Gjest megda Skrevet 17. november 2009 #1 Del Skrevet 17. november 2009 er dette rett eller har jeg misforstått..?? tenkte å benytte meg av disse 70-80 kr gavepakkene til venninner o.l men pleier å drite meg ut iforhold til toll.. bestilte noen bhèr på ellos.com for noen uker siden til rett over 200 kr tilsammen (salg) men måtte ut med over 300 kr i tillegg,i toll.. DAUT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megda Skrevet 17. november 2009 #2 Del Skrevet 17. november 2009 lurer også eventuelt på hvordan jeg kan gjøre det om jeg må ut med mer enn 200 kr for disse gavene... går d å kjøpe noe først på kort å så kjøpe noe nytt på samme kort dagen etter eller vil de automatisk sende det i en å samme pakke til meg da..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #3 Del Skrevet 17. november 2009 er dette rett eller har jeg misforstått..?? tenkte å benytte meg av disse 70-80 kr gavepakkene til venninner o.l men pleier å drite meg ut iforhold til toll.. bestilte noen bhèr på ellos.com for noen uker siden til rett over 200 kr tilsammen (salg) men måtte ut med over 300 kr i tillegg,i toll.. DAUT. Hvis du bestilte fra Norge, skal du jo ikke betale toll - det må ha vært noe annet! Når du bestiller fra utlandet, er det grense på 200 kr, det er riktig - men kosmetikk og parfyme er tollfrie varer (uansett hvor mye du handler for). Det du imidlertid må betale, er mva på 25 % dersom du overstiger 200 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 17. november 2009 #4 Del Skrevet 17. november 2009 Overstiger du 200 lønner det seg å bestille i flere omganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 17. november 2009 #5 Del Skrevet 17. november 2009 Toll må du betale uansett om du har betalt porto eller ikke, det er verdien på endingen som avgjør. Jeg regner med du skal kjøpe kosmetikk siden det er fra strawberrynet, og det er tollfri vare. Men du må betale merverdiavgift på 25%. Ang. Ellos, så må du enten ha tatt feil av hva de 300 kronene var eller huske feil på hvilken side du bestilte fra. Ellos er jo norsk, og da skal men ikke betale toll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest megda Skrevet 17. november 2009 #6 Del Skrevet 17. november 2009 Toll må du betale uansett om du har betalt porto eller ikke, det er verdien på endingen som avgjør. Jeg regner med du skal kjøpe kosmetikk siden det er fra strawberrynet, og det er tollfri vare. Men du må betale merverdiavgift på 25%. Ang. Ellos, så må du enten ha tatt feil av hva de 300 kronene var eller huske feil på hvilken side du bestilte fra. Ellos er jo norsk, og da skal men ikke betale toll. hei og takk for svar, du å de andre.. ! mulig jeg har bomma på ellos greia.. mulig jeg faktisk ikke betalte med kort men får alt på faktura, eller må betale for selve varene når jeg henter pakken istede.. ! sikkert meg som surrer.. hehe.. men da lønner det seg forsåvidt å bestille fra strawberrynet i flere omganger for å slippe mva da..!? lurer bare på hvor langt imellom hver bestilling for at de ikke skal sende alt på en gang.. hm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 17. november 2009 #7 Del Skrevet 17. november 2009 Jeg har bestilt flere ganger etter hverandre uten problemer, de sender det i forskjellige pakker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. november 2009 #8 Del Skrevet 17. november 2009 Du trenger ikke vente, er bare å legge inn en ny bestilling rett etter at den forrige er fullført (da hender det at det du bestilte siste enda ser ut som om det ligger i handlekurven, og da pleier jeg bare å slette det, og handle videre). Ellers tilbakebetaler jo strawberrynet uansett momsavgiftene, men er jo fremdeles enklere å dele opp bestillingen hvis hver forsendelse uansett er under 200 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrus Skrevet 18. november 2009 #9 Del Skrevet 18. november 2009 Hvis jeg handler for under 200 kroner, blir det bare prisen på varene jeg må betale da, og ikke noe frakt, toll, merverdiavgift eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WildRider Skrevet 18. november 2009 #10 Del Skrevet 18. november 2009 Hvis jeg handler for under 200 kroner, blir det bare prisen på varene jeg må betale da, og ikke noe frakt, toll, merverdiavgift eller noe? Stemmer. Samme gjelder for Feelunique.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 18. november 2009 #11 Del Skrevet 18. november 2009 Ja, du betaler kun mva om det er over 200 kroner. Toll betaler du ikke uansett, siden kosmetikk er tollfri vare. Tollvesenets tollkalkulator er forresten veldig praktisk, på de sidene finner du også masse annen nyttig info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå