Gå til innhold

Alle gode ting er tre.


Honey

Anbefalte innlegg

Jeg får vel starte en dagbok nå som jeg nærmer meg halvveis i svangerskapet og det blir siste sjansen i livet til å publisere svangerskapet på KG. Er 19+1 når jeg starter denne dagboken som handler om meg, en kvinne på 30 år som skal bli mamma for tredje og siste gang i livet.

For å gjøre en lang historie kort: vi giftet oss 15.august i år og fem dager før bryllupet oppdaget vi en ny graviditet. Den var ikke planlagt, men når panikken la seg ble vi henrykte over å skulle bli foreldre igjen selv om det ikke hadde gått ett år en gang siden vi fikk ei jente i september 2008. Vi har to jenter fra før som er født i 2006 og 2008. Vi har bestemt oss for at dette blir den siste og siden jeg har to keisersnitt bak meg er det medisinsk anbefalt å stoppe etter tre keisersnitt. For denne gangen blir det planlagt keisersnitt etter å ha hatt to hastekeisersnitt bak meg. Vår offisielle termindato er 17.april 2010, men forløsningen vil nok skje cirka 1 uke før.

Vi var på ordinær UL for 1 uke siden og da viste alt at det lille fosteret ser friskt og fint ut. Kjønnet ble vurdert til gutt og siden vi har to jenter fra før og dette blir vår siste, så gleder vi oss litt ekstra over det. Men det er av mindre betydning alt i alt. Når det er sagt så kommer vi ikke til å gå berserk i avdelingen for blått i barnebutikkene. Men det verste er jo ikke om vi kjøper blått og det ender opp med en jente som må gå i blått da.

Til tross for at dette er tredje gangen så kjenner jeg ikke så mye mer spark enn tidligere svangerskap. Jeg begynte vel å kjenne noen fjærlette bevegelser i uke 16 eller noe sånt, slik jeg har med begge de to forrige. Jeg kjenner bare mer og mer bobling i magen, men har enda ikke fått skikkelig tydelige spark. Venter utålmodig på det, siden jeg synes det er så godt å kjenne babyen som beveger seg rundt i magen.

Jeg skjønte jeg måtte være gravid siden mensen ikke kom som den skulle. Det stakk litt i brystene og humørsvingningene var nesten ikke til å leve med. Men jeg kjente mensmurringer, så jeg var litt i tvil allikevel. Men siden vi skulle ha et bryllup så var det greit å vite om jeg måtte være forberedt på at en mens skulle komme eller ikke. Vi fortalte ikke noe til noen før etter bryllupet og da var det foreldre og søsken som fikk vite det først. Vi fortalte faktisk ikke noe til venner og øvrige før i uke 16. De fleste fikk sjokk og det var faktisk litt ålreit å holde på denne fine hemmeligheten for seg selv en liten stund. På denne måten blir ikke ventetiden like lang. Vi har fått reaksjoner fra folk som ikke har sagt gratulerer en gang, til folk som gleder seg på våre vegne. Jeg gleder meg litt ekstra denne gangen siden jeg har ei venninne som skal ha et par måneder etter meg og ei som prøver. I tillegg har vi et vennepar som skal ha på samme tid som oss. I begge mine tidligere svangerskap har jeg ikke hatt noen kjente i samme situasjon.

Jeg ble som jeg har blitt tidligere kvalm i uke 5-6 og det vedvarte frem til uke 14 ca. Nå kommer det og går det. Er litt sensitiv for lukter, men spiser mye mer variert enn jeg klarte tidligere. Jeg har fått kviser denne gangen, noe jeg ikke opplevde med jentene. I tillegg har jeg bekkeløsning og den kom i uke 16 ca. Har vært sykemeldt siden og kommer nok til å være det resten av svangerskapet selv om jeg selv skulle ønske jeg slapp både sykemelding og bekkeløsning. Er også veldig trøtt og mannen min bare ler av meg når jeg gjesper, for jeg er konstant trøtt og klar for å legge meg. :natti:

