Gå til innhold

Alle gode ting er tre.


Honey

Anbefalte innlegg

Å pusle med bilder hørtes ut som fine prosjekter nå når du er sykemeldt. :Nikke: Håper du får tatt det litt med ro. Ser for meg at det ikke er helt lett alltid med to små pluss en i magen.

Jeg ble også nysgjerrig på listen med navn. ;) Jeg syns også guttenavn er vanskeligere enn jentenavn. Jeg og kjære har snakket mye om navn, selv om vi ikke har begynt å prøve enda engang. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk Cypress og Muffin! Ja, navn er vanskelig. Vil ha navn som er litt uvanlige men ikke for sære også på toppen av det hele. Dette er navnene jeg har kommet på til nå som absolutt ikke er hverken uvalig eller sære mener jeg:

- Noah

- Oliver

- Mario (kanskje litt sært og rart)

- Aleksander

- Gabriel

- Jonathan

Hvis det skulle vise seg at UL tar feil og det blir en jente så er disse mine forslag:

- Nila

- Naomi

- Bianca

Men jeg er asolutt ikke overbevist over mine egne navnvalg av guttenavn, så jeg er veldig åpen for forslag. :)

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag var jeg på bassengtrening for bekkenløsningen og det var utrolig deilig! Så i dag skal jeg avgårde igjen. Et stykke å kjøre dit, men vel verdt det. Ikke bare det at det er deilig å være vektløs i temperert vann, men jeg får litt sårt etterlengtet alene-tid også. Selv om jeg gleder meg masse til lille-gutt kommer, så må jeg innrømme at jeg prøver så godt jeg kan å nyte de siste tre månedene jeg har som "bare" tobarnsmamma også. I dag har eldstejenta vært i parken igjen, og jeg tok med meg minstesnupp på en tur til jobben til mammaen min. Jeg fikk handlet litt klær på salg til snuppene mine og nå sover hun minste søtt, mens jeg sitter å passer på klokka for å hente eldstejenta i parken igjen. Så da har jeg fått litt alenetid med minstesnupp, og samtidig fått anledning til å slappe av en times tid. Jeg prøver å ikke fylle dagene med altfor mye planlagte oppgaver for jeg synes det gjelder å ta vare på tiden jeg kan slappe av nå. I morgen skal eldstejenta få være hjemme sammen med oss og kose seg litt i fred og ro hun også. Har henne stort sett i parken tre dager i uken. Til høsten skal hun over i barnehagen, men det regner jeg med hun takler greit siden hun blir fire år da. Jeg skal være hjemme med hun på to år og babyen frem til april neste år før mannen min overtar permisjonen med sine ti uker.

Nå gleder jeg meg bare til bassengtrening og om ikke lenge er det helg igjen! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jonathan syns jeg er kjempefint. :jepp: Noah og Oliver også, men de har økt veldig i popularitet de siste årene.

Bassengtrening høres veldig deilig ut. Og egentid skjønner jeg du setter pris på. Har hørt overgangen fra en til to er "verre" enn overgangen fra to til tre. Men jeg har ingen, så hva vet vel jeg. :fnise: Håper du har en fin lørdag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt at overgangen til to er større enn til tre. Men jeg vet jo ingenting enda. Husker bare jeg gru/gledet meg litt mer den gangen jeg skulle bli tobarnsmamma. Jeg husker også jeg ble litt lettere angstfylt første gangen jeg var alene med begge jentene og de startet å gråte begge to samtidig. :omg: Nå er jeg litt lettet over tanken på at hun eldste skal i barnehage (selv om jeg vil savne henne), for jeg er vant med å ha to hjemme i utgangspunktet og da blir kanskje ikke overgangen så stor? :klø: Eneste jeg forbereder meg på er at mannen min og jeg får enda mindre tid til hverandre en periode, og at det er vanskeligere å få barnevakt til alle tre samtidig. Dette er noe vi har snakket mye om og er forberedt på. Men man blir vel foreldre for å være sammen mest mulig med barna sine uansett hvor mange man har kanskje? :klø: Men nå som vi har ei som er snart 3 1/2 år og vi ser hvor selvstendig hun er så vet vi at det ikke er lang tid før barna er store nok til å være litt selvhjulpne.

