Gå til innhold

Det er greit at kvinner slår

Gjest Gjest_Elin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Elin_*

Hvorfor er det slik at hvis en kvinne blir slått en gang av mannen sin så roper alle på kvinneguiden løp, men jvis det er en kvinne som slår mannen sin så er det underholdende?

I tråden om det verste man har gjort under en krangel er det historier om slag, knusing av flasker mot hodet og andre hendelser som kvalifiserer til politianmeldelse. Hvorfor er dette morsomt og underholdende?

Jeg skjønner at det kan være greit å lufte ting på et forum, men alle de fæle historiene blir krudret med smileys og får oppmuntrende kommentarer. Det viser at ingen skammer og at dette er helt normalt og noe som kan gjentas.

Hvorfor har så mange skremmende lite selvkontroll? Betyr dette at alle kan bli voldsforbrytere? Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er morsomt fordi kvinner ikke forstår logikk. Kvinne kan hånskratte av dritt som ligger på gulvet. Kvinner ler av det meste, og er kjent for å ha dårlig humor. Så lenge noen blir slått og det ikke er hun selv som blir det, er det morsomt, helt til hun selv blir slått. Det går på intelligens. Kvinnehjernen er mindre og dårligere logisk bygd, rett og slett. Mens en ungdomssgutt sitter hjemme og jobber med viktige ting, er jentegjengen ute med fnise og kakkleklubben sin...sånn har det alltid vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er mye underholdende. Det vitner om en del mennesker i psykisk ubalanse.

Det er jo ikke rart om en mann skulle fike til et kvinnfolk dersom hun i forkant har slått en flaske i hodet på ham.

Kan ikke skjønne at noen gidder å være i forhold med slike kvinnfolk.

Klarer man ikke å oppføre seg blant folk uten å være voldelig, så får man heller være alene. Det gjelder både menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antivold
Hvorfor er det slik at hvis en kvinne blir slått en gang av mannen sin så roper alle på kvinneguiden løp, men jvis det er en kvinne som slår mannen sin så er det underholdende?

Er det underholdende? Det har i såfall gått meg hus forbi, har derimot sett og hørt mange som sier at vold er uakseptabelt uansett hvilket kjønn det er som utfører volden.

I tråden om det verste man har gjort under en krangel er det historier om slag, knusing av flasker mot hodet og andre hendelser som kvalifiserer til politianmeldelse. Hvorfor er dette morsomt og underholdende?

Fortsatt, er det underholdende? Jeg ser ikke noe underholdende i personer som ikke klarer å styre seg.

Jeg skjønner at det kan være greit å lufte ting på et forum, men alle de fæle historiene blir krudret med smileys og får oppmuntrende kommentarer. Det viser at ingen skammer og at dette er helt normalt og noe som kan gjentas.

Noen har alltid behov for å ufarliggjøre det man gjør, og det er merkelig at de samme folkene sannsynligvis har et helt annet syn når det gjelder vold overfor barn.

Hvorfor har så mange skremmende lite selvkontroll? Betyr dette at alle kan bli voldsforbrytere? Hva tror dere?

Det virker for meg at det i en viss aldersgruppe og i visse kretser så er det dritkult å klikke, gjerne klikke i vinkel - hva i all verden er det? Igjen, de samme personene klarer som regel å styre voldsbruken sin når det gjelder barn og dyr, så de kan beherske seg hvis de vil.

Jeg finner vold forkastelig uansett hvem det er som bruker vold, vold er kun akseptabelt for å berge eget eller andres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antivold
Det er morsomt fordi kvinner ikke forstår logikk. Kvinne kan hånskratte av dritt som ligger på gulvet. Kvinner ler av det meste, og er kjent for å ha dårlig humor. Så lenge noen blir slått og det ikke er hun selv som blir det, er det morsomt, helt til hun selv blir slått. Det går på intelligens. Kvinnehjernen er mindre og dårligere logisk bygd, rett og slett. Mens en ungdomssgutt sitter hjemme og jobber med viktige ting, er jentegjengen ute med fnise og kakkleklubben sin...sånn har det alltid vært.

Kjenner meg ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Supermimz

Hvilken tråd snakker du om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elin_*
Hvilken tråd snakker du om ?

Det lå en tråd senest i går her på kvinneguiden som het noe sånt som: hva er det verste du har gjort under en krangel. Der kom det fram mye rart. Har ikke sett etter den i dag, men den var ganske lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elin_*
Nei, det er ikke riktig TS. Man skal ikke slå, enten om man er gutt eller jente.

Det er jeg helt enig i, men det virker som om ikke alle har våre holdninger. Litt skummelt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anne_*
Mens en ungdomssgutt sitter hjemme og jobber med viktige ting, er jentegjengen ute med fnise og kakkleklubben sin...sånn har det alltid vært.

Virkelig? Sist jeg sjekket, gjorde jenter det bedre på skolen i SAMTLIGE fag enn gutter. Det er da også vitterlig flest gutter som dropper ut av vgs. og det er flest jenter som tar høyere utdanning, så jeg tror du er rimelig på viddene med den karakteristikken, for å si det slik...

