Gå til innhold

Jul i Skomakergata


Ida*

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt DVD med Jul i Skomakergata, gleeeder meg til den kommer. Skal se en episode hver dag og "late" som det er barnetv :lol: Kanskje litt sært, men det blir ikke skikkelig glede-seg-til-jul-stemning uten. Bare et tips hvis det er andre som er like store fans :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal kjøpe denne til mine barn i år og så skal vi kose oss sammen med en episode hver kveld. Blir spennende å se hva de syns om den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt DVD med Jul i Skomakergata, gleeeder meg til den kommer. Skal se en episode hver dag og "late" som det er barnetv :lol: Kanskje litt sært, men det blir ikke skikkelig glede-seg-til-jul-stemning uten. Bare et tips hvis det er andre som er like store fans :nisseblunk:

Det gjorde jeg også en gang, men jeg syntes i grunnen det var litt treigt...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også en gang, men jeg syntes i grunnen det var litt treigt...;)

Jeg har ikke sett den siden sist gang den gikk på TV, og det er jo noen år siden, så jeg er litt spent på om jeg syns den er like bra nå som før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg også en gang, men jeg syntes i grunnen det var litt treigt...;)

Akkurat dette frykter jeg også. Ting har jo endret seg ganske drastisk siden jeg var 7 år, så kansje man skal la det ligge og la det være et godt minne fra den gang. Man kan jo aldri gå tilbake til barndommen slik den var....

Men samtidig har jeg veeeeldig lyst å se den igjen. Ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Skomakergata fortsatt, men legger merke til en del småfeil som jeg :fnise: litt av, f.eks når De 4 glade musikantene spiller.. Bakermester Snipp "spiller" f.eks IKKE på fløyta en del av gangene når vi hører fløytespill i sangen..

Men jeg synes Skomakergata er like koselig som før. Har faktisk begynt å se på den nå. Har kommet til episode 16.

Har flere julekalendere jeg skal se på før jul, så jeg har begynt allerede nå.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett den siden sist gang den gikk på TV, og det er jo noen år siden, så jeg er litt spent på om jeg syns den er like bra nå som før..

Jeg ble VELDIG skuffet når jeg så den igjen første gang som voksen, så jeg skulle nesten ønske at jeg IKKE hadde sett den igjen, for da hadde det bare vært barndommens minner jeg forbandt med skomakergata..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt DVD med Jul i Skomakergata, gleeeder meg til den kommer. Skal se en episode hver dag og "late" som det er barnetv :lol: Kanskje litt sært, men det blir ikke skikkelig glede-seg-til-jul-stemning uten. Bare et tips hvis det er andre som er like store fans :nisseblunk:

Dette har eg og gjort, og eg gleda meg stort til eg og dattera mi skal se skomakergata på dvd etter jul i svingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den hvert år siden det året den gikk på tv sist, har den på dvs.

Det var nok mer stas i barndommen, men koselig er den enda, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ser Skomakergata hver eneste jul, kjøpte dvd-platen da den kom ut for mange år siden. For meg er det like stort som alle de andre klisjeene, som reisen til julestjernen, tre nøtter til askepott, grevinnen og hovmesteren og så videre :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serien har blitt tradisjon for barn i alle aldre. Enig i at det er noe helt spesielt med den. Antagelig er noe av det det rolige tempoet. Jeg kjøpte serien for noen år siden fordi jeg aldri fikk sett den siste episoden da jeg var liten.

Et annet program som aldeles ikke har et rolig tempo er "Den spanske flue" som NRK har sendt de siste årene en gang i romjulen. Det skal de ikke i år etter det jeg har forstått. Noen som vet om den er å få kjøpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et annet program som aldeles ikke har et rolig tempo er "Den spanske flue" som NRK har sendt de siste årene en gang i romjulen. Det skal de ikke i år etter det jeg har forstått. Noen som vet om den er å få kjøpt?

Å ja, den skulle jeg også gjerne hatt! Burde væe forbudt for NRK å tulle sånn med juleprogrammene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...