Jeg ser på det med skrekkblanda fryd at jeg skal bli mamma til tre tette, men det skal nok gå bra. Jeg gleder meg like mye over å være gravid denne gangen som ved de to andre og det er ikke noe mindre spennende selv om man har vært gjennom det før. For meg så går det nesten litt for fort og jeg skal nyte hver eneste dag jeg er gravid nå siden jeg vet dette blir min siste. Jeg synes det er vemodig siden jeg "bare" er 30 år og plutselig er ferdig med å lage barn. Men når alt kommer til alt har det mange fordeler som jeg trøster meg med.

Endret av Honey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med graviditeten! Du skriver veldig koselig, så jeg tror jeg skal følge med dere en stund, selv om det kanskje kommer mere hormnfylte innlegg også iblandt. ;)

Det blir nok veldig gøy med tre små. En venninde av meg har tre tette, og koser seg veldig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med graviditeten! Du skriver veldig koselig, så jeg tror jeg skal følge med dere en stund, selv om det kanskje kommer mere hormnfylte innlegg også iblandt. ;)

Det blir nok veldig gøy med tre små. En venninde av meg har tre tette, og koser seg veldig med det.

Takk! Det var koselig å høre. Skal prøve å holde meg til den koselige stilen.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Honey-dagbok! :strix:

:vinke: Ja, er det ikke fantastisk! Så spennende med prøver-dagbok.;) Håper det ikke er så lenge til det klaffer da. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til søndag reiser husbonden, eldstejenta på 3 år og jeg til Dublin for å besøke fetteren til husbonden med familie. Vi skal være der i fem dager og det blir første gang i Irland for vår del. Får ikke smakt på ølet deres da, men skal nok en tur på det kjente Guiness-bryggeriet for det. Også skal vi besøke Glendalough og Dublin Zoo + en dag med shopping åff kårs. Håper vi finner noe søtt til den lille i magen. Også har jeg lovet å kjøpe en stor kosebamse til minstesnuppa som ikke skal bli med. Hun er verdens mest kosete unge og elsker kosebamser søt som hun er! Gruer meg litt til å fly, for det er så lenge siden sist og jeg er blitt mer overnervøs etter at jeg ble mamma. Men jeg gleder meg til tax-free og det blir spennende med tur igjen. Det er super-lenge siden jeg har reist noe sted. Det blir nok ikke siste gangen vi skal til Dublin, så vi tar det litt med ro denne gangen siden jeg ikke er helt i form pga bekkenproblemer.

I går fikk jeg litt veiledning med intruktør på treningssenter hvordan jeg kunne trene fremover med bekkeproblemene. Det blir veldig lett styrketrening og litt bassengtrening på meg. Det viktigste er å få rørt noe på seg og holde seg i form. Hard trening tar vi igjen senere.

Nå skal det ryddes og pakkes slik at alt er klart i kveld. I morgen skal vi levere minstesnupp hos besteforeldre. I kveld blir det TV-kveld med Ahlgrens biler og sour-creampotetgull ved siden av. Nam, nam! Skeie ut en gang i blant er lov. Ha en fortreffelig helg alle sammen! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å se deg igjen. Og gratulerer så mye med tredjemann på vei! :rødme:

God helg og god tur til Dublin! Det er en flott by. :hjerte:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det koselig å lese ;)

Gratulerer så masse med en liten gutt i magen!! Og også som nesten nygift :blomst:

Håper turen til Irland svarer til forventningene og blir topp for dere alle tre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Her var det koselig å lese ;)

Gratulerer så masse med en liten gutt i magen!! Og også som nesten nygift :blomst:

Håper turen til Irland svarer til forventningene og blir topp for dere alle tre!