Og ja, det er veldig mange som er fnisete i tenårene, men det vokser en av seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sorte enke

Man skal ikke slå, uansett kjønn. Men det som gjør vold utøvd av menn mer alvorlig, er jo at de er fysisk mye sterkere enn kvinner.

Jeg tror de fleste menn kan forsvare seg mot en kvinne rent fysisk, uansett hvor vill hun er. En kvinne har dessverre lite å stille opp med om en mann skulle gå løs på henne. Dette VET menn, så derfor er det så utrolig feigt når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke slå, uansett kjønn. Men det som gjør vold utøvd av menn mer alvorlig, er jo at de er fysisk mye sterkere enn kvinner.

Jeg tror de fleste menn kan forsvare seg mot en kvinne rent fysisk, uansett hvor vill hun er. En kvinne har dessverre lite å stille opp med om en mann skulle gå løs på henne. Dette VET menn, så derfor er det så utrolig feigt når det skjer.

Ja, men det er også utrolig dumt når jenter spiller på nettopp dette, og tror de kan gjøre hva de vil uten at han skal kunne ta i henne.

Til slutt kan det hende det går så langt at det smeller, og da ligger selvsagt hele byrden på ham.

Jeg unnskylder ikke vold, men alt er langt fra sort/hvitt i alle sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ennå feigere å utnytte at menn ikke skal slå tilbake! Det er jo nettopp det at menn kan gjøre mye større skade som skulle vært sperren til kvinner for å utøve vold, men når systemet er sånn at mannen ikke kan legge en hånd på kvinnen samme hva hun har gjort først så er jo dette ren utnytting av et urettferdig system som er 10 ganger feigere enn å slå noen som er mindre enn seg! Og btw - kvinner bruker vold som regel ved å kaste gjenstander på mannen. Hvordan skal man forsvare seg mot en murstein eller mobiltelefon som kommer flyvende mot ansiktet?

Får du skjerpe deg altså! Slår man noen må man regne med å få et slag eller to tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Det aner meg at 2010 har svart i feil tråd altså ;)

Hvis ikke, så er det det verste god-dag-mann-økseskaft svaret jeg har sett her inne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest sorte enke
Ja, men det er også utrolig dumt når jenter spiller på nettopp dette, og tror de kan gjøre hva de vil uten at han skal kunne ta i henne.

Til slutt kan det hende det går så langt at det smeller, og da ligger selvsagt hele byrden på ham.

Jeg skrev jo at ingen skal slå uansett kjønn....Men det er nå engang slik at menn er fysisk overlegne kvinner. Det kommer man ikke unna. Jeg tror at det er svært få jenter som spiller på dette at mannen ikke kan ta tak i henne. En voldelig og hissig mann, følger som oftest et mønster der psykopatiske trekk er en del av personligheten hans. Det er med andre ord ikke helt tilfeldig hvilke menn som slår kvinner.

En balansert og oppegående mann, vil aldri bruke vold mot en kvinne. Han er oppegående nok til å ha gode nok argumenter, eller gå ut av forholdet før det skjer noe voldelig.

Kvinner som bruker "vold", har ofte et annet mønster, og bruker som regel ikke like grov vold som menn. Det dreier seg oftere om kasting av gjenstander, kloring og biting. Menns vold er farligere, fordi de er sterkere, og bruker annen vold som f.eks slag mot hode/ansikt med knyttnevene, dytting, kvelertak osv.

Selvsagt finnes det ufyselige kvinner, som helt sikkert kan drive en mann til vanvidd. Likevel er aldri vold en god løsning på et problem. Det gjelder jo begge kjønn. Likevel tror jeg en voldelig mann, kan gjøre større skade, enn en kvinne, nettopp pga fysikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig! Jeg unnskylder heller ikke vold, og jeg skammer meg fremdeles over at jeg for 20 år siden var voldelig mot et menneske, men alt er som sagt ikke alltid svart/hvitt...

Historien kan jeg fortelle her, for å illustrere hva jeg mener.

En mann, (stor, sterk/muskuløs, full, i alderen 25+) banket opp sin kjæreste utenfor et forsamlingslokale.

Mange sto å så på at dette skjedde, men ingen grep inn, derfor gjorde jeg det.

Jeg fikk meg noen slag selv (han var ganske sint på meg for at jeg gikk i mellom), men fikk dratt henne inn i bilen min, og fikk låst dørene.

Jeg oppdaget raskt at hun behøvde legetilsyn, og jeg startet bilen for å kjøre henne til lege da han kom løpende til for å sperre veien for bilen.

Til slutt ble jeg så redd for hennes tilstand, at jeg rullet framover og håpet på at han skulle flytte seg når han så at jeg ikke stoppet.

Resultatet ble at jeg kjørte over foten hans.

At han hadde på seg kraftige sko, og at han ikke ble skadet på noe som helst vis, har ingen betydning.

Jeg utøvde vold mot et menneske, noe jeg skammer meg dypt over, og det kan ikke forsvares!

Men samtidig har jeg ingen problemer med å forklare hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...