I dag har jeg begge jentene hjemme. Det snør og bekkenet mitt verker etter en litt for lang gåtur i går. Jeg har vært så mye hjemme og inne i de siste par månedene, så jeg trengte virkelig å gå ut en tur sammen med mannen min og barna i går. Men å trille vogn eller dra akebrett i trå snø er ikke noen anbefalt aktivitet for bekkenløsning. Og det får jeg merke nå. Godt det er bassengtrening i morgen. Jeg ryddet også i skapene i går og det er ren terapi for meg. Fikk kastet, sortert og ryddet i alt i alle skap på soverommene. Vi forbereder et rombytte i forbindelse med familieforøkelsen. Da var tanken at jentene skal flytte inn på rom sammen og overta vårt soverom som er litt større, og så skal vi overta gamlerommet til eldstejenta som vi må pusse opp litt først. Vi trenger også en ny seng. Vi har ikke lange tiden på oss, så jeg kjenner jeg stresser litt oppi hodet. Siden vi bor trangt er praktisk oppbevaring det viktigste for oss, og vi møbelerer veldig mattematisk føler jeg. Vi har bl.a. bortprioritert en plasskrevende stellekommode og skal bare stelle babyen oppå vaskemaskinen og ha et løst badekar ved siden av. Vi kjøper i stedet en stor kommode som skal romme "alt" til babyen og den skal stå utenfor det lille badet vårt.

Vi skal nok bare holde oss inne i dag. Sov litt sent i dag og skal bare ha litt lett rydde og vaskedag i dag. Er ikke noe glad i mandager. Siden jeg er hjemme synes jeg alltid det er kjipt med mandag siden det er første dagen etter helgen hvor man oftest er vedig sosial. Og jeg er en veldig sosial person og synes for mange dager alene er pyton. Trøster meg med bassengtreningen tirsdag og torsdag og en venninne-lunsj på fredag. Ha en fin dag og fin uke alle sammen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det bassengtrening-dag! Ikke bare er det utrolig deilig, men jeg får skravlet fra meg om gravid-ting til folk som orker å høre på. :skravle: Jeg har spandert på meg ny mobiltelefon i dag. Ikke noe fancy, men en ny Sony Ericsson med bedre kamera enn den jeg hadde. Trenger det nå som det snart kommer en liten en som skal sendes ut på mms. :) Den andre var i ferd med å streike. Levde sitt eget liv og slo seg av når den bestemte seg for det. Også var det komplett umulig å høre hva jeg sa for noe noen ganger, så jeg brukte det mest til sms til slutt. Jeg har i tillegg vært hos legen i dag og fått ny sykemelding. Selv om jeg blir sykemeldt resten av svangerskapet må jeg dit èn gang pr mnd. Helt greit. Skulle ønske jeg slapp å være sykemeldt, for jeg savner å jobbe og å møte andre voksne mennesker i det daglige. Men jeg får bare gjøre det beste ut av det. Nå sitter jeg bare å venter på at jeg skal hente eldstesnupp i parken og så skal jeg hjem å lage middag til gjengen før jeg drar på bassengtrening. :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Babyklær

Mer babyklær (pluss litt av magen min til venstre i bildet) :)

Dette er det jeg har shoppet foreløpig. Til helgen skal vi kjøpe en ny lekegrind og til den skal jeg sy et krabbeteppe. Jeg er snart ved å avslutte et heklet vognteppe også. Skal ta bilde av et og legge det ut når det er ferdig. Det er laget av bomull for sommerbruk, og så skal jeg begynne på et eller to i ull også. I tillegg ønsker jeg meg elektrisk brystpumpe (har manuell) men jeg tror jeg venter til etter babyen er født for å se behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg solgt stellekommoden vi hadde, og for de pengene skal jeg dra å kjøpe lekegrind etterpå. Litt vemodig å kvitte seg med ting som har tilhørt bebisene mine, men en ny bebis i Telemark får hygge av den i stedet så det er jo bra. Vi hadde en i hvitvasket heltre med skuffer med stålhåndtak og badebalje under lokket. Vi trenger litt plass og måtte derfor selge den. Nå skal vi heller ha stelleområdet oppå vaskemaskinen.

Jeg har hatt venninnelunsj med en annen gravid venninne i dag og det var såå koselig! Alltid litt godt å skravle seg litt ut om graviditeten til noen som orker å høre på. Akkurat som når vi skulle gifte oss, var bryllupsdagboken på KG et utmerket sted å få "tømt" seg.:skravle: Hun er 60% sykemeldt fremover så hun har et par fridager hver uke også, så vi skal passe på å være sammen en del i tiden fremover. Det er hennes første, så det er litt gøy å følge med på henne også. Har aldri hatt noen nær venninne som har fått barn samtidig som meg, så det blir litt ekstra gøy denne gangen. :)

Når kjære kommer hjem så reiser vi nok innover til Babyshop for å se om vi får tak i lekegrinden. Og så blir det helg. Denne helgen skal det slappes av mest mulig. :veslejenta: Ha en god helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha en venninne som går gravid samtidig, og at dere da får barn som er nære i alder. :)

Håper du har hatt en fin og avslappende helg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk aldri tak i lekegrinden, siden jeg ringte BS og de sa at de ikke fikk den inn igjen før etter tirsdag. Lurt av meg å ringe så vi slapp en bomtur. Så på den måten ble kvelden så rolig som den kan bli med to smårollinger. Lørdag brukte vi ikke bilen men gikk med ungene på hvert sitt akebrett frem og tilbake til butikken for å handle litt lørdagssnop. Så vi hadde en stille og rolig lørdag også, men rydding, lek, mat, TV, hekling, MGP osv. På søndag ble det middagsbesøk hos foreldrene mine som bor 30 minutter unna. Der fikk eldstesnuppa stått litt på de nye skiene sine og vi spiste mors hjemmelagde kjøttkaker til middag. Nam, nam! :spise:

I dag har jeg bare vært hjemme med jentene. Vi har bakt boller og ellers har jeg bare sittet og latet meg mellom slagene. En skikkelig lat innedag. Men når jeg ser hvor kaldt det er ute, så er jeg fornøyd med det i dag. 10-11 blå grader her vi bor i dag. Nå skal jeg tusle inn på kjøkkenet og lage fiskepinner, poteter og råkostsalat til middag. MAT! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ikke tro jeg gjorde noe annet enn å bake for nå kan jeg fortelle at det står en deig til heving som skal bli kringle som jeg skal ha med på styremøte i barneparken jeg skal på kveld. :fnise: Hadde ikke bakt med mindre jeg hadde blitt spurt om oppdraget. Skal snart hente eldstesnupp i parken. Har vært å kjøpt ny Hello Kitty pysjamas som belønning for at hun har vært flink jente og gått i parken selv om hun ikke ville. Og siden det ikke er jeg som skal legge henne i kveld så kan vi også bruke den som litt premie for å akseptere at pappa legge henne i stedet for meg. Hun er inne i en "mamma-periode" nå og hun vil aller helst at jeg skal legge henne hver kveld og ellers følge og hente henne i parken. Det er en fin balanse mellom det å føye seg i alt hun forlanger og å sette sunne grenser for hvor mye vi tillater. Men jeg vil ikke vike altfor mye siden det ikke er lenge igjen til babyen kommer og den vil naturligvis kreve meg først og fremst. Vi må også trene litt på at pappaen skal ta litt mer over av de faste ritualene og jeg kjenner at det kunne vært godt å få en pause av og til fra alt sammen. Jeg har en mann som hjelper til alt han kan, men det er også en kjennsgjerning at han er borte 12 timer hver dag i forbindelse med jobb og tar deltidsutdanning i en mastergrad ved siden av. Så det kan bli litt kollisjon på krav og behov noen ganger. Men vi gjør det beste ut av det, men jeg regner med det skal bli litt tøft frem mot fødselen siden jeg blir tyngre og mer sliten for hver uke som går og kjære får mer og mer å gjøre i forbindelse med eksamen. Men vi får bare håpe på det beste.

