Gå til innhold

Drikke vann svært raskt


Gjest Drikke vann svært raskt

Fremhevede innlegg

Gjest Drikke vann svært raskt
Skrevet

For å øke volumet i magesekken så tenkte jeg å øve meg på å drikke betydelige mengder vann svært raskt. Jeg er klar over faren vannforgiftning kan ha, men vil det være noe problem å for eksempel drikke 4 liter vann i løpet av 25 minutter for en voksen mann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan revne magesekken.

Ikke en helt hyggelig opplevelse.

Gjest Christabelle
Skrevet

Hvorfor vil du øke volumet på magesekken?

Skrevet

Er det en engangshendelse, eller er det noe du har tenkt å fortsette med en stund?

denne siden advares det mot kostholskurer som innebærer at man drikker store mengder vann hver dag - da er det snakk om 4-5 liter daglig.

Denne kvinnen drakk godt over 5 liter vann i løpet av kort tid uten å gå på do, og døde senere av vann forgiftning

Jeg sier ikke at du definitivt kommer til å krepere om du drikker altfor mye vann, men jeg vil advare deg mot å bøtte innpå. Rådfør deg med lege, og pass på at du ikke ødelegger elektrolyttbalansen.

Skrevet

Spisekonkurransetrening på gang? :spise: En gjennomsnittlig magesekk kan romme 4 liter i maksimalt strukket tilstand.(Det er gjort forsøk på der man har brukt magesekker fra obduserte lik hvor vann har blitt helt ned i magesekken for å se hvor mye som skal til før den sprekker) Vann passerer raskt forbi magesekken og nedover i tarmene, så viss du bruker 25 minutter på drikkingen er det liten fare for at magesekken revner vil jeg tro.. Viss du ellers er frisk, bør ikke kroppen ha problemer med å kvitte seg med vannet uten at du tar skade, så sant det ikke er noe du gjør for ofte.. Gudd løkk!

Gjest drikke vann svært raskt
Skrevet
Spisekonkurransetrening på gang? :spise: En gjennomsnittlig magesekk kan romme 4 liter i maksimalt strukket tilstand.(Det er gjort forsøk på der man har brukt magesekker fra obduserte lik hvor vann har blitt helt ned i magesekken for å se hvor mye som skal til før den sprekker) Vann passerer raskt forbi magesekken og nedover i tarmene, så viss du bruker 25 minutter på drikkingen er det liten fare for at magesekken revner vil jeg tro.. Viss du ellers er frisk, bør ikke kroppen ha problemer med å kvitte seg med vannet uten at du tar skade, så sant det ikke er noe du gjør for ofte.. Gudd løkk!

Ja, det er spisekonkurranse.

Tror du det er noen måte å redusere faren for vannforgiftning, men samtidig drikke betydelige mengder vann?

Skrevet
Er det en engangshendelse, eller er det noe du har tenkt å fortsette med en stund?

denne siden advares det mot kostholskurer som innebærer at man drikker store mengder vann hver dag - da er det snakk om 4-5 liter daglig.

Denne kvinnen drakk godt over 5 liter vann i løpet av kort tid uten å gå på do, og døde senere av vann forgiftning

Jeg sier ikke at du definitivt kommer til å krepere om du drikker altfor mye vann, men jeg vil advare deg mot å bøtte innpå. Rådfør deg med lege, og pass på at du ikke ødelegger elektrolyttbalansen.

Hvis jeg salter vannet jeg drikker, kan jeg drikke mer tror du?

Skrevet

Vannforgiftnig er en tilstand der kroppen, på grunn av overdrevent inntak av vann, får en underbalanse av viktige stoffer som ved en samlebetegnelse kalles elektrolytter. Magnesium, kalium og kalsium er eksempler på elektrolytter. Disse er alle nødvendige for å ivareta kroppens funksjoner. Hos friske mennesker vil i de aller fleste tilfeller kroppen sørge for at overskudd av vann raskt skilles ut via urinen. Men det er selvfølgelig grenser for hvor mye vann kroppen tåler, og her vil det være individuelle forskjeller. Du vil kunne drikke mer vann dersom du tar tilskudd av salter ja.. eller viss du drikker farris istedet.

Gjest Drikke vann svært raskt
Skrevet
Vannforgiftnig er en tilstand der kroppen, på grunn av overdrevent inntak av vann, får en underbalanse av viktige stoffer som ved en samlebetegnelse kalles elektrolytter. Magnesium, kalium og kalsium er eksempler på elektrolytter. Disse er alle nødvendige for å ivareta kroppens funksjoner. Hos friske mennesker vil i de aller fleste tilfeller kroppen sørge for at overskudd av vann raskt skilles ut via urinen. Men det er selvfølgelig grenser for hvor mye vann kroppen tåler, og her vil det være individuelle forskjeller. Du vil kunne drikke mer vann dersom du tar tilskudd av salter ja.. eller viss du drikker farris istedet.

Det høres bra ut. Vet du hvor mye salt jeg bør ha i vannet for å unngå vannforgiftning? En teskje salt på 4 liter kanskje?

Skrevet
Det høres bra ut. Vet du hvor mye salt jeg bør ha i vannet for å unngå vannforgiftning? En teskje salt på 4 liter kanskje?