Takk, takk! Irland var kjempekoselig, men KALDT! Vant med kulde her i Norge, men i Irland var det nesten ikke oppvarmet noen steder. Måtte gå med ytterjakke på overalt, både inne og ute. Og med en allerede forkjølet treåring med på tur så var det ikke bare, bare. Neste gang reiser vi definitivt på våren eller sommeren. Vil gjerne tilbake å shoppe mer. Var et par butikker med kjempebra priser på babyklær, så jeg kjøpte litt pysjer, noen bodyer og en hel dress. Det er det første jeg har handlet til poden i magen. :) Trenger ikke så mye av de store tingene, men etter å ha erfaring fra to fra før så lærer man mer om hva man ønsker seg til nestemann og hva som var unødvendig. Det vi kommer til å kjøpe denne gangen er sterilisator, elektrisk ammepumpe og en hvitmalt lekegrind av tre i str.80x80. Vi har alt av senger, vogner, bilseter o.l. Og siden vi har så tette barn er det av moderne utseende og kvalitet alt sammen.:)

Har siden sist vært hos jordmor, så bortsett fra bekkeløsning er jeg og lillegutt tilsynelatende friske begge to. Jeg sliter også med en lei hoste som jeg håper går over snart, for den sliter meg litt ut. Dagene går veldig for nå for tiden. Jeg leverer eldstesnuppa i barnepark på formiddagen og henter henne ved 14-tiden igjen. I mellomtiden har jeg fått slappet av litt/gjort litt lett husarbeid og så har minstesnupp fått sovet i fred. Etter det er det middagslaging og far i huset kommer hjem. Så er det et par timer med lek, bading og barne-TV før vi legger minstesnupp først ved 18.30-tiden. Da sovner hun fort. Men verre er det nok med treåringen vår for tiden. Jeg har begynt å grue meg til kveldene, for hun vil helst ikke sove. Dvs det går greit både med kle på pysj, lesing og synging. Vi bruker ca 30-45 min på leggeritualet. MEN så går det helt i vranglås. Da står hun opp av sengen 1 million ganger hvor vi følger henne tilbake i sengen med ulike taktikker. Jeg tror vi har prøvd alt som står i lærebøkene uten hell. I den tilstanden jeg er i nå så hender det til og med at jeg blir så sliten av en liten tåre kommer. Men vi prøver å trøste hverandre som foreldre med at det er en periode som forhåpentligvis går over. Hun er en aktiv jente som holder det gående helt fra hun står opp, så det er så godt når hun endelig sovner. Men da kommer selvsagt den dårlige samvittigheten som foreldre er altfor mye utstyrt med. Jeg vil jo liksom ikke ønske at hun sover. Men det er vel en balansegang. Man synes det er godt når de endelig sovner og en glede når de våkner igjen (i alle fall hvis man føler man har fått sovet nok). Det er vel bare sånn det er å være foreldre. Det er både gleder og utfordringer. Vi har bare to soverom inntil videre, så når den nye babyen kommer ønsker vi at de to jente våre skal dele rom. Får bare håpe og be til høyere makter om at hun roer seg ned til da.

Magen min vokser og jeg kjenner tydeligere spark fra lillegutt nå. Men jeg må sitte eller ligge rolig for å legge merke til det. Hvis jeg ikke husker feil var jentene mer like i aktivitet, dvs. tidlig og tydeligere. Men jeg tror lillegutt tramper mye nedover, for noen ganger så føles det som han sparker på urinveiene og jeg får plutselig tisse-på-meg-følelse som går over i løpet av ett sekund. I tillegg er jeg hyper-sensitiv og gråter for ingenting denne gangen. Fullt så ille var det ikke med jentene. Denne gangen mister jeg hår i motsetning til jentene hvor jeg ikke mister noe så lenge jeg var gravid.

