Gå til innhold

Bivirkning av svineinfluensa vaksine 2 uker etter?


Catgirl

Anbefalte innlegg

Vaksinerte meg mot svineinfluensa og vanlig sessong influensa på samme dag for 16 dager siden nå.

Har de siste dagene hatt migrene aktig hodepine som kommer og går (bruker ha migrene iblant ellers), og den ene dagen så var det bare på venstre side bak øret. I tillegg hatt litt stikking rundt om i kroppen, ikke så ille, mest irriterende.

Og idag følte jeg en liten hoven lymfeknute på venstre side av halsen (panikk!), samme side som jeg tok vaksinen. Hadde en hard kul på armen etter den vaksinen, som gikk bort litt etter en uke. Men nå er det den lymfeknuten da.

Synes det er litt rart at jeg ikke har hatt noen bivirkninger av sprøyte isåfall før nå! Temper meg hver eneste dag, og har ikke hatt noe i nærheten av feber på år og dager.

Kan det være sammenheng med vaksinen? Eller bør jeg sjekke meg for lymfekreft?? Er 24 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NewMonkey

Jeg tok vaksinen selv for 2 uker siden og har hatt skikkelig vondt i hode og vært generelt sliten fra 1.dag etter sprøyten. Jeg fikk høre at det var normalt å få influensasymptomer etter vaksinen, men de sa ikke noe om hvor lenge det skulle pågå...

Du kan jo dra til legen hvis du ikke blir bedre og er bekymret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå gått 3 uker og to dager siden jeg tok vaksinen, men de eneste bivirkingene jeg kjente var feber, hodeverk og null energi samme dag... Jo, hadde også verk i stikkarmen noen dager etter.

Om du er bekymret for om det har med vaksinen og gjøre kan det kanskje være lurt å kontakte legen din? De kan svare om det er mange som har hatt bivirkninger så lenge i ettertid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg har ikke så mye symptomer nå mer egentlig. Hodepine hadde jeg sist for et par dager siden. Jeg bor for det meste i Polen og de har ikke den vaksinen der, så vet ikke jeg. Men hørte av en venninne at hun også fikk hovne lymfer etter den og andre sprøyter. Min lymfeknute er jo ikke så stor heller, så vidt jeg kjente den. For to dager siden var den øm og vond, mens nå så gjør det jo ikke vondt å ta på den lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_Maya_*
Ok. Jeg har ikke så mye symptomer nå mer egentlig. Hodepine hadde jeg sist for et par dager siden. Jeg bor for det meste i Polen og de har ikke den vaksinen der, så vet ikke jeg. Men hørte av en venninne at hun også fikk hovne lymfer etter den og andre sprøyter. Min lymfeknute er jo ikke så stor heller, så vidt jeg kjente den. For to dager siden var den øm og vond, mens nå så gjør det jo ikke vondt å ta på den lengre.

Forsvant lymfeknuten av seg selv, og hvor lang tid tok det i tilfelle? Jeg har nemlig også en knute på samme side som jeg tok vaksinen, akkurat i overgangen mellom hals og skulder. Det er 16 dager siden jeg tok vaksinen, så usikker på om det er noen sammenheng...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Forsvant lymfeknuten av seg selv, og hvor lang tid tok det i tilfelle? Jeg har nemlig også en knute på samme side som jeg tok vaksinen, akkurat i overgangen mellom hals og skulder. Det er 16 dager siden jeg tok vaksinen, så usikker på om det er noen sammenheng...?

Jeg har også en hoven lymfeknute i kragebeingropa. Er vel ca 3 uker siden jeg tok vaksinen, har det gått over på dere enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Maya_*
Jeg har også en hoven lymfeknute i kragebeingropa. Er vel ca 3 uker siden jeg tok vaksinen, har det gått over på dere enda?

Min er der fortsatt, men er blitt mye mindre. Er to måneder siden jeg tok vaksinen... Jeg har for øvrig vært hos lege og fått den sjekket med blodprøver, og det var ikke noe galt. Så det er sannsynligvis vaksinen som har skylden. Har en kollega som også har det samme, 6 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...