Gå til innhold

Vil du ha gjestar på KG?


Samantha

Gjestar på KG?  

66 stemmer

  1. 1. Synast du at KG skal vere ope for gjestar?

    • Ja
      27
    • Nei
      32
    • Er usikker (50/50)
      7


Anbefalte innlegg

Jeg synes kanskje gjestepostingen kunne reguleres litt.

At man f.eks. måtte registrere seg, men likevel ha muligheten til å poste anonymt. Anonymt for alle som leser, lettere iht. moderering. Om det er mulig å gjennomføre er jo en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anéa_*
Jeg synes kanskje gjestepostingen kunne reguleres litt.

At man f.eks. måtte registrere seg, men likevel ha muligheten til å poste anonymt. Anonymt for alle som leser, lettere iht. moderering. Om det er mulig å gjennomføre er jo en annen sak.

Veldig enig i den.

jeg sier dette som gjest: jeg er helt sjokkert over bøllete oppførsel fra uregistrerte personer. Vi prater dryppende mørkebrune, rasistiske innlegg, sjikaniering, innlegg som tydeligvis kun er ment å provosere, tåplige generaliseringer, "hit-and-run"-kommentarer etc. I engelsk-språklige forum ville de blitt kalt "trolls" og sperret ute fra forumet. Her på KG får de herje ganske fritt (virker det som, det slettes et innlegg i ny og ne, men jeg synes ikke det er en god løsning å slette innlegg, det er så fustrerende å gå tilbake til en tråd for kun å finne ut av at ting er fjernet. En hel tråds dynamikk står jo i gjeld til innleggene foran, og om noe plutselig er vekk, så mister man ofte koherensen).

Ser det jo fra nettavisene også - det er stor mentalitetsforskjell på de sidene som tillater anonyme gjester å poste, og sider som har en viss form for registrering. Mye mindre "bøll" på sistnevnte, selv om man selvfølgelig aldri blir kvitt det.

Samtidig er det jo interessant å se hva som rører seg i folkedypet. Det er noe demokratisk bak at alle mulige meninger får komme på trykk. Men som sagt kunne jeg ønske at de verste bøllene ble luket ut, folk som kommer for kun å lage kvalm. Ser det særlig i de generelle underforumene. Uansett tema på trådene, så klarer gjester å få det til å handle om innvandring/politikk. Finnes det ikke Vigrid-forum for slikt, så de virkelig kan tømme hjertet sitt og MOVE ON??!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner det ganske underlig at de EKSTREME registrerte brukerne på forumet ikke blir nevnt i det hele tatt. Det er noen av dem, og de skaper ikke akkurat hygge og trivsel her inne. Et par er skikkelig ufordragelige, etter min oppfatning.

Men gjestene skal åpenbart ta støyten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De "ekstreme" brukerne her inne er ikke bedre enn ekstreme gjester, men der er det jo opp til KG-moddene å renske opp.

Gjesteposting er et problem fordi det er helt umulig å regulere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Debatten dukker opp med jevne mellomrom.

Det var en tid da gjester ikke måtte skrive en kode for hvert innlegg. Nå må de det. Så gjester har jo gjennomgått en endring som gjør det mer vanskelig å være aktiv gjest, fordi en må skrive kode hver gang.

Skal noen få faste bestemme dette, eller skal noen få gjester som er uhøflige få bestemme?

Kan det tenkes at det finnes uhøflige og usaklige innlegg både fra registrerte profiler og fra gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg finner det ganske underlig at de EKSTREME registrerte brukerne på forumet ikke blir nevnt i det hele tatt.

Robotkalle får hold epå med ordbruken sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Oda_*

Ja, jeg håper KG fortsatt vil være åpen for gjester - hvis ikke så slutter jeg også.

Var registrert bruker i en årrekke (10 år), men det siste året kun gjest ... og ny registrering er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det tenkes at det finnes uhøflige og usaklige innlegg både fra registrerte profiler og fra gjester?