Gleder meg til å få på plass julegaver, julepynt o.l. fremover nå. Skal starte juleinnspurten til fredagen. Da skal jeg til en venninne å spise julelunsj med barna og de skal utveksle gaver med døtrene hennes. Så skal vi på julebesøk til et vennepar i Oslo på søndag hvor fruen i huset er like langt på vei som meg.:) I tillegg har de ei datter som er like gammel som vår eldste. Uka etter blir det innkjøp av de siste julegavene, dvs barna og husbonden + et par andre i familien. Jeg skal starte med litt baking også. Blir pepperkake, julekake, krydderkake, cookies, brownies og riskaker regner jeg med. Førjulstiden er det koseligste med hele jula spør du meg.

Nå skal jeg bare rydde litt, før jeg kjører å henter eldstesnupp i parken. Så blir det steinbit-karbonader eller laks til middag regner jeg med. Nam, nam! (er selvutnevnt matvrak for tiden).Ha en flott mandag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg det litt kjipt om dagene. Ei veldig god venninne av meg har helt snudd ryggen til meg fordi jeg er gravid. Grunnen til det er at hun selv måtte fjerne en graviditet utenfor livmoren for et par-tre uker siden. Og etter det skjedde går hun rundt og innbiller seg at hun ikke kan bli gravid igjen. I tillegg så tenker hun på å forlate samboeren fordi hun tror at hun ikke kan gi han det han ønsker seg aller mest, nemlig et barn. Hun har selv en sønn fra før og sa før de ble gravide at det var ikke så viktig for henne som for samboeren å bli gravid siden hun hadde et barn fra før. Så nå tror hun vel at hun jinxet seg selv da?

Så nå vil hun ikke ha kontakt med meg pga min voksende mage, eller som hun selv sier det: "Hun orker ikke se lykkelig gravide akkurat nå". Jeg kan jo forstå det til en viss grad, men jeg er veldig, veldig lei meg for at hun ikke ser på meg som noe annet enn "lykkelig gravid". Jeg er jo fortsatt et menneske med andre behov enn å snakke om og vise frem graviditeten. Det sårer meg at hun ikke vil snakke med meg, for jeg mener selv at det ville vært godt for både henne og meg å få snakket ordentlig sammen. I tillegg sårer det utrolig mye fordi sønnen hennes og eldste dattera mi er lekekamerater og nå får jo ikke de treffes heller. Jeg har en julegave til sønnen hennes som jeg akter å levere uansett om hun ikke har kjøpt noe til jentene mine. Jeg vet faktisk ikke hva godt jeg kan gjøre? Hun sier hun ikke vil snakke med folk som sier at det ordner seg. Men hva vil hun at folk skal si da? At alt går til helvete?

Jeg har ikke sagt noe spesielt tilbake i smsene jeg har fått fra henne, annet enn at det preger meg, jeg respekterer hennes valg om å ikke ville møtes og at jeg er glad i henne tross alt. Det er et relativt nytt venninneskap (ca.3 år) og vi har enda ikke hatt noen store diskusjoner. Men jeg vet jo at folk reagerer ulikt i forskjellige situasjoner. Kanskje det er fordi jeg selv har veldig stort behov for å snakke med venninner når jeg har vanskeligheter at jeg ikke fullt ut forstår hennes reaksjon? Jeg er også ganske sint for at hun behandler og setter meg i bås på måten hun gjør. Hun har en tendens til å være misunnelig på meg og det synes jeg er en veldig dårlig egenskap hos folk. Hun har faktisk ingenting å være misunnelig på for jeg mener hun og jeg stiller ganske likt på mange områder.

Jeg har allerede mistet en del kontakt med en del venninner som selv ikke har barn for de vi har lite til felles lenger, og når en av mine beste venninner som faktisk har barn faller fra, så går det ganske innpå meg. Jeg er lei meg og gråter ofte på grunn av dette. Og det gjør meg igjen sint at hun gjør denne perioden av livet mitt som skulle vært så bra til mindre bra. Vet ikke når jeg kommer til å høre fra henne igjen, og jeg føler det bare blir dumt om jeg ringer henne for å snakke sammen når hun har sagt at hun vil vente med å treffe meg. Uff, dette er en virkelig lei situasjon! :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det høres ikke lett ut for deg om dagen. :klemmer:

Jeg skal forsøke å hjelpe deg å se det ifra en annen vinkel.

Akkurat nå er du full av svangerskapshormoner, og det føles nok verre enn det hadde vært ellers.

Prøv å tenke at det ikke er noe hun gjør mot deg, men for seg selv.

Selv om hun ikke visste hvor glad hun var i det lille barnet hun mistet, så var hun det. Derfor sørger hun veldig akkurat nå.

Og jeg tror ingen klarer å være helt fornuftige i en sorg. Ikke hun heller.

Så det å se deg stråle, og magen vokse forsterker sorgen hennes hver gang.

Hun trenger å få sørge ifred akkurat nå.

Husk at det ikke er fordi hun ikke unner deg nurket ditt. Kun fordi det gjør så vondt.

Prøv å være en god venninde akkurat nå. Hun trenger deg på en annen måte enn før. Hun trenger at du forstår at hun sørger og vil være ifred en stund.

Du har en baby i magen og en mann du vil dele resten av livet med. Hun har mistet alt det.

Så nå trenger hun din forståelse og vennskap. Akkurat nå betyr det at du respekterer hennes følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk leirbål for fornuftig svar! Og det er jo egentlig slik jeg tenker, men følelsene styrer livet mer enn man har kontroll over noen ganger. Jeg respekterer hennes valg 100%, jeg blir bare så lei meg at jeg ikke får vært der for henne slik jeg vil på grunn av magen. Det er liksom en fastlåst situasjon. Men i mine lyse øyeblikk så forstår jeg jo at dette er noe som gir seg med tiden og at hun bare rett og slett trenger tid for seg selv akkurat nå. Og selvsagt skal jeg gi henne det, men jeg kan allikevel ikke la være å føle meg lei meg. Jeg vet jo noe om det å miste håpet om å bli gravid, siden jeg en gang har vært i samme situasjon. Jeg føler meg bedre til sinns i dag og jeg vet det ordner seg. Håper bare at alt ordner seg i positiv retning for hennes del også, for jeg virkelig ønsker at hun skal gravid og få samboerskapet sitt til å fungere. Jeg har sagt at jeg er å treffe når som helst hun skulle ha behov for det og at jeg venter til jeg hører mer fra henne når hun er klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, skjønner at det ikke er lett å ta kotroll over følelsene. Spesielt ikke når hormonene herjer. Jeg husker det selv. :sukk:

Hun kommer forhåpentligvis snart over det, og gjenopptar vennskapet med deg. Så dere kan glede dere sammen igjen. Og hun kan bli tidenes beste filletante. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går jeg bare å venter på at det skal bli juleferie og feiring. Har alle gavene i boks, bortsett fra et lekekjøkken til jentene fra Ikea som vi er spente på om vi får tak i. De er selvsagt tomme både på Slependen og Furuset og vi håper det kommer inn før jul. Siden det er så dyrt så blir det fellesgave til jentene i tillegg til at eldstejenta får fullt skøyteutstyr med Jul I Svingen jakke og termos. Minstejenta får HopsiDeisi-bamsedukke og jeg tror jeg skal kjøpe en ting til fra Drømmehagen til henne. Det går jaggu meg mye penger til jul, og jeg sier derfor hvert år at jeg skal enten spare penger eller kjøpe gaver gjennom hele året. Men det blir aldri sånn.

