Gå til innhold

litt fra min verden :)

olma

Anbefalte innlegg

Jeg aner ikke om jeg gjør dette riktig, men vi prøver. Hvis ikke får jeg kanskje litt hjelp av noen av dere:) Har hengt på KG ganske lenge, svart på en del innlegg og sånn, men nå har jeg ordnet bilde i profilen min og greier :) Kommet litt ordentlig i gang. blir morsomt å se om noen av dere vil komme innom her :)

til de som stikker innom vil jeg si: Velkommen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje legge til litt informasjon om meg selv :)

Jeg er 20 år, student og bor i oslo.

Når jeg nevner at jeg er student tenker jeg på hvor mye jeg gruer meg til eksamen nå! Er i desember.. Blir mine første eksamener på høgskolen! Det blir skummelt, men bestemte meg i stad for at jeg skal klare det. Sette i gang med lesinga for fullt nå de siste ukene.. :Nikke:

Denne dagboka kommer vel egentlig til å handle om ting jeg tenker på, har en tendens til å tenke for mye. da får jeg det på en måte ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olma! :goodbye:

hei :) koselig at det var en som stakk innom her.

over til noe helt annet, flere som leser bloggen til Regine Stokke her? http://sinober.blogg.no/

syns det er helt forferdelig! hun er så sterk, og så smart, jeg beundrer henne, men missunner henne selvsagt ikke! tenk å skrive som hun gjør, skildre livet på den måten når man bare er 18 år. får meg til å tenke. får mine "store" problemer til å bli så små. hva så om jeg ikke står på mine eksamener, jeg får i hvert fall en ny sjangse. Er ikke alle som får det.

Jeg har meldt meg opp som blodgiver i oslo, dette er pga. deg Regine! Det er det minste jeg kan gjøre. Hvis de spør om jeg vil gi beinmarg er svaret så klart ja! oppfordrer alle til å gjøre det samme!

ta en tur innom bloggen hennes dere som ikke har gjort det. Den får deg til å tenke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God natta! Jeg er så treig til å legge meg, må er kl snart halv tre!!!

Jeg leste i bloggen til Regine, det var tøff lesing. Alle mine "store" problemer betyr så utrolig lite i forhold..... :,(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God natta! Jeg er så treig til å legge meg, må er kl snart halv tre!!!

Jeg leste i bloggen til Regine, det var tøff lesing. Alle mine "store" problemer betyr så utrolig lite i forhold..... :,(

Er egentlig veldig treig til å legge meg jeg også, men hadde så tidlig skole i dag så jeg måtte nesten. :gjeiper:

Jeg vet, det hun skriver om blir nesten helt uvirkelig for oss utenfor. Selv om jeg har gjennomgått mitt med kreft selv. Mistet nærme familiemedlemmer. Når man leser tankene hennes, vil man så gjerne hjelpe, men er jo ikke stort man gjøre annet enn å sende gode tanker.. :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive et innlegg til før jeg etterhvert skal legge meg, men så vet jeg egentlig ikke helt hva jeg skal skrive. Tenker på ting jeg kan skrive om i løpet av dagen, men nå når jeg skulle skrive noe jeg har tenkt på, så er det glemt :vetikke: ( dette ble litt rart formulert.. jaja.. jeg er litt rar :fnise: )

men kan jo si at jeg har hatt en bra dag, skole og jobb :) deilig å tjene litt penger! ellers så har jeg shoppet litt, ble et skjørt på H&M, det skal jeg bruke i helga :) fikk lønning for noen dager siden, så lov med litt shoppig da :jepp:

hva er deres nyeste innkjøp? :handle: haha... leker meg litt med ikonene :P

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i dag så var jeg på vei ut av leiligheten min, på vei ut døren så jeg en gammel mann på vei opp trappa. (bor i blokk) Han var dårlig til bens og gikk med en rullator. Måtte liksom løfte den opp samtidig som han gikk. Jeg spurte om jeg skulle hjelpe han med noe. Det takket han ja til, så jeg løftet rullatoren hans opp tappa, og holdt døren for han når han gikk ut døra. så sa han til meg, "Det er fint det finnes snille mennesker". Da ble jeg glad, det gjorde dagen min bedre. å hjelpe den mannen hjalp også meg, på en måte.