Absolutt. ;) Men det er lettere å luke ut oss som er uhøflige med nick enn de som bare kaller seg "gjest". Det alene er allikevel ikke god nok grunn til å gjøre KG om til en syforening der alt skal være snilt og søtt og foregå i fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har støtt på et eneste menneske her inne, registrert eller gjest, som mener at KG skal være en søt syforening. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har støtt på et eneste menneske her inne, registrert eller gjest, som mener at KG skal være en søt syforening. :)

Da har du ikke støtt på meg. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har støtt på et eneste menneske her inne, registrert eller gjest, som mener at KG skal være en søt syforening. :)

Det har jeg, i en gjestediskusjon for en stund siden. Snakker om sola ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robotkalle får hold epå med ordbruken sin.

Tenkte nå jeg skulle være litt diskret, jeg da... Mens du er mer rett på sak =)

Det er vel ikke mange gjester som kan måle seg med ovennevnte i språkbruk og usakligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er INGEN tvil om at ALT dette bråket startet på religionsforumet, og at det UTEN TVIL skyldtes registrerte brukere som Mann42,Gentle(åpent erklært som ex-Jehovas vitne som nå går stikk motsatt vei),Eplefe,Ilcrappo,VinglePetter og flere andre selverklærte ateister som så rødt da et Jehovas vitne begynte å sende rolige innlegg der.

Dette tålte de ikke og nivået på sjofelhetene de dret ut av seg ble lavere og lavere. Dette gjorde at vitnet ble ironisk, hvilket igjen avfødde en enda voldsommere reaksjon. Når vitnet satte de andre grundig på plass nådde ateistene koleriske høyder, og tråden ble ødelagt.

Det var altså MEDLEMMENE som ødela religionsforumet. Ikke gjesten, som hele tiden svarte med Bibelen og et smileikon. Det er et interessant antropologisk studium at debattens åpenbare tapere - medlemmene - nå skal beskyttes mot seg selv. Klientsamfunnet i et nøtteskall. Og nå er plutselig de selvsamme medlemmene ikke interesserte i trådene der lenger. De er borte vekk. Snakk om å skyte pianisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at tråden er blitt flyttet til "ris og ros", er dette plutselig plassen for diskusjoner?

En annen ting, om det er sånn at KG vil bruke denne pollen som en indikator på hvor mange som ønsker gjester eller ikke, så må man huske på at gjester ikke har "stemmerett".

Og det er vel ikke sånn at det kun er medlemmer som skal være med å bestemme om gjester skal være et innslag på KG eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anéa_*
Det er INGEN tvil om at ALT dette bråket startet på religionsforumet, og at det UTEN TVIL skyldtes registrerte brukere som Mann42,Gentle(åpent erklært som ex-Jehovas vitne som nå går stikk motsatt vei),Eplefe,Ilcrappo,VinglePetter og flere andre selverklærte ateister som så rødt da et Jehovas vitne begynte å sende rolige innlegg der.

Dette tålte de ikke og nivået på sjofelhetene de dret ut av seg ble lavere og lavere. Dette gjorde at vitnet ble ironisk, hvilket igjen avfødde en enda voldsommere reaksjon. Når vitnet satte de andre grundig på plass nådde ateistene koleriske høyder, og tråden ble ødelagt.

Det var altså MEDLEMMENE som ødela religionsforumet. Ikke gjesten, som hele tiden svarte med Bibelen og et smileikon. Det er et interessant antropologisk studium at debattens åpenbare tapere - medlemmene - nå skal beskyttes mot seg selv. Klientsamfunnet i et nøtteskall. Og nå er plutselig de selvsamme medlemmene ikke interesserte i trådene der lenger. De er borte vekk. Snakk om å skyte pianisten!

Eeeeeh.... Jeg holder meg generelt langt unna religionsforumet (ditto for "skråblikk og generaliseringer"). Virker som folk går der for å få ut all aggresjon, skikkelig "Fight Club": Det gidder jeg ikke.

Men problemet med bøllete gjester finnes i så å si alle underforumene (underfora, heter det vel, men da er det så få som skjønner hva jeg prater om...). Det er spesielt tydelig i "Generell debatt", "Aktuelle saker" og "Seksualitet", men 90% av gangene jeg leser et innlegg som virkelig ikke burde vært på nett, så er det en gjest som står bak "og som oftest en gjest som ikke gidder å skrive noe navn heller...).