Har begynt å pynte litt mer hver dag mot jul nå. Har forløpig pynta pepperkakehus med eldstejenta. Har ikke bakt noe annet enda, men skal lage risboller og chocolate-chip cookies i alle fall. Jeg baker muligens en runde med boller og kanelsnurrer også. Vi skal også lage og pynte pepperkaker. Ellers så er favoritten vår sjokolade, frukt og peanøtter med skall. Så jeg skal spare meg for bryet med å lage masse småkaker som ikke blir spist. Man blir stort sett så mett på mat at det nesten ikke blir plass til noe annet. Kjenner at batteriet mitt er litt flatt for tiden også. Får aldri nok søvn selv om jeg sover 9-10 timer hver natt. Om et par år vil barna kunne delta mer aktivt i julepuslingen også, og da blir det mer kos og mindre styr.

Vi har til og med juletreet i boks, så nå er det egentlig bare julevasken og innkjøp av mat og drikke som gjenstår. Mannen min skal bare jobbe to dager til nesten uke og sønnen hans på 13 år kommer til søndag. Så neste uke blir nok ganske kos.:)

Lillegutt i magen har begynt å bli en aktiv krabat, så nå kan man se magen beveger seg når han turner rundt inni der. Han er mest aktiv ved 14-15-tiden og om kvelden ved 21-22 tiden. Det er så gøy nå når pappaen kan kjenne bevegelser og se magen røre seg. Da blir det liksom mer virkelig for han også. Det er verdens beste følelse å kjenne de små sparkene fra et lite menneske man ikke har møtt enda som ligger inni magen ens. Jeg synes dette svangerskapet går så fort. Antakeligvis fordi jeg har hatt så mye å gjøre. Gleder meg også til etter jul, for da skal vi begynne å forberede oss på det nye familiemedlemmet. Da blir det litt innkjøp av klær og sengetøy siden alt jeg har fra før er for det meste rosa.:)

Vi var hos et vennepar i helgen og de har en datter like gammel som vår eldste jente og de venter barn akkurat 1 uke etter oss. Og de skal også få gutt! Det er en av mannen min sine beste kamerater og han var forloveren til mannen min i sommer. Så det er kjempeartig at det klaffet slik. Det dumme er at de bor 45 minutter unna. Vi skulle ønske begge to at vi var naboer. Blir spennende å se om enten de flytter denne veien eller vi deres vei. Hvem vet?

I dag hadde jeg en veldig kjip start på dagen. Først fant jeg ut at mannen min hadde tatt med bankkortet mitt ved en feiltakelse og jeg hadde ikke kontanter. Og så mens jeg stod å venta på bussen som skulle ta oss til barneparken til eldstejenta så viste det seg at bussene streiket. Der stod jeg med to småunger i full oppakning og vogn i snøføyke og minusgrader og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Redningen ble at mamma kunne komme å hente oss selv om hun var på jobb. Jeg låner bilen hennes frem til hun slutter, så det ordnet seg til slutt. Men alle sånne begynnelser på dagen er alltid så stressende. Og det er ordentlig jobb å kle på to små om vinteren og i tillegg komme seg frem i riktig tid. Litt vanskelig å forestille seg åssen det skal bli med tre stykker. :fnise:

Men resten av dagen har jeg bestemt meg for skal bli fin. Jeg får besøk av en venninne i kveld. Hadde tenkt å lage hjemmelaget pizza til hun kommer. Så det blir nok bra.:) Ha en fin dag alle sammen! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minikjøkkenet vi hadde tenkt å kjøpe til jentene har fortsatt ikke kommet inn på lager på IKEA og nå begynner jeg å få panikk. Har ingen idè om hva jeg skal kjøpe ellers. Da mangler jeg i så fall en ting til rundt 5-600 kr til hver. Noen som har et forslag?

I dag har vi hatt besøk av en venninne med datter like gammel som vår eldste. Jeg kunne by på nystekte boller og kanelsnurrer med kakao ved siden av. Det smakte godt på en kald dag som denne. Det er 12 minusgrader ute, men hvor mange effektive minusgrader vet jeg ikke. Vi bor nemlig i Drammen, og her blir det minusgradene veldig mye kaldere enn i det tørre innlandet. Slipper gudskjelov å gå ut i dag da. Og hvis jeg skal ut senere så skal jeg rett inn og ut av en oppvarmet bil.