Senere begynte jeg å tenke på at det er rart han sa det. Akkurat som om dette ikke er en selvfølge. For meg var det å spørre han om han trengte hjelp en selvfølge. Går ikke rett forbi han, men sånn han sa det er det tydeligvis mange som ville gjort det. At det er flere som går forbi enn som tilbyr hjelp. Hva syns dere om det? Hvis det er tilfellet syns jeg samfunnet vårt trenger noen forandringer. Er folk virkelig blitt så egoistiske, at man har så dårlig tid så man ikke "rekker" å hjelpe?

Dette er ikke et innlegg jeg skriver for å få folk til å tenke at jeg er en så bra person! Men kanskje for å få opp øynene til folk..!? Og at det å hjelpe han var noe som jeg fikk glede av selv. Man vil jo være en bra person, og vite med seg selv at man er det. Slike små ting hjelper i hvert fall meg med det. Føler meg rett og slett bra etterpå! :)

Når vi er inne på det å hjelpe andre har noen sett filmen "Pay It Forward"? Sykt bra film, og ideen er virkelig genial! http://www.filmweb.no/kino/article65841.ece gå inn på denne siden og les omtalen hvis dere ikke har sett den.

ha en fin kveld!

jeg gleder meg til i morgen, blir en spennende dag altså! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

lenge siden jeg har skrevet noe her nå.. men sånn er det bare med meg, noen dager har jeg ikke lyst til å skrive noen ting!

jeg som mange andre leser til eksamen, ikke lenge igjen nå. vet vel ikke om det har skjedd så mye mer i det siste... vært på julebord og det var veldig koselig.. gøy å bli bedre kjent med folk fra jobb!

en helt annen ting, skulle så gjerne reist en tur nå! så mange som oppdaterer facebook status med at de skal ut på tur. kunne ønske jeg hadde en god vennine som jeg kunne reist med. har venner selvfølgelig! men liksom ikke en som jeg kunne planlagt noen tur med,.. men sånn kan jo snu fort.. eller en kjæreste hadde å reise med hadde jeg heller ikke sagt nei til..

føler meg litt ensom når jeg tenker sånn, har vel egentlig en litt ensom periode.. som jeg har nevnt før så tenker jeg alt for mye.. noe som plager meg veldig om dagen er at en jeg kjenner godt plutselig drar på en tur, som vi har planlagt sammen lenge, flere år faktisk, med en annen! skikkelig såret egentlig.. :S vi har snakket om det mye at vi skal dra sammen dit engang.. men det skjer vel aldri nå..

for er rart innlegg, men jeg er vel litt rar de dagene her.. hva gjør dere for tiden? noen som planlegger noen tur? :trist:

ble visst et litt trist innlegg fra min side, noen oppmuntrende ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regine Stokke sovnet inn i dag.. Jeg har fulgt bloggen hennes rundt et år, og lest alt sammen flere ganger. har kjenskap til kreft, og hennes historie har grepet meg. Hun var (rart å skrive var) en helt utrolig jente, på alle måter! så smart, vakker, stort talent for å ta bilder, male, rett og slett helt unik!

bloggen hennes var fylt med både glede, sorg og alt i mellom til tross for hennes diagnose.. takk for alt du har gitt meg!

jeg vil nok fortsette å gå inn på bloggen hennes i lang tid fremover..

håper alle tenner et lys for henne, og sender varme tanker til familie og bekjente..

Det er en tragedie, kreft er en tragedie..

https://secure1.netpower.no/den-norske-kref...ave/skjema.html

vet ikke om linken fungerer, men jeg oppfordrer alle til å gå inn og gi en gave.. selv om det bare en en 50 lapp.. tenk alt vi bruker penger på til daglig! kanskje kan du droppe å kjøpe en tingene du pleier i morgen, og heller overføre litt penger dit..?

http://www.livskraft.no/epages/livskraft.sf

her kan du kjøpe gaver eller noe til deg selv hvor en del av pengene går til kreftforeningen.. hva med noen julegaver her i fra?

og for all del bli blodgivere, og si ja til å gi beinmarg..

:dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...