I går fikk jeg kjøpt lekegrinden vi ønsket oss. Også ramla jeg inn på salg på Princess hvor de hadde 40% rabatt på alle varer. Der ble det litt smått til babyen. Ellers så gleder jeg meg over små ting som at solen skinner helt strålende i dag og det minner meg om at vi går varmere og lysere tider i møte fremover. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så snødde det igjen.... :snø: I dag er begge snuppene hjemme. Jeg prøver å rydde i dag men jeg er sååå slapp og i dårlig form i dag. Sliter med bronkitt e.l. og hoster bare jeg løfter en lillefinger. Gleder meg sånn til kjære kommer hjem. Skulle ønske jeg bare kunne legge meg ned å sove.... :søvn: for jeg er så trøtt. Satt tre timer på styremøte i går kveld også, så det hjalp liksom ikke så mye på formen det. Angrer så på at jeg ble med i styret, men samtidig var det ingen andre som kunne. Det er mye jobb der for tiden og jeg har sagt at jeg skal yte mitt beste frem til april når ungen kommer, men at de ikke kan regne med meg etter det. Jeg har også tenkt til å overføre eldstesnupp fra den parken og over til barnehage litt nærmere fra høsten.

Nå får jeg prøve å tasse inn på kjøkkenet for å rydde litt videre der. God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isolert i kulda igjen. Barneparken er stengt pga det kalde været. Gidder ikke å ha det slik til neste vinter, så jeg håper virkelig snuppa kommer inn i barnehagen vi har søkt som førsteprioritet for den ligger rett ved siden av der vi bor. Vi hadde hellet med oss i dag for broren min, samboer og lillegutten deres på 7 mnd var hjemme på dagen i dag da så vi dro på lunsj til de.

Ellers så ønsker jeg meg aller mest en kjærestetur med mannen min før nestemann kommer. Håper bare vi kunne tatt en tur med Colorline eller noe. Vi får se hva vi får tid til i denne hektiske innspurten. Bare to måneder igjen nå og jeg kjenner sanden i timeglasset er i ferd med å renne ut.

Fikk kjøpt flere nydelige babyplagg i helgen, så heller ikke denne ungen kommer til å mangle noe på klesfronten i alle fall. :) Håper bare det stemmer at det er en gutt, hvis ikke så har jeg masse lyseblått til overs. Jeg har heklet ferdig vognteppet også, så nå skal jeg sette igang med et nytt teppe i ull og en strikket dress. Dette til tross for at det er årevis siden jeg har strikket. Men jeg tror jeg har funnet en lett oppskrift. Har en drøm om å kle opp ungene min masse fine ullplagg.

Min kjære er på høyskolen i dag, så jeg har vært alene med ungene i hele dag. Skal det sammen i morgen. Kjedelig når denne kulda hindrer oss i å gjøre så mye. Men vi gjør det beste ut av det. Nå skal snart eldstesnupp i seng, og etter det blir det beina på bordet og TV resten av kvelden + litt :sjokolade: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på shopping igjen. Kjøpte 2 sengesett, 1 brodert pute med bamse, 1 stort håndkle og en pakke kluter + at minstesnuppa fikk en bamse og jente fikk en spisebrikke hver. Det beste var at jeg fikk 30% på alt sammen på KID. Lønner seg å handle en del der nå. De har tilbudet helt frem til lørdag 13.feb så jeg skal nok tilbake å handle mer. :)

Hadde en koselig middagskveld med en venninne i går, og det var balsam for sjelen nå som jeg har hatt noen tunge dager hvor jeg har vært mye alene med barna og isolert pga kulda. Siden det snødde så fælt tok jeg bussen til henne, men jeg endte opp med kjempesmerter i bekkenet siden jeg måtte gå et stykke i snøen og det ikke var brøytet på noen fortau. Men det gikk over etter hvert, men jeg kjenner meg litt øm i dag. Skal ikke være lett gitt. I kveld er det foreldremte i barneparken, så da må jeg sitte nok en kveld i møte når jeg helst skulle ligget på sofaen og slappet av. Det er godt det er helg etter i morgen.

Nå skal jeg snart dra å hente eldstesnupp i parken og så skal vi en liten tur for å kjøpe heklegarn og en tur på biblioteket for å låne litt godnatthistorie-bøker før vi henter papsen på togstasjonen.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...