I helgen blir det rydding og vasking. Og så må vi vel smått begynne å handle det vi trenger av mat og drikke til jul. Greit å slippe det i siste liten til uka. Ikke så mye vi trenger egentlig siden vi skal feire julaften og 1.juledag hos foreldrene mine.

Var hos legen i går pga bekkeløsning og sykemelding. Blir sykemeldt resten av svangerskapet selv om jeg må tilbake èn gang i mnd til lege. I tillegg hoster jeg som en gal og er ordentlig tett i brystet, men crp-målingen viste ikke noe tegn til infeksjon i alle fall. Men jeg har gått sånn i to-tre uker nå og begynner å bli veldig sliten av hostingen. Får håpe det gir seg nå som vi får roet ned litt i juleferien. Resten av kvelden skal nytes med vasking av klær og X-faktor-finalen. Ha en fin førjulskveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Takk for hilsninger Muffin og like måte i seneste laget! Jula har vært så sinnsykt hektisk med to smårollinger og en tenåring i huset + at jeg har vært i helt elendig form. Jeg er fortsatt i ganske dårlig form. Det dreier seg om for det meste en veldig kraftig forkjølelse. Hoster og det piper og surkler i halsen. Akkurat nå er jeg tett i det ene øret og siden jeg hoster så fælt er energien på bånn. Med dennne kulda på toppen så blir jeg helt slått ut. Har vært inne nesten hele tiden med bare et par turer på matbutikken som har vært nødvendige. Jeg er egentlig glad jula er over, men jeg tror nok at januar og februar kommer til å gå tregt. Er jo sykemeldt og orker ikke å styre så mye for tiden. Er for det meste hjemme og steller det jeg kan av barn og hjem.

Skal prøve å sysselsette meg med et par prosjekt som litt babydagbok, album som skulle vært laget av jentene og bryllupet, hekling av et babyteppe til og litt småinnkjøp til den lille i magen. Trenger som nevnt før ikke så mye, men jeg sikler veldig på en ny søskenvogn.Driver selger unna ting på finn.no slik at vi kan starte litt på nytt her og pusse opp litt soverom o.l. Siden vi ikke får flyttet med det første, så får vi heller gjøre det beste ut av det vi har. Vi bor en treroms leilighet i en blokk og skulle gjerne hatt minste ett soverom til, egen eiendom, garasje og mer på bakkenivå. Vi bor i 6.etasje nå. Men vi bor veldig sentralt, relativt billig og vi har både sentrum og skogen rett ved siden av. Så vi har bestemt å ikke stresse med det før eldstejenta skal begynne i skolen og jeg skal jobbe mer.

Jeg er inne med barna i dag og vi vasker litt klær i vaskekjelleren og baker boller. I morgen skal vi etter planen på juletrefest og på dagen skal jeg til jordmor igjen. Synes alltid det er like koselig. Nå sparker junior skikkelig i magen og det er den beste følelsen når magen bulker fordi han spreller og snur seg der inne.:) Jeg tygger litt på navn nå for tiden og jeg synes guttenavn er noe av det vanskeligste. Vi må ha et som passer til jentenes, et som er internasjonalt og som uttales lett både på norsk og engelsk. Har en liten listen men ingen som peker seg ut enda.

Nå må jeg snart bake ut bollene. Skal bli godt med det og kakao til kvelds.Ikke akkurat i tråd med Grethe Roede, men hun får vi bry oss om når lillegutt er ute igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!!

Så koselig det virker som dere har det, med stadig innslag av boller og kakao og babyspark fra magen. :rødme: Sikkert litt kjedelig å være sykmeldt da, særlig fordi det jo innebærer sykdom..

Ble nysgjerrig på listen din med navn jeg? :popcorn: Hvis du har lyst til å dele da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...