke vite sikkert hva den hadde smakt uten søtningstoffer ettersom de ikke har produsert det enda..

Det kan ingen av oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...