Gå til innhold

Vil du ha gjestar på KG?


Samantha

Gjestar på KG?  

66 stemmer

  1. 1. Synast du at KG skal vere ope for gjestar?

    • Ja
      27
    • Nei
      32
    • Er usikker (50/50)
      7


Anbefalte innlegg

Likar du at det er gjestar på Kvinneguiden?

Eg gjer :)

Eg ser på andre forum som er stengt for anonyme innlegg at det er mindre "tull" der. Men eg synast òg at det er mindre av pinlige, ekte, djupe og rare diskusjonar. Får litt følelsen av at "alle veit kven eg er, så det kan eg ikkje spørre om".

Kva syns du? Ja eller nei til gjestar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dodgy Lady

Nei, jeg vil ikke ha gjester på Kvinneguiden.

Det blir utrolig mye useriøse diskusjoner, samt skittslenging og anna tull, med gjester her.

Personlig rygger jeg kjapt ut fra en tråd om jeg ser at gjester har "okkupert" den. I tillegg har jeg i lange perioder vært på et annet forum uten gjester, fordi jeg er så lei av alt tøyset her.

KG er mitt favorittforum i utgangspunktet, men gjestene ødelegger mye av sjarmen for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun i kategorier hvor sensitiv informasjon kan postes (Kropp/Helse, Seksualitet, osv.). I alle andre kategorier er det fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lotta_*

Ja, jeg er registrert bruker med mange innlegg som foretrekker å poste som gjest en del, som oftest fordi jeg ikke gidder å logge inn. Setter også pris på muligheten til å kunne svare mer ærlig og dyptgående på et spørsmål uten at det kan knyttes opp mot brukeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjesteline_*
Kun i kategorier hvor sensitiv informasjon kan postes (Kropp/Helse, Seksualitet, osv.). I alle andre kategorier er det fullstendig unødvendig.

Unødvendig ifølge hvem? Deg?

Jeg vil være anonym i:

- Barn og familie, fordi jeg røper mye om mine nærmeste (anonymisert selvsagt).

- Forbruker og økonomi, fordi jeg ikke vil at andre skal kunne finne ut om min og samboers økonomi.

- Bryllup, fordi vi planlegger et hemmelig bryllup (reise langt bort), og vil ikke at noen skal få snusen i dette før vi selv velger det.

- Generell debatt, fordi det ofte kommer fram sensitive og private ting her også.

- Prøvere og ufrivillig barnløse, fordi ingen vet at jeg og samboer er prøvere, det vil vi holde for oss selv inntil vi eventuelt når målet vårt.

- Reiseliv, fordi reisemønster er noe av det mest avslørende man kan fortelle om. Hvis man har vært i Egypt i februar og i Venezia i september så er det ikke mange andre som har vært på samme sted til samme tid. Da er det enkelt å kjenne igjen folk, og jeg vil ikke bli gjenkjent.

- Samliv og relasjoner, fordi jeg der skriver om problemer i forholdet.

- Seksualitet, fordi jeg liker å skrive om seksualitet uten at jeg av den grunn ønsker å la andre enn min kjære vite hva jeg liker og ikke.

- Vi som sørger, fordi jeg ikke vil brette ut min sorg for fremmede.

Dette er mine behov for anonymisering. Andre kan ha andre behov. Poenget er at verken du eller jeg kan bestemme hvor det er nødvendig å la folk være anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sally Mae

Jeg skriver selv mest som gjest og liker den funksjonen. Som andre her sier så gir det mer rom for utdypende svar der man ikke trenger være så redd for å bli gjenkjent.

Synd noen få tullballgjester skal få ødelegge for så mange ok gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver selv mest som gjest og liker den funksjonen. Som andre her sier så gir det mer rom for utdypende svar der man ikke trenger være så redd for å bli gjenkjent.

Synd noen få tullballgjester skal få ødelegge for så mange ok gjester.

Og like synd at noen registrerte brukere, gjerne de som roper høyest, skal få bestemme at gjester er uønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og like synd at noen registrerte brukere, gjerne de som roper høyest, skal få bestemme at gjester er uønsket.

Vel, hvis KG bestemmer at forumet skal fortsette å gjester så kan man like gjerne si at "synd at noen registrerte brukere, gjerne de som roper høyest, skal få bestemme at vi fortsatt skal ha gjester."

Til syvende og sist så er det KG selv som bestemmer hvordan deres forum skal være, men vi har alle - uansett hva vi måtte mene om gjesteposting - rett til å si vår mening om den. Både de som ønsker den videre og de som ikke ønsker det.

Selv stemte jeg nei. Jeg synes også det medfører altfor mye useriøsitet, personangrep og tull med gjesteposting. Eventuelt kan man ha en ordning hvor man må logge inn men kan velge å poste som anonym i enkelte underfora. Slik kan man beholde anonymiteten på sensitive spørsmål, men la moderatorer ha litt mer kontroll enn det de har i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjest her en stund, og etter min mening er det minst like mange usaklige registrerte brukere som det er gjester. Vi må også huske at mange reg. brukere opptrer som gjester i forskjellige situasjoner.

Grunnen til at jeg er gjest er ikke at jeg ønsker å trolle eller at jeg har meninger som ikke tåler dagens lys. Jeg ønsker ganske enkelt ikke å bli gjenkjent. Ofte synes jeg det er interessant å delta i debatter på f.eks. samliv, og hvis man må veie alt man sier på gullvekt fordi man kan bli gjenkjent, så er det veldig slitsomt. De av oss som har litt spesielle yrker, og kanskje røper noe av sin viten i forskjellige debatter, er også utsatt. Jeg er ikke interessert i at naboer, venner og kolleger skal vite "alt" om mitt privatliv. Jeg har allerede gjenkjent en barndomsvenninne her inne (kommer selvsagt aldri til å fortelle om henne til noen), så det skal ikke mye informasjon til før en kan bli gjenkjent. Mye som jeg vil kalle sensitiv informasjon legges igjen her. Mange er ganske naive.

Jeg tror de som argumenterer for et forum uten gjester fort vil oppdage at det blir utrolig stille og kjedelig her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis KG bestemmer at forumet skal fortsette å gjester så kan man like gjerne si at "synd at noen registrerte brukere, gjerne de som roper høyest, skal få bestemme at vi fortsatt skal ha gjester."

Til syvende og sist så er det KG selv som bestemmer hvordan deres forum skal være, men vi har alle - uansett hva vi måtte mene om gjesteposting - rett til å si vår mening om den. Både de som ønsker den videre og de som ikke ønsker det.

Selv stemte jeg nei. Jeg synes også det medfører altfor mye useriøsitet, personangrep og tull med gjesteposting. Eventuelt kan man ha en ordning hvor man må logge inn men kan velge å poste som anonym i enkelte underfora. Slik kan man beholde anonymiteten på sensitive spørsmål, men la moderatorer ha litt mer kontroll enn det de har i dag.

Det jeg har uthevet her er vel en sannhet med visse modifikasjoner? Hvor mange tråder startes med temaet "ja til gjester på KG"? Jeg bare spør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Debatter omkring gjesteposting dukker opp med jevne mellom her på KG, og det er vel minst like mange som vil ha gjestposting som de som ikke vil ha det. Ofte føler jeg de som vil ha gjesteposting er i flertall. Til syvende og sist er det KG administrasjonen som bestemmer hvordan forumet skal være, så kan de som er uenige i avgjørelsen (hva den enn er) skylde på "de høylytte brukerne" som argumenterte i ens disfavør om man ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unødvendig ifølge hvem? Deg?

Ja - det var tross alt mitt innlegg du siterte.

Dette er mine behov for anonymisering. Andre kan ha andre behov. Poenget er at verken du eller jeg kan bestemme hvor det er nødvendig å la folk være anonyme.

Nei, men heldigvis kan de som til syvende og sist sitter med ansvaret for forumet gjøre det. Og det ser ut til at de er på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja til gjester! Ja til tullball! Nei til personangrep, men det er det sannelig ikke bare gjester som gjør, så ingen grunn til å knytte det til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmanuelle

Jeg synes mange gjester bare lager kvalm, men er glad for at jeg kan være anonym i mange situasjoner.

Evt kunne KG laget en funksjon som gjorde at registrerte brukere kunne poste som anonyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...