Gå heller til en lege for å få et sikkret svar - hvem som helst kan forfatte teorier her, men ingen av oss kan garantere at du ikke kommer til å ta skade av det.

Jeg er forøvrig enig med den som sa at Farris høres ut som et godt alternativ, men jeg vil på det sterkeste fraråde deg å eksperimentere på egenhånd.

Skrevet

på den tiden må du sikkert på et par toalett besøk, så d går nokk fint:)

Lykke til med spisekonkuransen

Skrevet

Nå ble jeg skikkelig nervøs!! :sjokkert: Kan man dø av å drikke for mye altså??

Gjest drikke vann svært raskt
Skrevet
Gå heller til en lege for å få et sikkret svar - hvem som helst kan forfatte teorier her, men ingen av oss kan garantere at du ikke kommer til å ta skade av det.

Jeg er forøvrig enig med den som sa at Farris høres ut som et godt alternativ, men jeg vil på det sterkeste fraråde deg å eksperimentere på egenhånd.

Tror ikke det er nødvendig å dra til legen, det er litt langt, og jeg tror kanskje at man vil merke at magesekken utvider seg såpass at det gjør vondt, eller? Kan man bli vannforgiftet selvom det er langt unna at magesekken skal sprekke?

Egentlig er vel ikke 4 liter på 25 minutter så mye, eller? Jeg kommer ihvertfall ikke til å føle trang til å gå på toalettet i løpet av så kort tid. Tar som regel et par timer.

Skrevet
Nå ble jeg skikkelig nervøs!! :sjokkert: Kan man dø av å drikke for mye altså??

Ja. For mye vann for på kort tid kan fort føre til ubalanse i viktige stoffer i kroppen.

Skrevet

denne siden står det beskrevet noen tilfeller av vannforgiftning.

Om du trenger å utvide magesekken, kan du da ikke fylle den med noe annet enn vann? En kar jeg leste om spiste mengder av kokt kål og drakk masse vann, det må vel være sunnere enn å kun drikke vann for å utvide magesekken?

Leah falt i koma etter å ha tatt en ecstasytablett hun kjøpte for hundre kroner. I et misforstått forsøk på å unngå overoppheting av kroppen drakk Leah tre liter vann på styrten. Kroppen tålte ikke alt vannet og Leah ble vannforgiftet.

Hvor mye vann har du tenkt å drikke til dagen, og hvor lenge skal du holde på med dette?

Skrevet
denne siden står det beskrevet noen tilfeller av vannforgiftning.

Om du trenger å utvide magesekken, kan du da ikke fylle den med noe annet enn vann? En kar jeg leste om spiste mengder av kokt kål og drakk masse vann, det må vel være sunnere enn å kun drikke vann for å utvide magesekken?

Hvor mye vann har du tenkt å drikke til dagen, og hvor lenge skal du holde på med dette?

Jeg tenkte kanskje å holde på med det en 10-14 dager. Regner vel med at det blir kanskje 6-7 liter om dagen da.

Jeg kan ikke forstå at 3 liter vann på styrten har noe å si ihvertfall. Dette er nok veldig små kvinner, tror du ikke? Jeg er mann, og da er det nok plass til en hel del mer, tror du ikke?

Skrevet

Kokt kål kan jeg ikke spise. Tror jeg får brekninger av det.

Skrevet
Kokt kål kan jeg ikke spise. Tror jeg får brekninger av det.

Du kan sikkert ikke regne med at det blir en nytelse å bøtte innpå 4 liter vann heller :blink: trenger jo ikke absolutt være kål vel? Hva med kokte gulerøtter, eller blandede grønnsaker fra frysedisken(evt blandet inn i litt potetmos).Du kan spise et lass, og drikke vann i tillegg for å fylle opp. Tipper det vil gi bra volumtrening for magen. Inntak av grønnsaker erstatter mange av de stoffene kroppen tappes for som følge av vanndrikkingen. Å tilsette vanlig koksalt i vannet du drikker vil jo bare kompensere for tap av natriumklorid. Kroppens veskebalanse avhenger som tidligere nevnt av flere stoffer enn dette..

Skrevet
Du kan sikkert ikke regne med at det blir en nytelse å bøtte innpå 4 liter vann heller :blink: trenger jo ikke absolutt være kål vel? Hva med kokte gulerøtter, eller blandede grønnsaker fra frysedisken(evt blandet inn i litt potetmos).Du kan spise et lass, og drikke vann i tillegg for å fylle opp. Tipper det vil gi bra volumtrening for magen. Inntak av grønnsaker erstatter mange av de stoffene kroppen tappes for som følge av vanndrikkingen. Å tilsette vanlig koksalt i vannet du drikker vil jo bare kompensere for tap av natriumklorid. Kroppens veskebalanse avhenger som tidligere nevnt av flere stoffer enn dette..

OK, jeg kommer til å spise rå gulrøtter i tillegg til vanndrikkingen. Det var smart. Så salter jeg vannet litt i tillegg. Da regner jeg det går bra. Takk for den.

Skrevet

Dette er en rar tråd. I vanlig KG-stil burde jo TS vært dømt nord-og-ned, for dette er jo et hårreisende idiotisk påfunn!

Men hva skjer??? Joda, masse innlegg som støtter opp om at det er bare å helle innpå, det går sikkert bra. Snakk om å gamble med egen helse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...