Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #1 Del Skrevet 18. november 2009 Går det ann å vere for hyggelig? Vil det da tolkes som interesse? Jeg liker å være hyggelig mot andre, men så har det slått meg at det kanskje kan mistolkes som interesse for den andre. Hva tenker dere om dette og om personer dere møter som er veldig hyggelige? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 18. november 2009 #2 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg smiler bredt, ser mennesket inn i øynene, trykker handen fast, viser genuin interesse for hva vedkommende snakker om, og svarer så godt jeg kan. Jeg overdriver ikke oppførselen, jeg er bare hyggelig. Da blir jeg beskyldt for å fløte, gjør jeg ikke de tingene blir jeg beskyldt for å være en sur kjerring.. På en annen side, møter jeg en person som jeg syns er veldig hyggelig, så viser det seg av og til siden at fyren hadde andre tanker enn vanlig høflighet i tankene, men ikke alltid selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_anja_* Skrevet 18. november 2009 #3 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg synes også at dette er en vanskelig balansegang. Prøver å møte alle, både kvinner og menn, barn og voksne, på en hyggelig måte. Men har opplevd flere gg å bli misforstått av menn uten at jeg har vært overhyggelig eller utfordrende. Ser ut som om fordi jeg er singel så tror de fleste menn at jeg er desperat og tar alt som går i to sko. Det er så langt fra sannheten som man kan komme. Men har likevel bestemt meg for at jeg skal ikke slutte med å være hyggelig mot alle jeg møter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cannavaro Skrevet 18. november 2009 #4 Del Skrevet 18. november 2009 Jeg synes også at dette er en vanskelig balansegang. Prøver å møte alle, både kvinner og menn, barn og voksne, på en hyggelig måte. Men har likevel bestemt meg for at jeg skal ikke slutte med å være hyggelig mot alle jeg møter. Dette er bra !! Det må jo ikke være slik at man ikke skal være hyggelig fordi man tror at det kan mistolkes i en interesse eventuelt. Mennesker må jo ikke slutte å være hyggelige mot hverandre, hvordan skal samfunnet fungere da ??? Tror det er mange som har en tendens til å tolke for mye her, og at man er redd for hvilke signaler man sender ut. Dersom noen misoppfatter så er det fullt mulig å fortelle vedkommende det også. Verre behøver det vel strengt tatt ikke være !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elwood Skrevet 18. november 2009 #5 Del Skrevet 18. november 2009 Går det ann å vere for hyggelig? Vil det da tolkes som interesse? Jeg liker å være hyggelig mot andre, men så har det slått meg at det kanskje kan mistolkes som interesse for den andre. Hva tenker dere om dette og om personer dere møter som er veldig hyggelige? Det er gjort studier som viser at vi menn har svært vanskelig for å skjønne forskjellen på vennlig og høflig oppførsel hos kvinner, og flørting. Jeg merker det selv i for eksempel butikken når hun i kassa smiler til meg og kanskje kommer med en hyggelig bemerkning, så er det en del av meg som tar dette som en invitasjon til noe mer. Jeg har heldigvis en rasjonell del som sier at hun sannsynligvis prøver å være vennlig med alle kunder fordi det er bra for butikkens omsetning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå