Gå til innhold

Skal jeg gi julegave?


Gjest Sesam

Anbefalte innlegg

Det ble slutt mellom meg og eks for noen måneder siden, men han har et barn som jeg har et spesielt bånd med. Skal jeg da la vær å gi julegave i år fordi pappa og jeg ikke er sammen? Det samme gjelder datteren til ei x-venninne. Jeg vet ikke hva som skjedde mellom oss, men hun ville ikke snakke med meg mer, men datteren har jo ikke noe med hva mamma tenker å gjøre. Skal nevnes at jeg ikke har det spesille båndet med denne jenta som jeg har barnet til eks. Men tenker å gi julegave for det. Det blir i så fall den første julegaven jeg gir henne.

Hva tenker dere? Hva er vanlig?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anna_*

Du kommer vel ikke til å ha mer kontakt med noen av disse barna i fremtiden, så jeg synes ikke det er passende å kjøpe gaver til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det første barnet synes jeg det høres ut som det passer å gi en gave. Du kan heller vurdere neste år om du skal gi da basert på kontakten dere har hatt. Jeg antar at det ikke er til dette barnet du i så fall vil gi den første gaven.

Men til din eks-venninnes datter synes jeg ikke du skal gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det første barnet synes jeg det høres ut som det passer å gi en gave. Du kan heller vurdere neste år om du skal gi da basert på kontakten dere har hatt. Jeg antar at det ikke er til dette barnet du i så fall vil gi den første gaven.

Men til din eks-venninnes datter synes jeg ikke du skal gi.

Takk for svar!

Vet ikke om det er fordi jeg har hatt en lang dag, eller hva det er, men jeg vet ikke om jeg skjønte det jeg uthevet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skreiv at det blir den første gava du gir ho. Det var dattera til X-venninda sant? Trur det var det Gjest lurte på.

Eg ville i alle fall ikkje gitt gave til dattera til venninda di. Du har ikkje gitt gave til ho før og dokke er ikkje vennar lenger, så det blir berre rart.

Syns du godt kan gje til ungen til X-en din, viss du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samantha forklarte hva jeg mente. Altså at det blir første julegaven til din venninnes datter, ikke sant, men barnet til din eks har fått julegave før??

Så lenge venninnnes datter ikke har fått før, er det jo ingen grunn til å begynne nå.

Hilsen den uklare gjesten :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk igjen!

Ja, jeg tror jeg lar være å kjøpe gave til dattera til "venninnen". Det blir vel merkelig siden vi ikke kommer til å noe med hvrandre å gjøre.

Må si jeg stusser fortsatt over det å kjøpe gave til X's barn også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen!

Ja, jeg tror jeg lar være å kjøpe gave til dattera til "venninnen". Det blir vel merkelig siden vi ikke kommer til å noe med hvrandre å gjøre.

Må si jeg stusser fortsatt over det å kjøpe gave til X's barn også.

Om du stusser så ikke gi, når du ikke har kontakt med dem er det heller ikke noe vits å gi. Tenk kommer du til å gi gave neste år og året etterpå der igjen?Er dette fjernt så ikke gi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_miamaria_*

Jeg ville absolutt ha kjøpt gave til barnet til eksen din, det er jo bare koselig. Det er jo ingen grunn til at du og dette barnet som du har spesiell kontakt med og antagelig har knyttet seg til deg, skal miste fullstendig kontakten selv om du ikke er sammen med faren hans lenger :)

Jeg ville derimot ikke ha kjøpt gave til barnet til eksvenninna di, det tror jeg hadde blitt litt rart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hogwash_*
Det ble slutt mellom meg og eks for noen måneder siden, men han har et barn som jeg har et spesielt bånd med. Skal jeg da la vær å gi julegave i år fordi pappa og jeg ikke er sammen?

Jeg synes du skal la være, kan fort skape forvirring hos den lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen!

Ja, jeg tror jeg lar være å kjøpe gave til dattera til "venninnen". Det blir vel merkelig siden vi ikke kommer til å noe med hvrandre å gjøre.

Må si jeg stusser fortsatt over det å kjøpe gave til X's barn også.

Dersom du selv stusser på å gi til eksens barn synes jeg du like godt kan kutte ut med en gang. Jeg tolket ditt første innlegg slik at du hadde et såpass nært forhold at du hadde lyst til å gi gave selv om det er slutt mellom deg og faren. Da synes jeg at et par måneder ikke er så langt tid at all kontakt er brutt, så kunne du heller sett an til neste år om du følte for å gi gave da.

Hilsen den uklare gjesten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg stusser har ikke noe med barnet å gjøre! Jeg er superglad i dette barnet og vi kommer til å ha kontakt til i mange mange år til. Det er bare det at jeg ikke vil at x skal misforstå å tro at jeg vil ha han tilbake. Jeg vil helst gi gave til x's barn, faktisk!

Sånn...

Hilsen, den usikre ts:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg stusser har ikke noe med barnet å gjøre! Jeg er superglad i dette barnet og vi kommer til å ha kontakt til i mange mange år til. Det er bare det at jeg ikke vil at x skal misforstå å tro at jeg vil ha han tilbake. Jeg vil helst gi gave til x's barn, faktisk!

Sånn...

Hilsen, den usikre ts:)

Nå kjenner ikke jeg din eks, men jeg synes det høres litt rart ut dersom han skulle tolke det dit hen at du vil ha ham tilbake bare fordi du gir hans barn en gave. Det er jo ganske vanlig å gi gaver til jul! Dersom barnet er såpass stor at det passer så kan du jo kontakte det direkte for å overlevere gaven. Da viser du jo tydelig at det er barnet du føler for.

Hilsen gjesten som forhåpentligvis ikke er uklar lenger :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå kjenner ikke jeg din eks, men jeg synes det høres litt rart ut dersom han skulle tolke det dit hen at du vil ha ham tilbake bare fordi du gir hans barn en gave. Det er jo ganske vanlig å gi gaver til jul! Dersom barnet er såpass stor at det passer så kan du jo kontakte det direkte for å overlevere gaven. Da viser du jo tydelig at det er barnet du føler for.

Hilsen gjesten som forhåpentligvis ikke er uklar lenger :sjenert:

Håper ikke han gjør det. Barnet er 5 år, så jeg kan ikke kontakte det direkte, nei. Så jeg tenker å sende gaven per post?

Ps: Du var ikke uklar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få egen pakke i posten er helt topp når man er 5 år! Det blir nesten dobbel "gevinst" det. (Har en femåring selv).

Hilsen den nå klare gjesten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...