Selv jeg, som gjest, har begynt å irritere meg over gjestene! Det er ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den dagen det eventuelt blir stengt for gjesteposting, og påkrevd en eller annen form for registrering, slutter jeg å lese/skrive på Kg. Garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er INGEN tvil om at ALT dette bråket startet på religionsforumet, og at det UTEN TVIL skyldtes registrerte brukere som Mann42,Gentle(åpent erklært som ex-Jehovas vitne som nå går stikk motsatt vei),Eplefe,Ilcrappo,VinglePetter og flere andre selverklærte ateister som så rødt da et Jehovas vitne begynte å sende rolige innlegg der.

Dette tålte de ikke og nivået på sjofelhetene de dret ut av seg ble lavere og lavere. Dette gjorde at vitnet ble ironisk, hvilket igjen avfødde en enda voldsommere reaksjon. Når vitnet satte de andre grundig på plass nådde ateistene koleriske høyder, og tråden ble ødelagt.

Det var altså MEDLEMMENE som ødela religionsforumet. Ikke gjesten, som hele tiden svarte med Bibelen og et smileikon. Det er et interessant antropologisk studium at debattens åpenbare tapere - medlemmene - nå skal beskyttes mot seg selv. Klientsamfunnet i et nøtteskall. Og nå er plutselig de selvsamme medlemmene ikke interesserte i trådene der lenger. De er borte vekk. Snakk om å skyte pianisten!

Tenker du på det rolige vitnet som kom med uttalelser om at alle ikke-vitner skulle drepes og bli til jødsel og som oppfordret oss til å ligge unna junkfooden og Cola`n, siden det ødelgger kvaliteten på jødninga. Og som alltid avsluttet med en knise-eller gapskratt-smiley? Han som malende beskrev hvordan alle som ikke var enig med ham, skulle komme til å drite og pisse på seg i redsel på den store dagen, og hvordan han så frem til dette? og han ødela altså IKKE tråden?

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på det rolige vitnet som kom med uttalelser om at alle ikke-vitner skulle drepes og bli til jødsel og som oppfordret oss til å ligge unna junkfooden og Cola`n, siden det ødelgger kvaliteten på jødninga. Og som alltid avsluttet med en knise-eller gapskratt-smiley? Han som malende beskrev hvordan alle som ikke var enig med ham, skulle komme til å drite og pisse på seg i redsel på den store dagen, og hvordan han så frem til dette? og han ødela altså IKKE tråden?

han siterte en bok som er lovlig solgt over disk i Norge der det står:

"Den dagen skal de som Gud har drept ligge ut over marken som gjødsel og ingen skal begrave dem"

og

"vannet skal renne av de levendes knær".

En må gjerne diskutere om dette er for hard kost, men rundt 90 prosent av den norske befolkning er med i en statskirke som benytter denne boken som Bibel. Og da får man heller diskutere om det er noe galt med boken - ikke gjesten som siterer den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Johanne_*
han siterte en bok som er lovlig solgt over disk i Norge der det står:

"Den dagen skal de som Gud har drept ligge ut over marken som gjødsel og ingen skal begrave dem"

og

"vannet skal renne av de levendes knær".

En må gjerne diskutere om dette er for hard kost, men rundt 90 prosent av den norske befolkning er med i en statskirke som benytter denne boken som Bibel. Og da får man heller diskutere om det er noe galt med boken - ikke gjesten som siterer den.

Men så er det mange som shopper sitater fra Bibelen som det passer dem, og ikke presenterer dem i den kontekst de opprinnelig sto i. Å ta en setning herfra og en setning derfra presenterer ikke nødvendigvis den opprinnelige intensjonen bak setningen (nå prater jeg på generell basis og ikke om sitatene ovenfor, de kjenner jeg ikke godt nok til å uttale meg).

Man kan si så mangt om Bibelen, men at folk leser den på svært forskjellige måter er det ingen tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...